Rusza akcja dystrybucji decyzji podatkowych na terenie Tczewa. Urzędnicy mają ją zakończyć do 22 lutego.
W 2025 r. decyzje podatkowe będą doręczane przez 15 urzędników.
Akcja doręczania decyzji potrwa od 31 stycznia do 22 lutego 2025 r. (włącznie).
Po tym terminie decyzje, które z różnych powodów nie zostały doręczone adresatom, zostaną przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego.
W 2025 r. decyzje podatkowe będą doręczane przez 15 urzędników.
- Decyzje będą doręczane w dniach: od poniedziałku do soboty w godz. 9-20. W dni powszednie doręczanie odbywa się po godzinach pracy urzędnika lub w czasie jego urlopu. Doręczyciele - pracownicy urzędu - nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek kwot pieniężnych. Na żądanie mieszkańca doręczyciele zobowiązani są do okazania upoważnienia do doręczania decyzji podatkowych. Osoby odbierające decyzje podatkowe proszone są o składanie czytelnych podpisów i dat odbioru przesyłki na potwierdzeniu odbioru. Urzędnik może zostawić decyzje podatkowe naszego sąsiada, jeśli ten zobowiązał się do przekazania jej adresatowi. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Tczewie.
Akcja doręczania decyzji potrwa od 31 stycznia do 22 lutego 2025 r. (włącznie).
Po tym terminie decyzje, które z różnych powodów nie zostały doręczone adresatom, zostaną przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego.
Komentarze (24) dodaj komentarz
Ręce opadają _gość
29.01.2025, 09:35
Niech mi ktoś wyjaśni
Czy nie prościej dostarczyć to pocztą? Czy koszt przesyłki poleconej nie jest przypadkiem niższy niż koszt pracy 15 urzędników? Mamy 2025 rok...
OdpowiedzGościić_gość
29.01.2025, 11:55
15 urzędników roznosi po godzinach swojej pracy. Za tę czynność otrzymują pieniądze o wartości mniejszej od kosztu przesyłki pleconej. Stanowi to oszczędność dla Miasta i pozwala co nieco dorobić do pensji.
CytujOro_gość
29.01.2025, 13:09
Przecież i tak urzędnicy siedzą w biurze niewiele robiąc a tak chociaż zaoszczędzą na przesyłce
CytujGość_gość
29.01.2025, 16:52
Poczta ma dość podatków do doręczania, podwyżek, pitów, rachunków. Zwalniają ludzi i nie ma komu pracować . Więc takie rozwiązanie jest szybsze i lepsze oraz pewność szybszego doręczenia przesyłek.
CytujTO_gość
29.01.2025, 17:12
Aż ci ręce opadły? Serio?
Cytuja_gość_gość
29.01.2025, 18:54
Prościej to e doręczenia ale jak byłem w urzędzie to Pani powiedziała że w tej dziurze zwanej miastem coś takiego nie działa i nie wiadomo kiedy będzie działało .W miastach rozwiniętych takie coś jak podatek można już zapłacić w m obywatelu ,ale do Tczewa taka możliwość przyjdzie pewnie w następnym wieku .Jesteśmy zacofani pod każdym względem.
Cytujx_gość
30.01.2025, 12:23
rowerowa poczta miasta
czy Poczta ROWEROWA ZORGANIZOWANA na potrzeby jednostek miejskich przez URZĄD MIEJSKI w TCZEWIE powinna zająć DOSTARCZANIEM KORESPONDENCJI z decyzjami podatkowymi do adresatów za potwierdzeniem odbioru. Tak było za poprzedniego włodarza ,natomiast obecny włodarz zajmuje się wymianą zasłużonej kadry administracyjnej ,a tak nie pomyślał i nie zadecydował ,że kurierzy rowerowi ,gdzie mają siedzibę poczty miejskiej przy ul. Mickiewicza 14 by mieli zajęcie , pogoda dopisuje przejażdżkom rowerowym więc poczta by sprawnie została przekazana przez te usługi.
CytujZ czym do ludzi _gość
29.01.2025, 09:58
Tczew to jednak trzeci świat
Jakiś doreczyciel musi chodzić jak w Afganistanie z papierową decyzją podatkową WTF? Taka decyzja powinna być dostępna online dla każdego mieszkańca i logowanie przez profil zaufany lub mobywatel. Ps. Zaraz jakiś dzban napisze że już tak jest, to już wyprzedzam - poproszę na instrukcję!
OdpowiedzObi_gość_gość
29.01.2025, 10:29
Poczta elektroniczna
Wygodniej by było pocztą elektroniczną i bez kosztów tylko trzeba przy deklaracjach lub aktualizacji pozbierać adresy e-mail. A odpornym dopiero wysłać tradycyjne.
CytujWinnetou _gość
29.01.2025, 10:54
Zapytanie radnego
Zapytanie radnego opublikowane na BIP: Treść zapytania: ,,Proszę o informację w jakiej wysokości premie (nagrody) przyznał Prezydent Miasta swoim zastępcom, Pani Skarbnik Helenie Kullas, Panu Sekretarzowi Damianowi Piskorskiemu i zastępcy Sekretarza Pani Joannie Odya.''
OdpowiedzPo _gość
29.01.2025, 11:56
Prostu
Im się należały. I basta!
Cytujze środka_gość
29.01.2025, 12:34
i aydyt!
pytajcie o wyniki audytu w zuosie, kto go zlecił i kto za niego płacił! jakoś audytowany w tym czasie prezes tej spółki afiszował się z bananem na twarzy! no chyba się wyników tej kontroli nie bał od początku
CytujTO_gość
29.01.2025, 17:15
No nie mówcie, że p. o. sekretarza Joanna po miesiącu zatrudnienia dostała nagrodę?!
CytujRozsądek._gość
29.01.2025, 19:13
Do: To.
Dlaczego miałaby nie zostać wyróżniona pieniezna gratyfikacją? Sprawna i oddana zwierzchnikom urzędniczka z wielkimi możliwościami koniecznymi dla właściwego funkcjonowania Urzędu!
CytujNiestety_gość
29.01.2025, 11:58
Skutku_doreczenia
"Wygodniej by było pocztą elektroniczną i bez kosztów tylko trzeba przy deklaracjach lub aktualizacji pozbierać adresy e-mail. A odpornym dopiero wysłać tradycyjne."
OdpowiedzNie ma skutecznego doręczenia na email. Na edoreczenia byłaby możliwość ale jednostki samorządu terytorialnego na razie nie weszły w temat. Niby nie przygotowane. Lepiej za nic rozdawać pieniądze i OdNowa obsadzać lukratywne stanowiska.
mar_gość
29.01.2025, 17:36
Czy biorąc pod uwagę, że mamy XXI wiek, jest przewidziana cyfryzacja Urzędu Miejskiego, Urzędu Gminy i Wydziału podatków? Nie rozumiem dlaczego trzeba płacić rzeszy urzędników i wydawać kasę na tony papieru, skoro można szybciej, prościej i taniej. Jeśli chodzi o cyfryzację urzędów, to niestety jesteśmy w lesie...
OdpowiedzStefan _gość_gość_gość_gość
29.01.2025, 18:48
J**ać podatki i tak nas okradają ile wejdzie
OdpowiedzDokładnie _gość
29.01.2025, 20:34
Precyzyjnie
"Dlaczego miałaby nie zostać wyróżniona pieniezna gratyfikacją? Sprawna i oddana zwierzchnikom urzędniczka z wielkimi możliwościami koniecznymi dla właściwego funkcjonowania Urzędu!"
OdpowiedzURZĘDNICZKA, ale jak bober zechce to audytor i fachowiec od utylizacji odpadów ha ha ! Cwana gapa. Ciekawe ile jej bober zapłacił za ten pseudo audyt w ZUOS. Zajęcie to było skrojone na przetrwanie, bo z Panem Damianem nie poszło zgodnie z planem:)
Tak_gość
29.01.2025, 20:42
Oczywiście że się należały
"Im się należały. I basta!"
OdpowiedzZastępcy od spraw gospodarczych za bierność i nieprzeszkadzanie w zmianach w spółkach miejskich. Pani od kultury za.... no tu problem, bo za co? Joasia, no tu bez wątpliwości, pewnie w ramach przeprosin za niedogodności w realizacji dawno skrojonego planu sukcesji i audyt w ZUOS. Prezes na stanowisku dzięki temu układowi :) Damian raczej bez nagrody. Ciekawe jaką to odpowiedź układa prezydent. Prezydencie, dawaj, ale już nie uwierzymy.
Ciekawe _gość
29.01.2025, 22:42
Kto tak
Minusuje:)
CytujNie zapytają _gość
29.01.2025, 20:49
Bo wszystkie opcje
"pytajcie o wyniki audytu w zuosie, kto go zlecił i kto za niego płacił! jakoś audytowany w tym czasie prezes tej spółki afiszował się z bananem na twarzy! no chyba się wyników tej kontroli nie bał od początku"
OdpowiedzSą ws tej firmy umoczone. Radny Zenon tego nie zrobi, bo by sobie w kopyto strzelił. Siedzą, piją, lulki palą byli i obecni, a byly prezes z obecnym są w zielonym układzie biznesowym. Muszą już teraz trzymać się razem jak Franz z Olem:) Na pohybel bobrowi, co nie chłopcy? :)
Kk_gość
30.01.2025, 11:53
Radny Zenon ma coś wspólnego z zuos? Dlaczego myślisz że strzeliłby sobie w kopyto? Jedynie on, Tomasz, Adam wiedzą o co pytać i pytają. Oby tak dalej.
Cytujx_gość
30.01.2025, 12:44
jaka oszczędność?
"15 urzędników roznosi po godzinach swojej pracy. Za tę czynność otrzymują pieniądze o wartości mniejszej od kosztu przesyłki pleconej. Stanowi to oszczędność dla Miasta i pozwala co nieco dorobić do pensji."
OdpowiedzPuknijcie się w czoło jaka oszczędność dla miasta , włodarze oszczędność w złotówkach to nie oszczędność dla Miasta. Aby dokonać oszczędności trzeba prowadzić inny system gospodarowania (np. w każdym mieszkaniu sprawdzić od ilu osób odprowadzana jest opłata za śmieci) wówczas oszczędności by były znaczne i nawet by doprowadziły do tego ,że można by było zmniejszyć opłaty miesięczne.Ale kto ma problemy w zarządzaniu finansami woli prostą ścieżką oszczędzać na przekazaniu korespondencji podatkowej, jak i na zużyciu papieru toaletowego z odmierzonym kawałkiem dla osób chcących korzystać w toalecie. Na prawdę nikt z włodarzy nie myśli racjonalnie zgodnie z logiką i faktami i nie kieruje się w procesem oszczędzania i doskonaleniem umiejętności w biznesie.
Tak?_gość
30.01.2025, 15:32
To dlaczego
"Radny Zenon ma coś wspólnego z zuos? Dlaczego myślisz że strzeliłby sobie w kopyto? Jedynie on, Tomasz, Adam wiedzą o co pytać i pytają. Oby tak dalej."
OdpowiedzNie dopytają o umowę pomiędzy zuos a zielenią miejską i w jakich okolicznosciach zostala podpisana. Moze ciekawe bagienko popłynąć. Zapytają dlaczego zuos placi za fikcyjne audyty? Może niech też dopytaja skąd konkretnie przyjeżdżały śmieci do utylizacji. Ktoś im broni? W kwestii tej umowy Miro by im łby pourywał jakby to ruszli.