Zakład pogrzebowy z Tczewa nawiązuje do "Łowców skór": "zgłaszajcie się na Policję i nagłaśniajcie taką patologię"

Pogrzeb (fot. tcz.pl)
Zakład pogrzebowy z Tczewa nawiązuje do "Łowców skór": "zgłaszajcie się na Policję i nagłaśniajcie taką patologię"
Po głośnym dokumencie HBO "Łowcy skór" głos zabiera jeden z tczewskich zakładów pogrzebowych. "Chcielibyśmy zwrócić Wam uwagę na pewne patologie, które dotykają branżę pogrzebową w Polsce dziś, także na naszym terenie" - pisze zakład na swoim fanpagu.

"Łowcy skór" opisują bulwersującą sprawę sprzed lat, dotyczącą sprzedawania informacji o zgonach zakładom pogrzebowym w Łodzi. Sprawa została ujawniona 23 stycznia 2002 roku przez dziennikarzy "Gazety Wyborczej" Tomasza Patorę, Marcina Stelmasiaka oraz Przemysława Witkowskiego z Radia Łódź; nazwa afery wzięła się od tytułu reportażu. Czterem pracownikom łódzkiego pogotowia nieprawomocnym wyrokiem Sądu Okręgowego w Łodzi z 20 stycznia 2007 i prawomocnym wyrokiem Sądu Apelacyjnego w Łodzi z 9 czerwca 2008 udowodniono udział w zabójstwie pacjentów przy użyciu leku pankuronium (nazwa handlowa Pavulon). 27 października 2009 roku Sąd Najwyższy oddalił kasację i ostatecznie utrzymał wyrok (za wikipedią). Ostatnio temat powrócił za sprawą dokumentu HBO. Do niego nawiązał w swoim wpisie w mediach społecznościowych jeden z tczewskich zakładów pogrzebowych (zdecydowaliśmy się nie podawać jego nazwy, by nie zostało to uznane za formę reklamy działalności):

- Chcielibyśmy zwrócić Wam uwagę na pewne patologie, które dotykają branżę pogrzebową w Polsce dziś, także na naszym terenie. Dokument był tylko bodźcem, nie zauważyliśmy takich samych zdarzeń, jednak są inne, na które chcielibyśmy Państwa uczulić. Dochodzą do nas wstrząsające informacje o praktykach jednej z firm na naszym terenie. Na reklamach i facebooku pokazują siebie jako miłych, moralnych i empatycznych, a w rzeczywistości.... Znanych jest nam takich przypadków wiele, chcielibyśmy opisać ten mechanizm działania na podstawie jednego z nich. Jest to przypadek całkowitego upadku moralnego, gdzie pracownicy jednej z firm pogrzebowych nachodzą rodzinę zmarłego po tragicznej śmierci ich bliskiego. Rodzina w ogóle nie kontaktowała się z tą firmą, nie przekazywała nikomu swoich danych adresowych i kontaktowych, a oni niespodziewanie zapukali do ich drzwi. Korzystając z szoku najbliższej rodziny, rozgościli się w domu. Następnie zaczęli nagabywać na skorzystanie z ich usług, używając najróżniejszych argumentów. Jest to zachowanie obrzydliwe i nie mające nic wspólnego z etyką w naszym zawodzie. Apelujemy do rodzin zmarłych, że jeśli pojawi się ktoś z firmy pogrzebowej u Was w domu nieproszony, to zgłaszajcie się na Policję i nagłaśniajcie taką patologię. Nielegalnie weszli w posiadanie Waszych danych osobowych, a jest to karalne. Apelujemy też do pracowników firm, że jeśli przełożony wymaga od was takich praktyk, to pamiętajcie, że zawsze macie prawo odmówić, zachowując się etycznie. Nie możemy pozwolić na rozrastanie się takiego "raka" w branży, która powinna cechować się najwyższym wyczuciem, nie tylko na pokaz lecz w działaniu.


We wpisie zwrócono też uwagę jest to, że każdy ma prawo wyboru zakładu pogrzebowego, który ma zająć się pochówkiem bliskiego.


- Zakład pogrzebowy, szpital, pracownik prosektorium przyszpitalnego, zarządca cmentarza, ani policja, lekarz czy pielęgniarka nie mają prawa narzucać Wam firmy pogrzebowej. Umowy zakładów pogrzebowych z instytucjami typu szpital czy prokuratura nie dają im wyłączności na dokonywanie pochówku. Na każdym etapie formalności zawsze macie Państwo prawo wyboru firmy, która dokona pochówku. Nie ma też rejonizacji, każda firma może wykonywać usługi na wszystkich cmentarzach.


W treści posta znalazła się też informacja, że jedna z firm zamiast korzystać z własnego zaplecza wywozi ciała do chłodni prosektorium szpitala, w którym pracuje matka właściciela tejże firmy (nie chodzi o szpital w Tczewie - a jedną z ościennych miejscowości). Nawiązano również do praktyk rozdawania obrazków okolicznościowych po ceremonii pogrzebowej, które stanowią także reklamę firmy organizującej pogrzeb.

Napisaliśmy do zakładu z prośbą o szersze przedstawienie tematu - i informację, która z firm stosuje niepokojące praktyki - czekamy na odpowiedź.

Poprosiliśmy również dyrekcję Szpitali Tczewskich, jakie są procedury dotyczące przekazywania zwłok zakładom pogrzebowym.

- W przypadku, gdy pacjent umiera na terenie placówki, zgodnie z przepisami przez dwie godziny musi pozostać na terenie szpitala. Placówki szpitalne nie mogą organizować pochówków, a nasz szpital nie posiada prosektorium. Zgodnie z przepisami wybraliśmy firmę, która odbiera ciało i przewozi do własnej chłodni. Ciało odbierają bliscy, którzy mają całkowitą dowolność wyboru firmy, jaka zajmie się organizacją pogrzebu. Jeśli ktokolwiek zmusza kogoś do skorzystania z konkretnej oferty, jest to nielegalne. Apelujemy o nagłaśnianie wszelkich nieprawidłowości. - mówi Maciej Bieliński, prezes Szpitali Tczewskich.

Niewykluczone, że do tematu będziemy wracać.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (57)
dodaj komentarz

  • +31

    Juka?_gość

    10.01.2025, 10:15

    Mam nieodparte wrażenie, że mowa o firmia Juka ze Starogardu Gd.

    Odpowiedz
    IP: 37.28.xx6.xx6 
  • Gość _gość

    10.01.2025, 10:41

    Być może

    Może i tak. Vhoć ja akurat z tą firmą mam dobre odczucia . Za to z innymi dwoma z Tczewa wręcz przeciwnie. Myślę że to właśnie jedna z nich napisała ten list

    Cytuj
    IP: 192.166.xx2.xx4 
    +15

    ._gość

    10.01.2025, 12:19

    .

    Ja również mam takie wrażenie.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx0 
    -2

    Tczewianka_gość

    10.01.2025, 13:42

    Odpowiedź

    Zawsze nie pasuje komuś konkurencja. A Starówka od lat z czego słynie, to wiadomo. Jedyny zakład w Tczewie który szuka bata na innych. Juka Alkam i Wrzos są spoko

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xxx 
    +2

    Gość z Tczewa_gość

    10.01.2025, 16:38

    Juka

    Też tak uważam, że uczepili się właśnie Juki. Moja rodzina kilka razy korzystała z usług tego Domu Pogrzebowego i zawsze była zadowolona, nawet bardzo! Myślę, a nawet jestem pewien, że Starówka nie może zdzierżyć konkurencji. Dodam, że w momencie kiedy wnosiliśmy opłatę za miejsce w Starówce do pochówku, bardzo, ale to bardzo obrażali Jukę. Mało kulturalne zachowanie. I z tego co słychać to Starówka z mało jakim zakładem pogrzebowym dobrze współpracuje. Ceny to też jakiś kosmos????

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xxx 
    +6

    Jan _gość_gość_gość_gość_gość__gość

    10.01.2025, 20:02

    x

    Byłem na pogrzebie organizowanym przez Jukę i taki obrazek dostałem

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xx3 
    +6

    Pelpliniak :)_gość_gość

    11.01.2025, 07:33

    Tczewianka i gość z Tczewa czy ty zdajesz sobie sprawę że twoje IP się wyświetla:) jeden pod drugim komentarz a dwie różne płcie:) o masakro

    Cytuj
    IP: 109.243.xx6.xx4 
  • .._gość

    10.01.2025, 10:16

    ..

    ..nazwa zakładu?..

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • +4

    ug_gość

    10.01.2025, 11:03

    zobacz pan pierwszy post...

    Cytuj
    IP: 153.19.xx6.xx1 
    +1

    Gość _gość

    10.01.2025, 11:44

    Hipokryzja

    Tczewska mentalność!!!!!!

    Cytuj
    IP: 37.31.xx6.xx7 
  • +2

    a_gość

    10.01.2025, 10:52

    Starówka

    Starówka

    Odpowiedz
    IP: 157.25.xx6.xx5 
  • -4

    Tczewiak_gość

    10.01.2025, 10:56

    ,,,,,,

    Zakład pogrzebowy Juka chowała mojego tatę.Nie mogę nic powiedzieć co by obraziło całą ceremonię .Fakta były piękne wieńce ,piękna przemowa samego właściciela ,wspominające w podzięce obrazki , w trakcie kondolencji w tle piękna melodia wzruszająca. I do łez trąbka .Można powiedzieć dali z siebie wszystko alby ale i aż nadmiar. Nie ma co ich oczernia oni sami wychodzą z czymś od siebie a nie tylko kasę wziąć i czekać tylko aby trumnę spuścić do dziury . Tylko Juka ma profesjonalne podejście do sprawy .

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx4.xx2 
  • +5

    tommi_gość

    10.01.2025, 13:36

    treść i dobór słów, jak i sam opis wskazują że pisał to właściciel albo pracownik firmy Juka. Ja też będę ostrożny i omijał tą firmę z daleka.

    Cytuj
    IP: 88.220.xx9.xx0 
    +1

    Magda tczew_gość

    10.01.2025, 18:30

    Zakład Pogrzebowy

    Juka - najlepsi.

    Cytuj
    IP: 192.166.xx2.xx1 
    +1

    Gosc_gość

    12.01.2025, 18:08

    Dziadzie k***a IP Ci widac idioto poj**any. Burak i przyglup totalny.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx2.xx9 
  • +6

    goośssććccc_gość

    10.01.2025, 11:48

    Żaden zakład pogrzebowy, nawet poprzez wpis w mediach społecznościowych, nie powinien używać sformułowania: "Chcielibyśmy zwrócić Wam uwagę na pewne patologie". Poprawną formą byłoby: "Chcielibyśmy zwrócić Waszą uwagę na pewne patologie". Zakład pogrzebowy nie ma prawa zwracać uwagi czytelnikowi. Może jedynie kierować do niego uwagę na (...). To drobny, ale wymowny szczegół, który podkreśla szacunek wobec czytelnika. Wymagajmy wzajemnego szacunku, szczególnie gdy zwracamy uwagę na błędy innych. Dostrzegając napięcia w branży pogrzebowej, trudno oczekiwać, że zakład pogrzebowy (znany redakcji TCZ.PL) zdecyduje się na sprostowanie formy użytego zwrotu?

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx0 
  • -1

    Aga_gość

    10.01.2025, 17:20

    A jaka masz pewność

    A jaka masz pewność że to był dokładnie taki sam komentarz i wpis tego zakładu pogrzebowego może jakiś dziennikarz z tcz sobie przekręcił i inaczej sformułował zdanie

    Cytuj
    IP: 194.4.xx0.xx9 
  • +4

    .._gość

    10.01.2025, 11:52

    ..

    "zobacz pan pierwszy post..."

    ..jak pytałem o zakład to nie było jeszcze pierwszego postu..

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • +11

    Gościówa...xxx_gość

    10.01.2025, 12:24

    Jakiś czas temu miałam styczność z zakładem pogrzebowym Juka , są nie doinformowani jakie dokumenty trzeba donieść do pochówku.. maskara tylko z ludzi debili zrobili bo trzeba było wszędzie biegać za dokumentami , które wogóle okazały się nie potrzebne.. Odmówiłam tam usług i poszłam to innego zakładu pogrzebowego gdzie okazało się że Pan wszystko wiedział i profesjonalne podszedł do pochówku

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx7 
  • +11

    Gość _gość

    10.01.2025, 12:34

    Ju**

    Ju** jest bardzo nieprofesjonalnym zakładem pogrzebowym. W moim przypadku ceremonia pogrzebowa nie wyglądała tak jak była zaplanowana. Robią z ludzi wariatów - kiedy powie im się, że coś nie wygląda tak jak było planowane, odpowiadaja tym, że ktoś jest w żałobie i może nie pamięta (jawne robienie wariatów z ludzi). Potrafią wchodzic z butami w prywatne życie ludzi, kłamać! I wiele, wiele innych. Omijać z daleka.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx0 
    -12

    jan_gość_gość

    10.01.2025, 12:58

    na Pani (?) miejscu bym sie wstydził.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx3 

    Alicja _gość

    10.01.2025, 14:13

    Co za brednie...pewnie piszę to ktoś z konkurencji.Kto korzystał z Juka wie ,że jest tam pełen profesjonalizm

    Cytuj
    IP: 185.167.xx3.xx1 
  • -3

    qq_gość

    10.01.2025, 12:40

    szpital, jeden z wiekszych w regionie gdzie zwożeni są potrzebujący z okolicznych miast/wsi i nie ma lodówek...zenada. Wiadomo że jak wybrali jakąś firmę która trzyma dla nich skórki to przecież jak przyjdę organizować pogrzeb to nie bede zabierał zwłok i jeździł z nimi nie wiadomo gdzie tylko bede chciał załatwic wszystko na miejscu...czy to normalnie do piachu czy do pieca...

    Odpowiedz
    IP: 46.175.xx6.xx8 
  • +4

    Jukowy_gość

    10.01.2025, 12:41

    A juka Tczew i stg to ta sama firma?

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx6.xx8 
  • -3

    O_gość

    10.01.2025, 13:03

    Byliśmy zadowoleni.

    Ponad rok temu chowalismy bliską osobę i wybraliśmy przypadkowo firmę Juka. Byliśmy bardzo zadowoleni, wszystko odbyło się zgodnie z planem, pełen profesjonalizm. Piękny różaniec i ceremonia pogrzebowa.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx1 
  • -8

    Mieszkanka _gość

    10.01.2025, 13:45

    Odpowiedz

    Potwierdzam! Juka to przyjaźni rodzinom ludzie ????

    Cytuj
    IP: 5.173.xx6.xxx 
  • -6

    Tczewianka_gość

    10.01.2025, 13:19

    Starówka

    Po tym artykule widać, że tonący brzytwy się chwyta. Tczew to nie jest Nowy York, żeby mieszkańcy nie widzieli jakich praktyka używa Zakład Pogrzebowy Starówka w Tczewie. O wielu faktach w tymże artykule napisali właśnie sami o sobie.... Przez wiele lat mieli podpisaną umowę ze szpitalami Tczewskimi gdzie nagabywali rodziny do skorzystania pogrzebu w Starówce!!! Myśleli, że mają monopol na Tczew. Teraz otworzyli krematorium z jednym piecem, który już ulegał nie jednym awariom. Z racji że administrują kilkoma cmentarza ( za dawnych układów ), okłamują rodziny że pogrzeby muszą załatwiać w Starówce. W Tczewie są jeszcze zakłady tj Wrzos, Juka i Alkam. Starówkę boli, że co raz więcej osób korzysta z usług tych trzech zakładów. W końcu sobie sami na to zapracowali. A słowa opisane w tym artykule to nic innego jak wieloletnie praktyki Starówki

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xxx 
  • Alicja _gość

    10.01.2025, 14:16

    Dokładnie!!!

    Cytuj
    IP: 185.167.xx3.xx1 
    +2

    oszukany_gość

    10.01.2025, 15:19

    Pytanie do Juki dlaczego na stronie tnij.tcz.pl/?u=eb4b88 jest kremacja w Tczewie skoro jest to nie prawdą. Bliską mi osobę wieźliście 120 km do kremacji.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • Tczewianka_gość

    10.01.2025, 13:45

    Odpowiedz

    "treść i dobór słów, jak i sam opis wskazują że pisał to właściciel albo pracownik firmy Juka. Ja też będę ostrożny i omijał tą firmę z daleka."

    Niech Pan przeczyta jeszcze raz kto pisał ten artykuł (?) STARÓWKA

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xxx 
  • +7

    Kasi_gość

    10.01.2025, 13:53

    Hhhh

    Konkurencja się odzywa. Jak widać pozytywne komentarze na temat firmy juka pochodzą od jednej osoby. Wiadomo że zwykły szary człowiek nie wiedziałaby ile razy starowkamiala awarie pieca.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx0 
  • +1

    gg_gość

    10.01.2025, 15:20

    "Pytanie do Juki dlaczego na stronie tnij.tcz.pl/?u=eb4b88 jest kremacja w Tczewie skoro jest to nie prawdą. Bliską mi osobę wieźliście 120 km do kremacji."

    tnij.tcz.pl/?u=547127 *1y6qthu*_up*MQ..*_ga*MTY4NjYzNDQ0NS4xNzM2NTE4NTI2*_ga_1MFPXE93Y1*MTczNjUxODUyNS4xLjAuMTczNjUxODUyNS4wLjAuMA..

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • Gość 1_gość

    10.01.2025, 18:09

    Odpowiedź

    W czym tkwi problem? Jaki jest błąd że zakład pogrzebowy w ofercie ma kremację ??? Kremacja w Alkamie, Wrzosie, Juce odbywa się tylko w sprawdzonych krematoriach!!!!!!!!!!!!! Ale jak się dało na "krematorium" Starówkowe w Tczewie, kredyt spłacać trzeba, to tyłek boli, że inne zakłady nie kremują u was na tym "wadliwym czymś". Mało awarii w Tczewie mieliście ??? Wstyd

    Cytuj
    IP: 192.166.xx2.xx1 
  • +2

    gg_gość

    10.01.2025, 15:20

    "Pytanie do Juki dlaczego na stronie tnij.tcz.pl/?u=eb4b88 jest kremacja w Tczewie skoro jest to nie prawdą. Bliską mi osobę wieźliście 120 km do kremacji."

    tnij.tcz.pl/?u=5bc983 *1y6qthu*_up*MQ..*_ga*MTY4NjYzNDQ0NS4xNzM2NTE4NTI2*_ga_1MFPXE93Y1*MTczNjUxODUyNS4xLjAuMTczNjUxODUyNS4wLjAuMA..

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • +6

    Tczewianka_gość

    10.01.2025, 16:28

    Zgadzam się

    Reklama Starówki aby zniszczyć konkurencję. Nie robi się takich rzeczy!!

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx5.xx3 
  • +7

    Qwerty_gość

    10.01.2025, 16:41

    Straszne

    Straszne... Piec jest sprzętem jak każdy inny i może miec awarie. Tak w sumie jak to sie ma do artukułu, całkiem inny temat. Faktem jest, że wspomniana firma ze Starogardu jest mało profesjonalna, dużo mówią a nijak sie to ma przy ceremoni. Opinii jest tyle ile jest ludzi, jedni wolą tych drudzy tamtych i wlaśnie chodzi o prawo wyboru. Mnie nikt nie namawiał w Tczewskim szpitalu ani nigdzie do pochówku. Mam wrażenie, że co niektóre komentarze piszą znajomi z tego czy tamtego zakładu. Mając za sobą kilka pogrzebów w rodzinie, najlepiej wypadła Starówka a Panie w biurze przemiłe i pomocne. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx5.xx7 
  • -3

    Kris_gość

    10.01.2025, 18:16

    Piec

    Serio? Chciałby Pan być świadkiem tego, że ciało Pana bliskiej osoby ulega awarii jedynego pieca w krematorium Starówki? Ma Pan za cztery godziny ceremonię pogrzebową a spaliła się tylko połowa ? To jest profesjonalizm ?? Profesjonalne zakłady kremują z pewnych i sprawdzonych miejscach a nie w jakimś "Aristonie" z odzysku????

    Cytuj
    IP: 192.166.xx2.xx1 
  • +3

    S**rówka_gość

    10.01.2025, 16:59

    Pani w blond włosach

    Nie polecam starówki Pani na gdańskiej -tez urzęduje czasem na 30stycznia szczupła w blond włosach . Przyszłyśmy z rodziną do star .. ówki odnośnie pogrzebu owa Pani była bardzo nie miła wręcz opryskliwa nie szanowała naszej tragedii mówiła że też ma swoje problemy w rodzinie ( co nas to interesuje ) koniec końców wyszliśmy stamtąd i poszliśmy do Juki tam byliśmy miło zaskoczeni miła atmosfera empatia że strony pracowników wiele wzruszeń z ich strony . Polecam z całego serca Ps. Musieliśmy wrócić do Pani ze star**ki ponieważ starów** jest administratorem cmentarzy i zapłaciliśmy za dochówek 100zl mimo tego że pogrzeb był w juce

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx4.xxx 
  • +2

    Starówka_gość

    10.01.2025, 18:27

    Problem

    Dokładnie tak. Pracownica STARÓWKI nas też obsłużyła w lekceważący sposób i dodała cytuję : "najpierw pieniądze potem wskazanie miejsca". Byliśmy z mężem z zapytaniem o miejsce dotyczące pochówku, Pani w bezczelny sposób powiedziała że wyłączyła już komputer i nie ma obowiązku nas informowania i że mamy przyjść następnego dnia. Zapytała jaki zakład będzie się zajmował pochówkiem. My wybraliśmy konkurencyjną firmę - Jukę. Pani ze Starówki zrobiła się taka nie miła, wręcz bezczelna. Zgłosiliśmy nawet ten fakt na parafię. Takie zachowania są grubo nie na miejscu.

    Cytuj
    IP: 192.166.xx2.xx1 
    -2

    Tczewiak _gość

    10.01.2025, 19:30

    Starówka, obsługa na Gdańskiej

    Zgadzam się z powyższymi wypowiedziami. Pani ze Starówki na Gdańskiej zdecydowanie brak empatii. Widać, że to nie praca dla niej. Osoba pracująca w zakładzie musi umieć rozmawiać z rodziną zmarłego, nie poganiać, nie sprawiać wrażenia, że dramat najbliższych to dla niej tylko kolejny sposób na zarobek. Ważna jest empatia i pomoc, tej Pani tych cech niestety brak. Właściciele muszą mieć takie samo podejście, skoro zatrudniają taką osobę. Podziękowaliśmy i wybraliśmy konkurencję.

    Cytuj
    IP: 185.72.xx9.xx9 
    +1

    Pelpliniak :)_gość

    10.01.2025, 22:27

    Tczewiak, tczewianka te same IP i wspaniałe wieści o Juce, słabo wam wychodzi obrona. Może i pogrzeby robi fajne, tylko nie o tym jest w tym materiale. Jakoś mi to nie pasuje że się nie odnosicie do zarzutów tylko atakujecie. Coś za uszami chyba macie. Swoją drogą świetnie czyta się ten pojedynek. Może tak się zwolennicy juki odniosą do tego. Czy matka właściciela faktycznie pracuje w prosektorium w innym szpitalu? Albo czy chodzicie po domach i mieszkaniach i namawiacie na swoje usługi? Jeśli to nie ta matka to może to jednak nie juka?

    Cytuj
    IP: 109.243.xx6.xx4 

    Kajtek_gość

    11.01.2025, 20:12

    Ten blond szpadel to w ogóle jakaś totalna pomyłka......nie miła, opryskliwa a na wszystkich dookoła patrzy z wyższością......psy ze schroniska mają więcej klasy niż ta "pani" Jednym słowem KATASTROFA Przez jej podejście moi znajomi poszli do konkurencji ale widocznie Sta...ka ma to w głębokim poważaniu a potem płacz na fb

    Cytuj
    IP: 5.173.xx8.xx9 
    -1

    Gość _gość

    15.01.2025, 18:39

    Dzień dobry Uważam że sformułowania są krzywdzące co do oceny z zakładu Starówka Pani zawsze chętna do pomocy z sercem na dłoni dla bliskich których dotknęła śmierć bliskich Jeśli coś macie do właścicieli zakładu zwróćcie się do nich. Człowiek dla człowieka wilkiem jest. Mam nieoparte wrażenie że to pani z konkurencji obraża i nie potrafi się zachować a pracuje na przeciw starówki No cóż Niektórzy muszą się w ten sposób dowartościować Pozdrawiam

    Cytuj
    IP: 83.21.xx9.xx4 
  • +1

    kali_gość

    10.01.2025, 19:19

    Jeden zakład nie z tcz 2 braci tam jest patologia jeden ćpa ,drugi bije pracowników nawet założył na pracowników firmę bez ich wiedzy wydało się przez przypadek, podpisy podrobione, o nie płaceniu tygodniówek nie wspomnę

    Odpowiedz
    IP: 31.30.xx3.xx0 
  • Lechicki As_gość

    10.01.2025, 22:30

    yebać polskie patologie!

    Jeśli mowa o tczewskiej patologii to zawsze dotyczy to "kibiców" (bandytów) Arki Gdynia. Gnoje teraz na trupach zarabiają....

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • -1

    Paryżanka_gość

    10.01.2025, 23:58

    Etat

    "Tczewiak, tczewianka te same IP i wspaniałe wieści o Juce, słabo wam wychodzi obrona. Może i pogrzeby robi fajne, tylko nie o tym jest w tym materiale. Jakoś mi to nie pasuje że się nie odnosicie do zarzutów tylko atakujecie. Coś za uszami chyba macie. Swoją drogą świetnie czyta się ten pojedynek. Może tak się zwolennicy juki odniosą do tego. Czy matka właściciela faktycznie pracuje w prosektorium w innym szpitalu? Albo czy chodzicie po domach i mieszkaniach i namawiacie na swoje usługi? Jeśli to nie ta matka to może to jednak nie juka?"

    A JAKI TO MA ZWIĄZEK KTO GDZIE PRACUJE (?) np w Zakładzie Starówka zatrudniona jest głównie rodzina. Siostry team, bracia team w prosektorium. Tam jest dopiero combo ????Jedna w biurze nakręca naprzeciwko szpitala, a bracia otwierają drzwi prosektorium. I karuzela się kręci.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xxx 
  • +1

    ..._gość

    11.01.2025, 11:39

    Atak juki

    Znów atak juki na starówkę po zadaniu prostych pytan. Ewidentnie czegoś się boją

    Cytuj
    IP: 37.47.xx1.xx8 
  • Gosć_gość_gość

    11.01.2025, 06:03

    "Tczewiak, tczewianka te same IP i wspaniałe wieści o Juce, słabo wam wychodzi obrona. Może i pogrzeby robi fajne, tylko nie o tym jest w tym materiale. Jakoś mi to nie pasuje że się nie odnosicie do zarzutów tylko atakujecie. Coś za uszami chyba macie. Swoją drogą świetnie czyta się ten pojedynek. Może tak się zwolennicy juki odniosą do tego. Czy matka właściciela faktycznie pracuje w prosektorium w innym szpitalu? Albo czy chodzicie po domach i mieszkaniach i namawiacie na swoje usługi? Jeśli to nie ta matka to może to jednak nie juka?"

    za to Pańska wypowiedź wskazuje na nieczyste sumienie, zreszta widac że rodem z filmów Vegi.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx3 
  • +1

    Gość kolejny_gość

    11.01.2025, 13:44

    Odpowiedź

    "Znów atak juki na starówkę po zadaniu prostych pytan. Ewidentnie czegoś się boją"

    Co jest atakiem??? ???? Kto wywołuje atak ten wywołuje. Kij w mrowisko wsadziła Starówka wypisując artykuł bo nie mogą znieść faktu, że zakłady pogrzebowe z Tczewa nie chcą korzystać z ich krematorium. A kredyt spłacać trzeba w rodzinnym biznesie. Nawet zakład pogrzebowy Lilia podziękował im szybko za "współpracę" i kremuje gdzie indziej. Dlaczego (?) Proszę zadzwonić do zakładu i zapytać.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx6.xxx 
  • +1

    Gosć_gość_gość_gość_gość

    11.01.2025, 14:25

    "Dokładnie tak. Pracownica STARÓWKI nas też obsłużyła w lekceważący sposób i dodała cytuję : "najpierw pieniądze potem wskazanie miejsca". Byliśmy z mężem z zapytaniem o miejsce dotyczące pochówku, Pani w bezczelny sposób powiedziała że wyłączyła już komputer i nie ma obowiązku nas informowania i że mamy przyjść następnego dnia. Zapytała jaki zakład będzie się zajmował pochówkiem. My wybraliśmy konkurencyjną firmę - Jukę. Pani ze Starówki zrobiła się taka nie miła, wręcz bezczelna. Zgłosiliśmy nawet ten fakt na parafię. Takie zachowania są grubo nie na miejscu."

    W parafii nie było reakcji? Nic dziwnego. Co z tego że przesympatyczni i naprawde oddani księża jak nie mają głosu? panoszy się kobieta która nawet nie jest tam zatrudniona a bezprawnie nachodzi plebanię, nawet o zgrozo biuro parafialne (!). Takie właśnie patologie należy zgłaszać na policję (naruszenie miru domowego)!

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx3 
  • +4

    Gość _gość

    11.01.2025, 16:02

    Plebania

    A to też racja. Panują układy i układziki. Idąc z opłatą za pogrzeb, dostrzegliśmy z bratem, że Pani w okularach która jest częstym bywalcem plebanii i biura parafialnego zaczęła krytykować wybory rodziny co do zakładu pogrzebowego (!) I wręcz wmuszała kontakt do swojej koleżanki, która odmawia różańce wyśmiewając także nasz, inny wybór. Co to za polityka !!!!

    Cytuj
    IP: 192.166.xx2.xx1 
  • +1

    Ulek _go_gość

    11.01.2025, 16:52

    Przykry

    To, że w Tczewie ciężko o: pracę, normalnych sąsiadów, dobry pub lub cokolwiek innego to już wiemy ale żeby jeszcze problemy po śmierci.... tylko w Tczewie- dramat!

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx0.xx3 
  • Tczewiak pl_gość

    11.01.2025, 17:21

    "Pytanie do Juki dlaczego na stronie tnij.tcz.pl/?u=eb4b88 jest kremacja w Tczewie skoro jest to nie prawdą. Bliską mi osobę wieźliście 120 km do kremacji."

    Odpowiedz
    IP: 185.233.xx4.xx7 
  • Tczewiak_gość

    11.01.2025, 17:24

    "Pytanie do Juki dlaczego na stronie tnij.tcz.pl/?u=eb4b88 jest kremacja w Tczewie skoro jest to nie prawdą. Bliską mi osobę wieźliście 120 km do kremacji."

    Nie Pan dlaczego tak robią? Inne krematoria mają niższe ceny , więc mniejszy koszt dla rodziny

    Odpowiedz
    IP: 185.233.xx4.xx7 
  • -1

    Ilona/Radek tcz_gość

    11.01.2025, 20:16

    pogrzeb w Tczewie

    Razem z mężem przeczytaliśmy owy artykuł i oboje doszliśmy do wniosku, że kolejny raz Starówka nie może pogodzić się z faktem, że nie są jedynym zakładem pogrzebowym w Tczewie i że są od nich lepsze zakłady na terenie miasta. Z tego co nam wiadomo, to przez bardzo długi czas właśnie Starówka zwoziła ciała z Tczewa i wśród naszych znajomych wielokrotnie słyszeliśmy, że robią 'masówkę' w mieście...Nasza znajoma w latach 2019 pracowała u nich i była świadkiem wielu poczynań...Cały ten wpis i artykuł ewidentnie bije w konkurencję. Słabe to bardzo. Kto jest bez winy, niech pierwszy rzuci kamień... Na miejscu Starówki naprawdę byłoby mi wstyd.

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx2.xx1 
  • Radek _gość

    13.01.2025, 11:38

    STAR?WKA !!!!

    Star?wka wstydu nie ma!! Lawirują wiele lat a czas najwyższy żeby wam ktoś na ręce spojrzał. Oczernianie konkurencji to w waszym stylu. Słabym stylu. Teraz Alkam ciała odbiera ciała. Ciekawe co tam się odwala

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xxx.xx1 
  • Jfk_gość

    13.01.2025, 15:25

    Wszystkie radki to nieroby:)

    Cytuj
    IP: 109.243.xx6.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.