Rusza drugi etap testów Mevo 2.0. Jak wziąć w nich udział?

Stacja Mevo (fot. Grzegorz Pawlikowski)
Rusza drugi etap testów Mevo 2.0. Jak wziąć w nich udział?
Rusza kolejny etap wdrażania Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo dla mieszkańców 16 gmin Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. To faza testów zewnętrznych. W Tczewie na razie będzie można skorzystać z 47 rowerów.

- W pierwszym etapie nie będzie limitu użytkowników mogących pobrać aplikację i zarejestrować się w systemie. Będziemy sytuację monitorować na bieżąco, by w przypadku jakichkolwiek problemów wprowadzić pauzę i dać hiszpańskiemu Operatorowi czas na wprowadzenie poprawek. W testach przez najbliższe kilka tygodni użytkownicy będą darmowo korzystać z rowerów. - informuje operator systemu.


Celem testów jest sprawdzenie czy hiszpańska firma, która wygrała przetarg na operowanie systemem, poradzi sobie ze sprawnym ładowaniem rowerów, ich relokacją, działaniem call center oraz systemem IT.

Wkrótce zostanie opublikowana prosta ankieta online. Umożliwi ona nadsyłanie uwag. Etap testów jest bezpłatny, jednak pozostawienie pojazdu poza stacją to koszt 10 zł - użytkownik zostanie wcześniej poinformowany w aplikacji, jeśli znajdzie się poza strefą.


- Przez ostatnie trzy tygodnie odbywał się pierwszy etap testów. Główne opinie testerów to świetny napęd; ciężar nie przeszkadza w jeździe; ładowarka do telefonu. - dodaje operator.


Zewnętrzny rozruch systemu Mevo 2.0. rozpoczyna się 13 września 2023 r. To czas, w którym użytkownicy będą mieli możliwość rejestracji w systemie i sprawdzenia komfortu użytkowania rowerów. Na ulice gmin biorących udział w projekcie łącznie wyruszy - zgodnie z zapisami umowy - 1600 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 500 jednośladów klasycznych. Łącznie 2100, czyli połowa docelowej floty.

- Rozruch zewnętrzny to kolejny etap testowy funkcjonowania Systemu Roweru Metropolitalnego. Służy sprawdzeniu jego działania na większej grupie użytkowników, przy wzmożonym obciążeniu aplikacji mobilnej i systemu do raportowania. To również test dla hiszpańskiego Operatora, jak poradzi sobie z relokacją rowerów i wymianą baterii. Zachęcam wszystkich do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości do Centrum Kontaktu (58 739 11 23), w ciągu kilku dni na naszych stronach dostępna będzie też ankieta umożliwiająca zgłaszanie uwag bezpośrednio do OMGGS - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0.

Do dyspozycji zarejestrowanych użytkowników będzie nieodpłatna subskrypcja abonamentu. Niezbędne będzie podpięcie w aplikacji aktywnej karty płatniczej. Umożliwi to pobieranie ewentualnej dodatkowej opłaty w kwocie 10 zł za pozostawianie rowerów poza stacjami.

Na terenie 16 gmin biorących udział w projekcie, znajduje się 717 stacji postoju Mevo. To punkty, do których należy odstawić rower po zakończonej jeździe. W trakcie testów możliwe będzie korzystanie zarówno z roweru tradycyjnego, jak i ze wspomaganiem elektrycznym.


Na czas testów zewnętrznych wyłączona została funkcja postoju, tak by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień.

Jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie ich poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Uniemożliwi to korzystanie z Mevo w fazie testowej.

Wypożyczenie i zwrot roweru

Użytkownik będzie mógł zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mevo dostępnej do pobrania ze sklepu play, bądź app store. W trakcie rejestracji trzeba będzie podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.

Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy.

Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującej się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.

W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21. Użytkownicy mogą kierować uwagi również na adres e-mail: kontakt@rowermevo.pl.

Rowery na ulicach Obszaru Metropolitalnego

W trakcie rozruchu wewnętrznego do siedziby Operatora regularnie docierały rowery ze wspomaganiem elektrycznym.1800 jednośladów Segway już w sierpniu znajdowało się w Gdańsku. Również 1050 rowerów tradycyjnych jest gotowych do wyruszenia na ulice Obszaru Metropolitalnego.

Do dyspozycji użytkowników w fazie testowej będzie 1600 "elektryków" i 500 "klasyków". Mieszkańcy Gdańska, Gdyni i Sopotu będą dysponowali odpowiednio 869, 444 i 66 rowerami ze wspomaganiem elektrycznym oraz 271, 139 i 21 jednośladami klasycznymi. W Tczewie, Rumi oraz Pruszczu Gdańskim dostępne będzie odpowiednio 48, 31 i 36 Segwayów oraz 16, 10 i 11 rowerów tradycyjnych. Po ulicach Redy będzie jeździło 15 "elektryków" i 5 "klasyków".

W przypadku Kartuz i Pucka, liczba ta wyniesie 23 i 9 oraz 8 i 2. Odpowiednio mieszkańcy Władysławowa, Sierakowic oraz Żukowa będą dysponowali 17, 6 i 8 jednośladami ze wspomaganiem elektrycznym oraz 5, 2 i 3 "klasykami". W Somoninie i Stężycy dostępne będą po 4 Segwaye oraz po 1 rowerze tradycyjnym.

Do dyspozycji mieszkańców Kosakowa będzie 12 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 3 rowery klasyczne, a po ulicach Kolbud będą jeździły 2 rowery tradycyjne i 8 ze wspomaganiem elektrycznym.

Podsumowanie wewnętrznych testów systemu


Wewnętrzne testy Systemu Roweru Metropolitalnego rozpoczęły się 16 sierpnia br. i zostały zakończone 6 września. W tym czasie przedstawiciele gmin biorących udział w projekcie, pracownicy OMGGS oraz specjaliści rowerowi sprawdzali m.in. techniczne działanie aplikacji mobilnej czy Centrum Obsługi Klienta.

Weryfikowana była również pojemność baterii. Testerzy na jej pełnym naładowaniu pokonywali dystans powyżej 100 km, zgodnie z założeniami umowy. W czasie wewnętrznych testów systemu odbyły się dwa szkolenia z systemu do nadzoru i raportowania.

Kilka elementów systemu IT, aplikacja i serwis internetowy wymagają jeszcze poprawek, brakuje też kilku funkcji jak np. liczba pokonanych kilometrów, które zostaną wprowadzone w Etapie II. OMGGS zwraca się z prośbą do mieszkańców metropolii o zgłaszanie swoich uwag do Centrum Kontaktu.

W drugim etapie testów została wstrzymana funkcja pauzy/postoju, aby uniemożliwić jednemu użytkownikowi korzystanie z roweru przez cały dzień.

Pełny start systemu

Zewnętrzna faza wdrażania systemu to drugi etap testów. W tym czasie mieszkańcy sprawdzą komfort korzystania z rowerów, a serwis IT zostanie poddany testom obciążeniowym, ale przede wszystkim będą mogli zgłaszać wszystkie zauważone błędy i usterki. To czas zaangażowania użytkowników w testy, by wspólnie z OMGGS i Operatorem wypracować najlepsze rozwiązania Gdy wszystkie elementy funkcjonowania systemu będą działały bez zastrzeżeń, na ulice Obszaru Metropolitalnego może wyruszyć cała flota rowerów.

Wszystkie bieżące informacje dotyczące Mevo znajdują się na stronie https://rowermevo.pl/ .

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (32)
dodaj komentarz

  • -10

    _gość

    13.09.2023, 15:21

    Dziękuje nie skorzystam

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx8 
  • -18

    A_gość

    13.09.2023, 21:52

    Najpierw dodajcie pieniądze a potem bierzcie się za kradzież następnych no ale wiadomo kto to lansował

    Cytuj
    IP: 46.5.xxx.xx1 
    -22

    BAMBO_gość

    13.09.2023, 22:31

    START po pierwszym śniegu

    Jak mówi Donald, Tczew to miasto w ruinie

    Cytuj
    IP: 192.166.xx4.xx1 
  • -13

    weteran z Tczewa_gość_gość_goś_gość

    13.09.2023, 15:52

    Wielki Brat

    To znaczy , że człowiek nie posiadający konta (karty ) zostaje poza systemem. Czy przypadkiem nie mieliśmy walczyć z wykluczeniami ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • -20

    tak_gość_gość_gość_gość_gość_gość

    13.09.2023, 16:07

    no chora sprawa

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx6 
    +24

    Tom_gość

    14.09.2023, 01:16

    A jak niby ludzie chcecie płacić za taką usługę? Gotówką? Czy tak jak ostatnio prepaid z którym ostatnia firma zwinęła się bez zwrotu?

    Cytuj
    IP: 84.252.xx3.xxx 
    +25

    K72_gość

    14.09.2023, 01:18

    Tak jak na całym świecie za tego typu usługę. To jest standard! Ludzie zawsze znajdą dziurę w całym....

    Cytuj
    IP: 212.102.xx9.xx6 
    +21

    Ola_gość

    14.09.2023, 01:22

    I walczymy z wykluczeniami. Bankowość jest powszechnie dostępna, bez wykluczeń. Kto chce może założyć konto w banku i zamówić kartę w banku. Pamiętam czasy gdy nie było takiej powszechności.

    Cytuj
    IP: 165.231.xx2.xx3 
  • -19

    trhtr_gość

    13.09.2023, 18:43

    Ile tczew płaci za te rowerki ? Z tego co wyczytałem to minimum 1mln zl rocznie. A juz by było na darmowa komunikacje 1mln

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx6.xx2 
  • +22

    Karol_gość

    14.09.2023, 01:21

    Wystarczy przestać marudzić i wpisać w Google. Przetarg jest jawny. Cały Gdański Obszar Metropolitarny za 6 lat funkcjonowania systemu zapłaci około 160mln PLN. Więc nie jakoś strasznie dużo.

    Cytuj
    IP: 212.102.xx7.xx9 
  • Gosc_gość

    14.09.2023, 04:56

    Widzę tu niezłe kombinatorstwo plusami i minusami przy komentarzach Wstyd dla redakcji

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx0.xx7 
  • +9

    Yeti_gość_gość

    14.09.2023, 07:06

    To jest nabijanie plusów i minusów na zlecenie urzędu miasta. Bronią tego glupiego przekretu mevo do upadłego.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx4 
    -3

    Tadek_gość

    14.09.2023, 10:27

    Tylko wprowadzenie tego to była decyzja GOM a nie miasta, co za bzdury. Jak się nie zgadza opinia więcej, to już oszustwo, smutne ale jakie to polskie....

    Cytuj
    IP: 188.241.xx8.xx5 
    -6

    Ola_gość

    14.09.2023, 10:31

    Tak, poplusowane komentarze, rzeczowe i wnoszące coś do tematu, a pominusowane te które polegają na marudzeniu, narzekaniu, nieposiadające sensu. Dziwne, to pewnie spisek! Co następne płaska ziemia? 5G już było ...

    Cytuj
    IP: 188.126.xx9.xx9 
    -2

    Ik78_gość

    14.09.2023, 10:32

    Tak, jak coś się nie zgadza z moją opinia, to na 100% manipulacja. Typowe polskie myślenie.

    Cytuj
    IP: 176.125.xx8.xx0 
  • +1

    Gosc_gość

    14.09.2023, 05:12

    W ciągu kilku minut pierwszy komentarz zmienił się z plus ośmiu na minus dwadzieścia Zrobiono to w nocy Podobnie z innymi niepochlebnymi komentarzami Może jakaś odpowiedź ze strony redakcji? Potraficie to wyjaśnić czy głowa w piasek?

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx0.xx7 
  • Karol_gość

    14.09.2023, 10:29

    Sam śledzę ten temat długo i plusy na początku powoli fluktuowały, a później przeszły w znaczącym kierunku, ale tak to działa, ludzie będą klikać chętniej jak plus czy minus odpowiada bardziej ich opinii.

    Cytuj
    IP: 46.246.xx2.xx9 
  • +1

    Fran _gość_gość

    14.09.2023, 09:29

    Nikt nie powinien korzystać z tego badziewia Niech kasę zaległą ludziom oddadzą

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx3.xx2 
  • +12

    No.7_gość

    14.09.2023, 11:50

    Ale to całkowicie inna firma. Poprzednio była NextBike, w tym przetargu też startowała, ale właśnie przez poprzednią akcje, nie została wybrana. Nawet do sądu się odwołała, na szczęscie nie skutecznie.

    Cytuj
    IP: 45.133.xx3.xx8 
  • -13

    Anka_gość

    14.09.2023, 12:59

    "Wystarczy przestać marudzić i wpisać w Google. Przetarg jest jawny. Cały Gdański Obszar Metropolitarny za 6 lat funkcjonowania systemu zapłaci około 160mln PLN. Więc nie jakoś strasznie dużo."

    160 milionów za coś, co nie działa to strasznie dużo.

    Odpowiedz
    IP: 80.52.xx9.xx8 
  • +15

    Han_gość

    14.09.2023, 13:16

    6 lat, pół województwa, to nie tak dużo. To są pracownicy, system teleinformatyczny oraz same rowery, które w porównaniu z poprzednim Mevo, są duuuzzzooo lepsze. Rowery trzeba ładowac, konserwować, więc trzeba też mieć warsztat, flotę ciężarówek do przewozu rowerów.

    Cytuj
    IP: 176.125.xx8.xx0 
    +14

    Bonkol_gość

    14.09.2023, 13:21

    Za 6 lat to nie jest dużo. Nie działa, bo jeszcze nie został wdrożony, to są tylko testy działania systemu, aby na premierę systemu wszystko działało najlepiej jak się da.

    Cytuj
    IP: 194.110.xx3.xx1 
    +8

    Yeti_gość

    14.09.2023, 16:32

    Jak tam urzędasy premia będzie za klikanie łapek w dół? Ponad pięć lat p***enia. 40 milionów strat poprzednie mevo. Rowerki zaginęły. Kolejne droższe z 160 milionów też nie działają. A znajomi królika kasę liczą. Jak mówił Ryszardow Ochucki - Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx5 
  • +34

    ONYX_gość

    14.09.2023, 13:02

    "Tylko wprowadzenie tego to była decyzja GOM a nie miasta, co za bzdury. Jak się nie zgadza opinia więcej, to już oszustwo, smutne ale jakie to polskie...."

    A ja wciąż tam widzę faceta z urzędu Pawlikowskiego - samozwańczego oficera, który wokół tego się kręci i wciąż majstruje.

    Odpowiedz
    IP: 2.58.xx4.xx7 
  • +25

    Inka_gość

    14.09.2023, 13:20

    A co ten Pan ma innego robić. Nawet znak stop, został postawiony z decyzji prezesa ZUK a nie jego. On powinien sam analizować takie rzeczy i reagować. Edukacja to też żart, miasto nie organizuje za dużo happeningów czy poszerzania wiedzy, a skoro mamy aspiracje do miasta rowerowego, to na każdej imprezie osiedlowej/miejskiej powinno coś takiego się odbywać. W szkołach/przedszkolach też powinny być organizowane specjalne lekcje, np. z policją czy strażą miejską które podnosiły by świadomość młodzieży o zasadach jakie obowiązują rowerzystów. Ten Pan natomiast zajmuje się Mevo, które i tak jest organizowane i nadzorowane centralnie przez GOM.

    Cytuj
    IP: 188.241.xx2.xxx 
  • konon_gość_gość

    14.09.2023, 16:08

    Panie prezydencie - jest darmowa komunikacja to może też darmowe Mevo i hulajnogi ?

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx8 
  • +10

    Max_gość

    14.09.2023, 16:25

    "Wystarczy przestać marudzić i wpisać w Google. Przetarg jest jawny. Cały Gdański Obszar Metropolitarny za 6 lat funkcjonowania systemu zapłaci około 160mln PLN. Więc nie jakoś strasznie dużo."

    Dla ciebie nie dużo bo pieniądze wyciagacie z kieszeni podatników. Doliczyłeś też 40 milionów które zapłaciliśmy za poprzednie Mevo? My na to placimy. To już ostatnie dni Rumcajsa i jego przyd**asa rowerowego. Nie dziwię się że urząd wynajął farmę trolli by naciskali łapki w dół - w końcu to niezły przekręt na kasę i już kolejny raz ma szansę się udać.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx5 
  • +2

    adi_gość_gość

    14.09.2023, 19:19

    No i się zaczęło. Teraz jak hulajnogi to rowery będą leżeć za każdym rogiem na chodnikach trawnikach. Już dzisiaj rano prawie wlazłem na to badziewie bo ktoś przed wejściem do klatki schodowej zostawił.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx0 
  • Art_gość

    15.09.2023, 11:29

    ???

    W czasie testów jazda jest za darmo - pozostawienie roweru poza bazą kosztuje użytkownika 10 zł, więc jakoś wątpię, żeby rowery były zostawianie gdzie popadnie ( w odróżnieniu od hulajnóg ). No chyba, że ktoś nie doczytał zasad, ale to jego problem.

    Cytuj
    IP: 158.116.xx5.xx1 
  • +6

    rower_gość

    14.09.2023, 21:05

    Pedalarze sprawiają kłopoty nie mając karty rowerowej i ubezpieczenia ,a co dopiero przypadkowy pedalarz. Oj będzie się działo.

    Odpowiedz
    IP: 78.30.xx4.xx4 
  • adi_gość_gość

    15.09.2023, 13:22

    "W czasie testów jazda jest za darmo - pozostawienie roweru poza bazą kosztuje użytkownika 10 zł, więc jakoś wątpię, żeby rowery były zostawianie gdzie popadnie ( w odróżnieniu od hulajnóg ). No chyba, że ktoś nie doczytał zasad, ale to jego problem."

    Do dzisiaj rana tam leżał. od tego czasu tam nie byłem, możliwe że jeszcze leży.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA