Czemu winni są uczniowie?!

Czemu winni są uczniowie?!
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Witam Serdecznie! Protest nauczycieli trwa i być może dojdzie do sytuacji, kiedy to uczniowie zostaną pozbawieni możliwości ukończenia szkoły i zdawania egzaminów maturalnych!
Pytanie, czy to nie byłoby już przekroczeniem Rubikonu? Czy to już nie za dużo?


Na wstępie chcę powiedzieć, że nie jestem wrogiem nauczycieli i mój wpis nie ma na celu "grzania emocji". Jestem po prostu człowiekiem, który nie może pojąć tego, co się dzieje i dlaczego uczniowie mają padać ofiarą bezwzględnych rozgrywek!

W pełni rozumiem nauczycieli, którzy domagają się podwyżek płac. Jak każdy człowiek w wolnym kraju mają prawo do zgłaszania swoich postulatów płacowych. Mają też prawo do strajku. Pytanie tylko, czy specyfika zawodu i jego powaga, powinna zakładać takie formy protestu?! Przede wszystkim jednak należy pamiętać o tych, którzy powinni być w sporze między rządem, a ZNP na pierwszym miejsc-o uczniach !!! Oni są między młotem a kowadłem! Chcąc nie chcąc zostali wciągnięci w ten spór. Przykro mi to pisać, ale nauczyciele chyba nie dali dobrego przykładu... Nauczyciele zostawili wychowanków przed ważnymi egzaminami-gimnazjalnymi i ósmoklasisty. Przed tak ważnymi wydarzeniami dla uczniów! Na szczęście udało się dzięki osobom dobrej woli zorganizować te egzaminy. Czy uczniowie są winni temu, że nauczyciele nie dostali żądanej podwyżki by ich karać?! Nie !!! Teraz mówi się o tym, że uczniowie liceów i techników mogą nie otrzymać klasyfikacji i zablokowane mogą zostać matury! To byłby skandal. Jakim prawem jedna grupa może walczyć o swoje kosztem praw drugich? Mam nadzieję, że do tego nie dojdzie, bo byłoby to świństwem totalnym. Chciałbym zaapelować do nauczycieli o walkę o swoje, ale tak by uczniowie mogli korzystać z pełni swoich praw. To dla nich jest szkoła.

Pozdrawiam

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (35)
dodaj komentarz

  • +26

    EkO_gość

    19.04.2019, 08:13

    BRAWO

    W tej całej sytuacji trzeba zachować zdrowy rozsądek i panować nad emocjami. Nauczyciele powinni rozumieć, że ich strajk w takiej formie jest wielkim ciosem dla uczniów. Oczywiście pojawiają się fotki jakoby uczniowie ich wspierali, ale do pewnego momentu uczniom podoba się efekt strajku-wolne. Kiedy jednak przychodzą egzaminy i kwestia promocji do następnej klasy, zaczynają się schody i nie jest już tak kolorowo. Jeśli faktycznie uczniowie ostatnich klas liceów i techników będą "kiblować" rok przez strajk to ostracyzm społeczny będzie ogromny. Nauczyciele nie będą mogli liczyć na jakikolwiek wsparcie społeczeństwa. Jak wtedy będą "walczyć o swoje"? P.S. Czy Broniarz dostaje w czasie strajku wynagrodzenie?

    Odpowiedz
    IP: 85.198.xx9.xx8 
  • +9

    czlowiek bez nicka_gość

    19.04.2019, 10:18

    odpowiadam

    tak, dostaje...kieszonkowe od Schetyny :D

    Cytuj
    IP: 178.183.xx4.xx5 
  • -26

    On_gość

    19.04.2019, 08:14

    Zadaj

    Zadaj to pytanie PiS który będzie płacił na krowy

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx0.xx3 
  • +35

    DS_gość

    19.04.2019, 08:28

    Panie nieodinformowany, weź się Pan moze doinformuj skad pochodzą "pieniądze" na krowy i świnie. To będziesz wiedział, bo na pewno nie z budzetu państwa. Coś słyszałeś ale nie wiesz co i jak i powtarzasz to bezsensowne zdanie jak mantrę.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx2.xx2 
    -23

    Hhj_gość

    19.04.2019, 08:40

    I 650 zl sluzbs wiezienna. Praca nauczyciela to praca z uczniem wiec sila rzeczy strajk odbija sie na uczniu. Praca kasjerkki to praca z klientemm woec powiedz jej ze ma strajkowac ale aby nie odbilo sie na kliencie. Nikt nie zauwazy tskiego strajku. Zobacz jiz teraz rzad ma..naiczycieli od 10 lat w nosie. To ile maja syrajkowac chroniac uczniow. Nogdy nic nie dostana

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
    +17

    EkO_gość

    19.04.2019, 09:21

    Hhj

    Na początek proponuję korepetycje z języka polski, bo widać, że u ciebie "Polska trudny język". Po drugie, są zawody o szczególnej specyfice, a wśród nic są nauczyciele. Ich strajk może powodować nieodwracalne zmiany. Jak kasjerka zastrajkuje to nie kupisz proszku do prania, jak nauczyciele nie klasyfikują uczniów to Ci mają rok w plecy. Nie widzisz różnicy ???

    Cytuj
    IP: 85.198.xx9.xx8 
    +11

    człowiek bez nicka_gość

    19.04.2019, 10:21

    po co dyskutujecie z tym kodziarzem...przecież to zakuty łeb, w tvnie powiedzieli i koniec kropka, nic więcej do łba nie trafi

    Cytuj
    IP: 178.183.xx4.xx5 
    +10

    tito_gość

    19.04.2019, 15:12

    a jak

    a niemiecki rolnik nie dostaje na swinie i krowy ? dostaje i to 4 razy tyle co nasi a niemieccy nauczyciele pracuja 2 razy dluzej . niemcy nie musza sleczec nad przerabianiem materialu z dziecmi i nie wydaja majatku na korepetycje. pracuja a efekty ich pracy ida na krowy i swinie w ojro

    Cytuj
    IP: 5.172.xx7.xx3 
  • -17

    Adam_gość

    19.04.2019, 09:10

    Nie do konca zgadzam sie z autorem

    Nauczyciele chca wrocic do pracy a uczniowie nie sa ich zakladnikami. Propozycje rzadu sa kolejnym policzkiem w twarz nauczycieli. Nie bardzo zrozumialem na czym mialby polegac strajk nauczycieli ktorzy prowadza rownolegle zajecia. Maja strajkowac podczas "okienek" w pracy? Nauczyciel ma prawo do strajku w miejscu wykonywania swojej pracy, jak kazdy inny obywatel tego kraju. Od pracownika rafinerii po szpital. Efektem ubocznym przestoju w produkcji jest chwilowy deficyt produktu. Wyksztalcone dziecko...mimo ze wielu sie to nie spodoba...jest produktem edukacji w szkole i w domu. Dzieci na tym ucierpia, ucierpia tez nauczyciele poniewaz z kazdym kolejnym dniem strajku, rosnie niechec opini publicznej umiejetnie sterowanej aparatem wladzy. Pewnie wroca do pracy z poczuciem porazki bo na taka sie zapowiada...i po raz kolejny stana naprzeciw przemadrzalego rodzica ktory placac pieniadze za Fiata oczekuje Ferrari.

    Odpowiedz
    IP: 37.30.xx1.xx6 
  • +18

    EkO_gość

    19.04.2019, 09:24

    Nie broniąc PiS-u, rząd daje nauczycielom najwyższe od wielu lat podwyżki. Dlaczego za PO, kiedy był ogromny przestój w podwyżkach nauczyciele nie strajkowali, choć mieliśmy "zieloną wyspę"? Nie można żądać wszystkiego od razu. No chyba, że w grę wchodzi polityka Broniarza...

    Cytuj
    IP: 85.198.xx9.xx8 
    +23

    Szok_gość

    19.04.2019, 10:14

    Nauczyciele...jesteście bezczelni i po tej wypowiedzi widać ,że macie gdzieś uczniów. Można przeprowadzić strajk w inny sposób, nie udeżając w uczniów. Wyślijcie przedstawicieli do Warszawy i tam strajkujcie. Zrobiliście strajk z założeniem nie dopuszczenia do egzaminów gimnazjalistów, ośmioklasistów i licealistów. Zrobiliście najgorsze co mogliście zrobić. To nie rząd podgrzewa opinię publiczną ale to wy robicie z premedytacją.Rząd proponuje już wam na prawdę dużo, a wy to wszystko odrzucacie. Ludzie widzą i też myślą i wyciągają wnioski. Nie tylko wy jesteście myślący grupą w tym kraju.

    Cytuj
    IP: 188.146.xx1.xxx 
    +15

    czlowiek bez nicka_gość

    19.04.2019, 10:27

    bezczelność związkowców przechodzi wszelkie granice (bo już odpuśćmy tym głupim, manipulowanym uczycielom) wychodzi taki typ przed mikrofon i mówi ze podwyzka oferowana przez rząd to dla nich policzek, to czym w takim razie jest zamrożenie płac nauczycielskich przez PO? Wy potraficie myslec logicznie? i jeszcze tabuny durni oglądających tvn ich popiera...ludzie co z Wami, jesteście tak głupi ze nie potraficie zastosowac choć odrobiny logiki w swoim rozumowaniu?

    Cytuj
    IP: 178.183.xx4.xx5 
    -6

    TR_gość

    19.04.2019, 17:53

    Najbardziej mnie rozbrajają ta propaganda dyżurnych trolli PiSu. Jakby nie czarowali, to Tuska dał nauczycielom w cztery lata po objęciu władzy 43% podwyżki, a PiS na razie 5%. Jak mają wątpliwości zawsze mogą spytać tczewskich aktywistów "Solidarności", którym przewodzi powiatowa radna PiS, dlaczego dziś strajkuje przeciwko własnemu rządowi, a Tuskowi darowała...

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx0 
  • +24

    Kasia_gość

    19.04.2019, 09:49

    Do roboty!

    Do roboty to nie będziecie musieli strajkować! Jak się pracuje 3-4 h dziennie to ile chcecie zarabia ?pracujcie jak normalny Kowalski 8h dziennie to będziecie mieli godne pensje. Jakoś dziwne ze nauczyciele którzy maja kilka etatów i siedzą po 7-8h dziennie nie biadolą ze maja mała, a nieroby po 3-4 h pracy dziennie ile chcą pensji? Chory kraj. Do roboty to będzie się Wam dobrze żyło.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xxx 
  • +13

    Prawda_gość

    19.04.2019, 10:19

    Kto pracuje ten nie ma czasu na narzekanie .

    Cytuj
    IP: 188.146.xx1.xxx 
  • +20

    ochocho!!_gość

    19.04.2019, 10:12

    strajkować może każdy

    no właśnie każdy , jak strajkowała służba zdrowia to od OIOMu nie odeszli , od dializ też nie , służba więzienna pierdla nie zostawiła ,ale nauczyciel może wszystko , nawet skazać dzieci na powtarzanie klasy. Z szacunkiem i godnością. I to tyle w temacie

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx8.xxx 
  • -14

    Aga_gość

    19.04.2019, 10:55

    Strajk

    Brawo

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx2 
  • +8

    Rodzic_gość

    19.04.2019, 17:13

    Nauczyciel zarabia ok 5 tyś na rękę

    Pensja nauczyciela dyplomowanego to ok 5000 zł na rękę miesięcznie. tnij.tcz.pl/?u=ddd760 Na początek proponuję aby w końcu opinia publiczna dowiedziała się ile nauczyciel zarabia. Proszę o ocenę wysokości zarobku w skali roku. Podam wzór na obliczenie ( komentarz mogą czytać też nauczyciele, wiec mogą sobie nie poradzić z tymi trudnymi obliczeniami) Realne wynagrodzenie nauczyciela (miesięcznie) = (suma wypłat od 1.01 do 31.12)/12 Na pytania nauczycieli "kiedy mamy strajkować, w wakacje?". Drodzy nauczyciele na Waszym strajku nie muszą ucierpieć uczniowie, radzę sobie poczytać jak ostatnio strajkowali np. pracownicy japońskich kolei. Podróżni w żaden sposób nie ucierpieli na strajku.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx6.xx6 
  • no i proszę_gość

    19.04.2019, 21:06

    no i mamy odpowiedż

    Cytuj
    IP: 188.146.xx8.xx3 
  • +10

    widz z boku_gość_gość

    19.04.2019, 17:15

    strajk

    No i jesteśmy w czarnej dziurze : z góry przemyślana i zaplanowana akcja strajkowa ( mają prawo, ale niech ta inteligentna grupa zawodowa -- chociaż i to okazało się wątpliwe po stosunku do koleżanek i kolegów którzy nie za bardzo chcieli strajkować --- wymyśli taką formę strajku aby nasze dzieci nie były OFIARAMI , a niestety dzisiaj SĄ !!! ) Każda wykonywana uczciwie praca powinna być szanowana. Czasy się zmieniły i dzisiaj nie ma prawie pracy gdzie nie jesteśmy narażeni na stres i dużą odpowiedzialność. Dobrze się stało że minęły czasy kiedy mnóstwo ludzi traciło pracę -PROSZĘ MI POWIEDZIEĆ ZA KIM WTEDY WSTAWIALI SIĘ NAUCZYCIELE, ILE PROCENTOWO Z NICH STRACIŁO MIEJSCE PRACY ! Wy dzisiaj oczekujecie abyśmy Was popierali , tylko w imię czego ? Niestety na szacunek trzeba zapracować ( oczywiście nie na korepetycjach ) . Trochę żal mi Was ale tą potyczkę ze społeczeństwem (z rządem sobie walczcie )) możecie uznać za PRZEGRANĄ . Niebawem święta , więc PRZEMYŚLCIE TO - zdrowia, szczęścia, spokoju i zdrowego rozsądku Wam życzę.

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx3.xx5 
  • +6

    Gosc_gość

    19.04.2019, 18:22

    ...

    Problem w tym że nauczyciele doskonale zdają sobie sprawę z tego że inna forma protestu nie wpłynie na rząd egzaminy osmioklasistow i gimnazjów odbyły się tylko i wyłącznie dzięki nauczycielom którzy do strajku nie przystąpili przez swoich kolegów mieli utrudniona prace ale podolali w przypadku matur sytuacja przedstawia się nieco gorzej jeśli nie dojdzie do kompromisu matur nie będzie uczniowie stracą rok ale nauczycieli to nie interesuje doskonale przedstawia to materiał wiadomości w którym to pokazano uczniów którzy przyszli błagać nauczycieli o zawieszenie strajku na co jedna Pani nauczycielka odpowiedziała że nie ma pojęcia co będzie z uczniami ale ważniejsze jest to co będzie z nią z jej dziećmi i wakacjami to jest przykre. W tym momencie nauczycielom należą się kary a nie podwyzki. Tak to prawda że gdyby nie szkoła ja tak i wielu Polaków nie byłoby tym kim są ale to jest również praca naszych rodziców i nas samych podobnie jest teraz z dzisiejszym pokoleniem uczniów nie tylko nauczyciele jak szkoła maja wpływ na to kim będzie dziecko w przyszłości.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx4.xx6 
  • +8

    Leo_gość_gość

    19.04.2019, 19:35

    W końcu dojdzie do tego że uczniowie widząc co się dzieję w oświacie nię będą wybierac zawodu nauczyciela , a tak na marginesie ilu nauczycieli siedzi już dawno powinna być na emeryturze blokują miejsca innym młodym .

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx5 
  • +8

    ja_gość_gość_gość

    19.04.2019, 21:36

    o

    kogo obchodzi ten strajk?,nauczyciele zawsze mieli w dup,e uczni,a uczniowie maja w dup,e nauczycieli głąbów i nierobów

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx6.xx8 
  • +11

    ja_gość_gość_gość

    19.04.2019, 21:40

    ok

    każdy z tych super nauczycieli podpisał umowę o prace co jak i za ile,jak sie nie podoba i za mało płacą to wypierd,c na kasę do biedronki wtedy bedzie jedna przerwa przez 8 godzin wakacje w zimie szkoda słów na tych nierobów inteligencja zasran,,a

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx6.xx8 
  • +10

    Drzejan_gość_gość

    19.04.2019, 22:04

    Budżetówka

    Ach ta budżetówka... Tam się wszystko "należy". Wakacje, ferie, długie weekendy, trzynastki, nagrody dyrektora, wczasy pod gruszą, kaska na święta... W żadnym wypadku nie popieram tego strajku. Nauczyciele zawsze narzekali, ale czy ktoś zna takiego, który przepracowałby kilka lat i sam odszedł? Nie ma takich! Skoro to taka harówka za grosze, to powinny być masowe odejścia. A tutaj wręcz przeciwnie, całe rodziny się pchają do pokoju nauczycielskiego. Tak jak w urzędach, rodzina i przyjaciele...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx1 
  • +9

    Przedsiębiorca_gość

    20.04.2019, 05:01

    Tak ja znam 2 nauczycieli, którzy odeszli:) uznali, że zarobią więcej zakładając własny biznes-tak też się stało. Brawo dla nich. Jak komuś nie pasuje praca i płaca to się podejmuje kroki aby to zmienić. Pozdrawiam wszystkich zaradnych nauczycieli - szkoda, że większość to niedorajdy życiowe...

    Cytuj
    IP: 94.254.xx9.xx8 
    +1

    rodzic 15 latka_gość_gość

    23.04.2019, 20:27

    i każdy chce się dostać na posadkę w szkole...bo to świetna robota

    Cytuj
    IP: 188.146.xx8.xx6 
  • +8

    Polak_gość_gość_gość

    20.04.2019, 06:11

    Strajk

    Tu już nie ma co komentować na tym cierpią tylko dzieci i rodzice już jest problem z psychiką wśród uczniów Czas z tym skończyć,Po Świętach nie wpuścić do szkół nauczycieli co strajkują.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx1 
  • +18

    Okił_gość

    20.04.2019, 07:32

    Polityka

    Nauczyciele nagle się obudzili, że dzieje im się krzywda... Ludzie, dostaliście kiedyś w swoim zakładzie pracy 1000 zł podwyżki? Tyle wołają nauczyciele. Bezczelni!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx5 
  • +9

    Ad_gość

    20.04.2019, 12:12

    a umowa o pracę jest?

    Na początku roku nauczyciel podpisuje umowę o pracę i tam jest napisane ile godzin pracuje i ile będzie zarabiał. Jak coś nie pasuje to NIE PODPUSUJ takiej umowy.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • +6

    Wew_gość

    22.04.2019, 13:42

    Hmmm

    Chciałaby dostać rok płatnego urlopu jak nauczyciele, 13-tke i wszelkie inne dodatki.... Ale im jeszcze mało. Podwyżki pensji owszem ale niech nauczanie też będzie na wyższym poziomie. A nie ze ja po pracy siedzę i dziecku tłumacze bo p. Nauczycielka na lekcji matematyki kazała samodzielnie zrobić zadanie, 3 zadała do domu a sama na lakcjo sprawdzała sprawdziany...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx7 
  • Elka_gość

    22.04.2019, 22:45

    Dobry przykład z nauczycieli

    wzięły moje córki wchodzą z dużymi kartkami od bloku z napisem strajk żądamy podwyżki kieszonkowego he he

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx9.xx5 
  • +5

    nknl_gość

    23.04.2019, 15:12

    Moim zdaniem podwyżki się nie należą

    Natomiast nauczycielom należy podnieść miesięczny nominał godzin pracy, ponieważ chcą zarabiać, to więcej należy zacząć od podstaw. W następnym kroku należy ustandaryzować nominał płatnego urlopu. Nauczyciele powinni mieć tyle samo urlopu, co inne zawody. Jak wprowadzimy te zmiany, to możemy porozmawiać o podwyżkach.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • +3

    Ninaaa_gość

    23.04.2019, 16:41

    Pilne

    Mam pytanie chwilowo nie chodzę do pracy bo dzieci przez leniwych nauczyciel nie chodzą do szkoły. Pracodawca zagroził że zwolni mnie z pracy dyscyplinarnie bo na moje miejsce ma 5 innych chętnych a godziny pracy pasowały mi z lekcjami dzieci. Jestem samotną matką i nie wiem co robić ile jeszcze będą te leniwe nauczyciele strajkowac i porównać się do krowy i świni???? Proszę o odp.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx0 
  • +1

    mieczyslaw

    26.04.2019, 10:57

    Winni: Zalewska, Morawiecki, Kaczyński

    Przecież to PiS ponosi odpowiedzialność za to co się dzieje w oświacie. Nie nauczyciele!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.