Tczew planuje zakup 10 autobusów elektrycznych - ma temu służyć dotacja z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. NFOŚiGW poinformował właśnie miasto o pozytywnej warunkowej akceptacji wniosku o dofinansowanie.
Wniosek o dofinansowanie składały jeszcze poprzednie władze miasta. Teraz jest odpowiedź urzędników z NFOŚiGW . W związku z tym na nadzwyczajnej sesji Rady Miasta do Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta wprowadzono nowe zadanie pn. "Zakup autobusów elektrycznych i budowa stacji ładowania z pantografem dla Gminy Miejskiej Tczew do realizacji w latach 2025-2026 z limitem zobowiązań w kwocie 37.530.179,00 zł, w tym: w 2025 roku - 3.090.179,00 zł oraz w 2026 roku - 34.440.000,00 zł.
Przypomnijmy, w kwietniu ub. roku Gmina Miejska Tczew złożyła wniosek o dofinansowanie do Narodowego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej w odpowiedzi na nabór pn. "Zielony transport publiczny". Przedmiotem wniosku jest zakup 10 autobusów elektrycznych oraz budowa stacji ładowania na terenie węzła integracyjnego. 30 sierpnia br. NFOŚiGW poinformował Gminę o pozytywnej warunkowej akceptacji wniosku o dofinansowanie. Warunkiem podpisania umowy jest między innymi przekazanie dokumentu potwierdzającego pełne zbilansowanie źródeł finansowania przedsięwzięcia (np. WPF uwzględniający planowane przedsięwzięcia w wysokości uwzględniającej koszty całkowite). Maksymalny termin realizacji projektu to 30 czerwca 2026 r. Dotacja, jaką miasto może otrzymać i o jaką wnioskuje, wynosi 23.207.386,00 zł, maksymalny poziom dofinansowania autobusów wynosi 90% netto. Podatek VAT jest kosztem niekwalifikowalnym a stacja ładowania jest kwalifikowana tylko w 50%.
Wniosek o dofinansowanie składały jeszcze poprzednie władze miasta. Teraz jest odpowiedź urzędników z NFOŚiGW . W związku z tym na nadzwyczajnej sesji Rady Miasta do Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta wprowadzono nowe zadanie pn. "Zakup autobusów elektrycznych i budowa stacji ładowania z pantografem dla Gminy Miejskiej Tczew do realizacji w latach 2025-2026 z limitem zobowiązań w kwocie 37.530.179,00 zł, w tym: w 2025 roku - 3.090.179,00 zł oraz w 2026 roku - 34.440.000,00 zł.
- Zadanie jest dofinansowane z KPO i trzeba je rozliczyć do czerwca 2026 - autobusy muszą być opłacone, zakupione. Wydatki kwalifikowane muszą być poniesione do czerwca 2026 roku. W momencie wpisania tego w budżet i WPF można już przystąpić do zaciągania zabowiązań. To jest kluczowe, by czas na zakup i wyprodukowanie autobusów, dobrze wykorzystać. W tych uwarunkowaniach liczy się każdy dzień. Rozpatrywanie wniosku złożonego przez gminę miejską zajęło ponad rok. Żeby negocjacje się zakończyły, musi to być wpisane w budżet i WPF - tłumaczył radnym wiceprezydent Tczewa, Andrzej Gockowski.
Przypomnijmy, w kwietniu ub. roku Gmina Miejska Tczew złożyła wniosek o dofinansowanie do Narodowego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej w odpowiedzi na nabór pn. "Zielony transport publiczny". Przedmiotem wniosku jest zakup 10 autobusów elektrycznych oraz budowa stacji ładowania na terenie węzła integracyjnego. 30 sierpnia br. NFOŚiGW poinformował Gminę o pozytywnej warunkowej akceptacji wniosku o dofinansowanie. Warunkiem podpisania umowy jest między innymi przekazanie dokumentu potwierdzającego pełne zbilansowanie źródeł finansowania przedsięwzięcia (np. WPF uwzględniający planowane przedsięwzięcia w wysokości uwzględniającej koszty całkowite). Maksymalny termin realizacji projektu to 30 czerwca 2026 r. Dotacja, jaką miasto może otrzymać i o jaką wnioskuje, wynosi 23.207.386,00 zł, maksymalny poziom dofinansowania autobusów wynosi 90% netto. Podatek VAT jest kosztem niekwalifikowalnym a stacja ładowania jest kwalifikowana tylko w 50%.
Komentarze (14) dodaj komentarz
Ech_gość
11.09.2024, 09:14
No super
Pomysł dobry, mniej spalin i smrodu. Ale jeśli o elektryce mówimy, to może miasto niech zajmie się codziennymi porannym przerwami w dostawie prądu do cholery??? Rozumiem, że do prezydenta się zgłaszać po zwrot kosztów, jeśli sprzęt elektryczny siadzie przez ten cyrk?
OdpowiedzOLEK _gość
11.09.2024, 13:34
Ale wiesz skąd jest prąd? Ze spalania węgla jołopie.
CytujPamiętamy _gość
11.09.2024, 09:51
Wam powinno się kupić riksze.
Na tyle zasługujecie za to, że Mirosława nie wybraliście!
OdpowiedzOLEK_gość
11.09.2024, 12:43
Mirek? On tylko elektryczny autobus na jeden dzień wypożyczył do pokazów. Weź kurvva skończ z tym nieudacznikiem.
Cytujthd_gość
11.09.2024, 10:07
Jeśli ktoś to z urzędu to czyta to radzę ogłosić przetarg na 9 autobusów 12m i minimum jeden przegubowy 18m z warunkiem że wszystkie musi dostarczyć jeden producent. Będzie to gwarancja jakiś normalnych producentów z europy. Inaczej wygrają chińczycy lub produkty autobusopodobne typu Polsat Nesobus itp.
OdpowiedzNo_gość
11.09.2024, 10:28
Auto
W norwegi to badziewie w zime blokuje ulice bo sie rozładowują nieprzewidywalnie i jak mało tego to jest kosztowny transport droższy od tankowania paliwa
OdpowiedzTcz_gość
11.09.2024, 10:32
El
Sesja ludzi w Choroszczy
Odpowiedztrhgtr_gość
11.09.2024, 10:37
Donald nam załatwił kredyt z ue na zakup niemieckich ekologicznych autobusów heh
OdpowiedzB._gość_gość_gość
11.09.2024, 11:00
No nie wiem
Nie wiem jak Wy, drodzy, ale ja w ogóle tych rządzących naszym miastem nie traktuję poważnie.Nie mogę inaczej.Patrzmy im jednak na ręce, żyją za nasze.
OdpowiedzLol_gość
11.09.2024, 13:15
A ja ich traktuję poważnie. Zobaczysz ile to badziewie prezydenckie i pisowskie złego narobi miastu przez najbliższe 5 lat.
CytujB._gość_gość_gość
11.09.2024, 14:25
Tak, przyznaję Ci rację.
"A ja ich traktuję poważnie. Zobaczysz ile to badziewie prezydenckie i pisowskie złego narobi miastu przez najbliższe 5 lat."
OdpowiedzNowy SON_gość
11.09.2024, 22:15
Ty też
CIEBIE TEŻ ZWOLNIMY. PAKUJ SIĘ
CytujZbdn_gość
11.09.2024, 15:57
Xnx
REKLAMA AUTOBUSÓW POWINNA BYC OGŁOSZONA TAK JESLI CHCESZ ZOSTAC SPALONY ŻYWCEM JEDŹ Z NAMI HAHAH
OdpowiedzJacuś_gość_gość
14.09.2024, 21:37
Czy ktoś poleciał za umowę na autobusy?
Kiedy przetarg na przewozy na kolejne lata? Znowu zapomną ogłosić?
Odpowiedz