Podróżni wygodniej wsiadają do pociągów z przebudowanych peronów na 14 stacjach i przystankach w woj. pomorskim. Lepszy dostęp do kolei jest m. in. w Kartuzach oraz na trasach Chojnice - Kościerzyna i Gardeja - Kwidzyn. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie poprawiają komfort obsługi osób podróżujących koleją w regionie.
Kolej na Pomorzu zmienia się dla podróżnych. Dzięki zrealizowanym w 2023 r. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycjom pomorskie stacje i przystanki zachęcają do wyboru kolei w codziennych podróżach do pracy lub szkoły.
Nowe perony na trasie z Chojnic do Kościerzyny
W ubiegłym roku PLK S.A. zapewniły lepszy dostęp do kolei na trasie z Chojnic do Kościerzyny (linia nr 211).
Wygodniejsze podróże pociągiem przez Kaszuby
Do podróży koleją zachęca zmodernizowana linia kolejowa nr 229 na odcinku Kartuzy - Glincz.
- Podróżni korzystają z przebudowanych peronów w Kartuzach i Dzierżążnie. Są wiaty, ławki, nowe oznakowanie pomagające w orientacji na stacji oraz gabloty informacyjne. Nowe oświetlenie LED zapewnia dobrą widoczność po zmroku. W ramach zadania powstała również 3-kilometrowa łącznica na linii nr 214 Somonino - Kartuzy, która umożliwia jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu. Koszt prac w ramach zadania pn. "Prace na odcinku Glincz - Kartuzy" to blisko 180 mln zł netto. Zakończenie wszystkich robót planowane jest w marcu br. - dodaje Przemysław Zieliński.
Koleją przez Powiśle
We wrześniu pociągi wróciły na odcinek Kwidzyn - Gardeja zrewitalizowanej trasy z Malborka do granicy województw pomorskiego i kujawsko - pomorskiego (linia kolejowa nr 207). Podróżni łatwiej wsiadają do pociągów z przebudowanych, wyższych peronów na stacjach Gardeja i Sadlinki oraz na przystanku Dziwno. Prace w ramach zadania pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork" zostały zrealizowane za kwotę 230 mln zł netto przy współfinansowaniu w wysokości 85 proc. ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2013 - 2020.
Dla lepszego komfortu podróżnych na stacjach i przystankach
W 2023 r. na poprawę komfortu obsługi podróżnych na peronach w woj. pomorskim PLK S.A. przeznaczyły blisko 8 mln zł netto ze środków budżetowych.
Na stacji Gdynia Orłowo podróżni korzystają z czterech nowych wind. Urządzenia zapewniają lepszy dostęp do kolei zwłaszcza osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Szyby windowe ułatwiają dostęp z kładki na perony stacji oraz od strony ul. Oficerskiej i Klonowej. Cztery elektryczne urządzenia zastąpiły platformy pionowe. Nowe windy są szybsze, mniej awaryjne, a wielkość kabin umożliwia także przewóz rowerów. W budowie jest nowa winda na stacji Gdańsk Główny, która ułatwi dostęp do przejścia podziemnego w kierunku peronów stacji i dworca PKS z ul. Podwale Grodzkie, oraz winda na peron nr 1 w Chojnicach. Po zabezpieczeniu środków finansowanych planowana jest zabudowa kolejnych urządzeń - w Gdyni Chyloni, Różynach i Cieplewie.
Konsekwentnie poprawiana jest estetyka na pomorskich peronach. Wymieniono i uzupełniono oznakowanie, zapewniające właściwą orientację na stacjach i przystankach, m. in. w Pucku, Władysławowie, Starogardzie Gdańskim i Słupsku. Zamontowano tablice z nazwą stacji lub przystanku, numerami peronów oraz torów - łącznie ponad 120 sztuk. Zamontowano także 35 gablot na rozkłady jazdy i istotne informacje dla podróżujących koleją, m. in. w Pruszczu Gdańskim, Tczewie, Czersku i Gdańsku.
Kolej na Pomorzu zmienia się dla podróżnych. Dzięki zrealizowanym w 2023 r. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycjom pomorskie stacje i przystanki zachęcają do wyboru kolei w codziennych podróżach do pracy lub szkoły.
Nowe perony na trasie z Chojnic do Kościerzyny
W ubiegłym roku PLK S.A. zapewniły lepszy dostęp do kolei na trasie z Chojnic do Kościerzyny (linia nr 211).
- Podróżni korzystają z nowych peronów w Powałkach, Raduniu, Lipuskiej Hucie, Męcikale, Żabnie koło Chojnic, Lubni, Dziemianach Kaszubskich, Kaliszu Kaszubskim i Brusach. Przygotowano wygodne dojścia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W nawierzchniach zamontowano ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Perony są wyższe, co ułatwia wsiadanie do pociągów. Zamontowano wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco oraz czytelne oznakowanie z gablotami na rozkłady jazdy pociągów i informacje dla pasażerów. Jest energooszczędne oświetlenie oraz stojaki dla osób dojeżdżających rowerami. Łączny koszt prac wyniósł 25 mln zł netto ze środków "Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025". - mówi Przemysław Zieliński, zespół prasowy, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wygodniejsze podróże pociągiem przez Kaszuby
Do podróży koleją zachęca zmodernizowana linia kolejowa nr 229 na odcinku Kartuzy - Glincz.
- Podróżni korzystają z przebudowanych peronów w Kartuzach i Dzierżążnie. Są wiaty, ławki, nowe oznakowanie pomagające w orientacji na stacji oraz gabloty informacyjne. Nowe oświetlenie LED zapewnia dobrą widoczność po zmroku. W ramach zadania powstała również 3-kilometrowa łącznica na linii nr 214 Somonino - Kartuzy, która umożliwia jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu. Koszt prac w ramach zadania pn. "Prace na odcinku Glincz - Kartuzy" to blisko 180 mln zł netto. Zakończenie wszystkich robót planowane jest w marcu br. - dodaje Przemysław Zieliński.
Koleją przez Powiśle
We wrześniu pociągi wróciły na odcinek Kwidzyn - Gardeja zrewitalizowanej trasy z Malborka do granicy województw pomorskiego i kujawsko - pomorskiego (linia kolejowa nr 207). Podróżni łatwiej wsiadają do pociągów z przebudowanych, wyższych peronów na stacjach Gardeja i Sadlinki oraz na przystanku Dziwno. Prace w ramach zadania pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork" zostały zrealizowane za kwotę 230 mln zł netto przy współfinansowaniu w wysokości 85 proc. ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2013 - 2020.
Dla lepszego komfortu podróżnych na stacjach i przystankach
W 2023 r. na poprawę komfortu obsługi podróżnych na peronach w woj. pomorskim PLK S.A. przeznaczyły blisko 8 mln zł netto ze środków budżetowych.
Na stacji Gdynia Orłowo podróżni korzystają z czterech nowych wind. Urządzenia zapewniają lepszy dostęp do kolei zwłaszcza osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Szyby windowe ułatwiają dostęp z kładki na perony stacji oraz od strony ul. Oficerskiej i Klonowej. Cztery elektryczne urządzenia zastąpiły platformy pionowe. Nowe windy są szybsze, mniej awaryjne, a wielkość kabin umożliwia także przewóz rowerów. W budowie jest nowa winda na stacji Gdańsk Główny, która ułatwi dostęp do przejścia podziemnego w kierunku peronów stacji i dworca PKS z ul. Podwale Grodzkie, oraz winda na peron nr 1 w Chojnicach. Po zabezpieczeniu środków finansowanych planowana jest zabudowa kolejnych urządzeń - w Gdyni Chyloni, Różynach i Cieplewie.
Konsekwentnie poprawiana jest estetyka na pomorskich peronach. Wymieniono i uzupełniono oznakowanie, zapewniające właściwą orientację na stacjach i przystankach, m. in. w Pucku, Władysławowie, Starogardzie Gdańskim i Słupsku. Zamontowano tablice z nazwą stacji lub przystanku, numerami peronów oraz torów - łącznie ponad 120 sztuk. Zamontowano także 35 gablot na rozkłady jazdy i istotne informacje dla podróżujących koleją, m. in. w Pruszczu Gdańskim, Tczewie, Czersku i Gdańsku.
Komentarze (7) dodaj komentarz
zgrywuss_gość
10.01.2024, 07:53
"Kolej na Pomorzu bliżej podróżnego"
taaak bliżej podróżnego ponieważ w porannych pociągach z Tczewa do Gdańska - np. w dniu wczorajszym 09.01.2024 (odjazd o godzinie 06:59) był tylko jeden skład więc wszyscy byliśmy bardzo blisko siebie i kolei. Ścisk taki że w Pruszczu ludzie nie mogli wsiąść. To się nazywa polityka kolei blisko ludzi..
OdpowiedzDanuta_gość
10.01.2024, 08:23
..
Bliżej dobre. PKP regio to porażka. Co chwilę opóźnienie pociągów. Brak jakichkolwiek komunikatów. Ostatni dni dały tego przykład. Dotyczy to także kursowania na liniach . Pociągi są na stacji docelowej po północy tragedia
OdpowiedzPrusakolep_gość
10.01.2024, 09:14
Te chvje z Regio zlikwidowali mi połączenie z Gdańska z pracy i muszę czekać na kolejne 45 minut.
Odpowiedz._gość_gość
10.01.2024, 14:53
Polecam przejażdżkę z Gdyni do Elbląga. Opóźnienie codzienne to już standard ale te gruchoty co jeżdżą to już wielka przesada. Rozumiem jakby bilet 5zł kosztował. Mamy XXI wiek a mam wrażenie, że XIX. Co dzień ludzie zastanawiają się czy do domu dojadą. Jak jest zimno, to jest zimno, jak jest ciepło, to zdechnąć idzie ot to cały luksus. Brudne śmierdzące składy z menelami na końcu w wagonie. Od dłuższego jeszcze czasu robimy zakłady czy drzwi będą się otwierały/zamykały na trasie.
OdpowiedzAsia _gość_gość
10.01.2024, 16:26
Na kolei zatrzymał się czas od kilkudziesięciu lat.
OdpowiedzKierowca_gość
10.01.2024, 21:42
10.01.2024 szok... Nowszy skład...
Normalnie przeżyłem szok, gdy 10.01.2024 pociąg Polregio o 16:05 z Gdańska Głównego do Tczewa został zestawiony z dwóch nowszych składów. Zwykle podstawiaili stare gruchoty, brudne, wybrakowane. A dzisiaj WOW. A jednak "da się". PS. Tylko szkoda, że Odjazd był opóźniony powyżej 7 minut...
OdpowiedzJa_gość_gość_gość
10.01.2024, 21:47
Długie interwały pomiędzy pociagami
Dlaczego pociągi Regio odjeżdżają rano z Tczewa do Gdańska w interwałach co godzinę? Czy nie można skrócić tego czasu odjazdów? Aby odjeżdżały co 20-30 minut? Chodzi mi o poranny transport ludzi do pracy, szkoły.
Odpowiedz