Urzędnicy przyniosą decyzje podatkowe

Decyzje podatkowe (fot. tcz.pl)
Urzędnicy przyniosą decyzje podatkowe
Rusza akcja dystrybucji decyzji podatkowych na terenie Tczewa. Urzędnicy mają ją zakończyć do 22 lutego.

W 2025 r. decyzje podatkowe będą doręczane przez 15 urzędników.

- Decyzje będą doręczane w dniach: od poniedziałku do soboty w godz. 9-20. W dni powszednie doręczanie odbywa się po godzinach pracy urzędnika lub w czasie jego urlopu. Doręczyciele - pracownicy urzędu - nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek kwot pieniężnych. Na żądanie mieszkańca doręczyciele zobowiązani są do okazania upoważnienia do doręczania decyzji podatkowych. Osoby odbierające decyzje podatkowe proszone są o składanie czytelnych podpisów i dat odbioru przesyłki na potwierdzeniu odbioru. Urzędnik może zostawić decyzje podatkowe naszego sąsiada, jeśli ten zobowiązał się do przekazania jej adresatowi. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Tczewie.


Akcja doręczania decyzji potrwa od 31 stycznia do 22 lutego 2025 r. (włącznie).


Po tym terminie decyzje, które z różnych powodów nie zostały doręczone adresatom, zostaną przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (24)
dodaj komentarz

  • +5

    Ręce opadają _gość

    29.01.2025, 09:35

    Niech mi ktoś wyjaśni

    Czy nie prościej dostarczyć to pocztą? Czy koszt przesyłki poleconej nie jest przypadkiem niższy niż koszt pracy 15 urzędników? Mamy 2025 rok...

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx2 
  • +5

    Gościić_gość

    29.01.2025, 11:55

    15 urzędników roznosi po godzinach swojej pracy. Za tę czynność otrzymują pieniądze o wartości mniejszej od kosztu przesyłki pleconej. Stanowi to oszczędność dla Miasta i pozwala co nieco dorobić do pensji.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx0 
    -5

    Oro_gość

    29.01.2025, 13:09

    Przecież i tak urzędnicy siedzą w biurze niewiele robiąc a tak chociaż zaoszczędzą na przesyłce

    Cytuj
    IP: 46.205.xx1.xx6 
    +2

    Gość_gość

    29.01.2025, 16:52

    Poczta ma dość podatków do doręczania, podwyżek, pitów, rachunków. Zwalniają ludzi i nie ma komu pracować . Więc takie rozwiązanie jest szybsze i lepsze oraz pewność szybszego doręczenia przesyłek.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx5 

    TO_gość

    29.01.2025, 17:12

    Aż ci ręce opadły? Serio?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
    +1

    a_gość_gość

    29.01.2025, 18:54

    Prościej to e doręczenia ale jak byłem w urzędzie to Pani powiedziała że w tej dziurze zwanej miastem coś takiego nie działa i nie wiadomo kiedy będzie działało .W miastach rozwiniętych takie coś jak podatek można już zapłacić w m obywatelu ,ale do Tczewa taka możliwość przyjdzie pewnie w następnym wieku .Jesteśmy zacofani pod każdym względem.

    Cytuj
    IP: 37.201.xxx.xx0 
    +1

    x_gość

    30.01.2025, 12:23

    rowerowa poczta miasta

    czy Poczta ROWEROWA ZORGANIZOWANA na potrzeby jednostek miejskich przez URZĄD MIEJSKI w TCZEWIE powinna zająć DOSTARCZANIEM KORESPONDENCJI z decyzjami podatkowymi do adresatów za potwierdzeniem odbioru. Tak było za poprzedniego włodarza ,natomiast obecny włodarz zajmuje się wymianą zasłużonej kadry administracyjnej ,a tak nie pomyślał i nie zadecydował ,że kurierzy rowerowi ,gdzie mają siedzibę poczty miejskiej przy ul. Mickiewicza 14 by mieli zajęcie , pogoda dopisuje przejażdżkom rowerowym więc poczta by sprawnie została przekazana przez te usługi.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx2.xx5 
  • +1

    Z czym do ludzi _gość

    29.01.2025, 09:58

    Tczew to jednak trzeci świat

    Jakiś doreczyciel musi chodzić jak w Afganistanie z papierową decyzją podatkową WTF? Taka decyzja powinna być dostępna online dla każdego mieszkańca i logowanie przez profil zaufany lub mobywatel. Ps. Zaraz jakiś dzban napisze że już tak jest, to już wyprzedzam - poproszę na instrukcję!

    Odpowiedz
    IP: 88.255.xx3.xx6 
  • -6

    Obi_gość_gość

    29.01.2025, 10:29

    Poczta elektroniczna

    Wygodniej by było pocztą elektroniczną i bez kosztów tylko trzeba przy deklaracjach lub aktualizacji pozbierać adresy e-mail. A odpornym dopiero wysłać tradycyjne.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx0.xx3 
  • +4

    Winnetou _gość

    29.01.2025, 10:54

    Zapytanie radnego

    Zapytanie radnego opublikowane na BIP: Treść zapytania: ,,Proszę o informację w jakiej wysokości premie (nagrody) przyznał Prezydent Miasta swoim zastępcom, Pani Skarbnik Helenie Kullas, Panu Sekretarzowi Damianowi Piskorskiemu i zastępcy Sekretarza Pani Joannie Odya.''

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx2 
  • -6

    Po _gość

    29.01.2025, 11:56

    Prostu

    Im się należały. I basta!

    Cytuj
    IP: 31.0.xx2.xx5 
    -4

    ze środka_gość

    29.01.2025, 12:34

    i aydyt!

    pytajcie o wyniki audytu w zuosie, kto go zlecił i kto za niego płacił! jakoś audytowany w tym czasie prezes tej spółki afiszował się z bananem na twarzy! no chyba się wyników tej kontroli nie bał od początku

    Cytuj
    IP: 85.219.xx3.xx2 
    +8

    TO_gość

    29.01.2025, 17:15

    No nie mówcie, że p. o. sekretarza Joanna po miesiącu zatrudnienia dostała nagrodę?!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 

    Rozsądek._gość

    29.01.2025, 19:13

    Do: To.

    Dlaczego miałaby nie zostać wyróżniona pieniezna gratyfikacją? Sprawna i oddana zwierzchnikom urzędniczka z wielkimi możliwościami koniecznymi dla właściwego funkcjonowania Urzędu!

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx5 
  • -2

    Niestety_gość

    29.01.2025, 11:58

    Skutku_doreczenia

    "Wygodniej by było pocztą elektroniczną i bez kosztów tylko trzeba przy deklaracjach lub aktualizacji pozbierać adresy e-mail. A odpornym dopiero wysłać tradycyjne."

    Nie ma skutecznego doręczenia na email. Na edoreczenia byłaby możliwość ale jednostki samorządu terytorialnego na razie nie weszły w temat. Niby nie przygotowane. Lepiej za nic rozdawać pieniądze i OdNowa obsadzać lukratywne stanowiska.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx2.xx5 
  • +3

    mar_gość

    29.01.2025, 17:36

    Czy biorąc pod uwagę, że mamy XXI wiek, jest przewidziana cyfryzacja Urzędu Miejskiego, Urzędu Gminy i Wydziału podatków? Nie rozumiem dlaczego trzeba płacić rzeszy urzędników i wydawać kasę na tony papieru, skoro można szybciej, prościej i taniej. Jeśli chodzi o cyfryzację urzędów, to niestety jesteśmy w lesie...

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx2 
  • +3

    Stefan _gość_gość_gość_gość

    29.01.2025, 18:48

    J**ać podatki i tak nas okradają ile wejdzie

    Odpowiedz
    IP: 87.66.xx2.xx2 
  • +2

    Dokładnie _gość

    29.01.2025, 20:34

    Precyzyjnie

    "Dlaczego miałaby nie zostać wyróżniona pieniezna gratyfikacją? Sprawna i oddana zwierzchnikom urzędniczka z wielkimi możliwościami koniecznymi dla właściwego funkcjonowania Urzędu!"

    URZĘDNICZKA, ale jak bober zechce to audytor i fachowiec od utylizacji odpadów ha ha ! Cwana gapa. Ciekawe ile jej bober zapłacił za ten pseudo audyt w ZUOS. Zajęcie to było skrojone na przetrwanie, bo z Panem Damianem nie poszło zgodnie z planem:)

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx5.xx4 
  • +3

    Tak_gość

    29.01.2025, 20:42

    Oczywiście że się należały

    "Im się należały. I basta!"

    Zastępcy od spraw gospodarczych za bierność i nieprzeszkadzanie w zmianach w spółkach miejskich. Pani od kultury za.... no tu problem, bo za co? Joasia, no tu bez wątpliwości, pewnie w ramach przeprosin za niedogodności w realizacji dawno skrojonego planu sukcesji i audyt w ZUOS. Prezes na stanowisku dzięki temu układowi :) Damian raczej bez nagrody. Ciekawe jaką to odpowiedź układa prezydent. Prezydencie, dawaj, ale już nie uwierzymy.

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx5.xx4 
  • Ciekawe _gość

    29.01.2025, 22:42

    Kto tak

    Minusuje:)

    Cytuj
    IP: 37.47.xx2.xx2 
  • +2

    Nie zapytają _gość

    29.01.2025, 20:49

    Bo wszystkie opcje

    "pytajcie o wyniki audytu w zuosie, kto go zlecił i kto za niego płacił! jakoś audytowany w tym czasie prezes tej spółki afiszował się z bananem na twarzy! no chyba się wyników tej kontroli nie bał od początku"

    Są ws tej firmy umoczone. Radny Zenon tego nie zrobi, bo by sobie w kopyto strzelił. Siedzą, piją, lulki palą byli i obecni, a byly prezes z obecnym są w zielonym układzie biznesowym. Muszą już teraz trzymać się razem jak Franz z Olem:) Na pohybel bobrowi, co nie chłopcy? :)

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx5.xx4 
  • +2

    Kk_gość

    30.01.2025, 11:53

    Radny Zenon ma coś wspólnego z zuos? Dlaczego myślisz że strzeliłby sobie w kopyto? Jedynie on, Tomasz, Adam wiedzą o co pytać i pytają. Oby tak dalej.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +1

    x_gość

    30.01.2025, 12:44

    jaka oszczędność?

    "15 urzędników roznosi po godzinach swojej pracy. Za tę czynność otrzymują pieniądze o wartości mniejszej od kosztu przesyłki pleconej. Stanowi to oszczędność dla Miasta i pozwala co nieco dorobić do pensji."

    Puknijcie się w czoło jaka oszczędność dla miasta , włodarze oszczędność w złotówkach to nie oszczędność dla Miasta. Aby dokonać oszczędności trzeba prowadzić inny system gospodarowania (np. w każdym mieszkaniu sprawdzić od ilu osób odprowadzana jest opłata za śmieci) wówczas oszczędności by były znaczne i nawet by doprowadziły do tego ,że można by było zmniejszyć opłaty miesięczne.Ale kto ma problemy w zarządzaniu finansami woli prostą ścieżką oszczędzać na przekazaniu korespondencji podatkowej, jak i na zużyciu papieru toaletowego z odmierzonym kawałkiem dla osób chcących korzystać w toalecie. Na prawdę nikt z włodarzy nie myśli racjonalnie zgodnie z logiką i faktami i nie kieruje się w procesem oszczędzania i doskonaleniem umiejętności w biznesie.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx5 
  • Tak?_gość

    30.01.2025, 15:32

    To dlaczego

    "Radny Zenon ma coś wspólnego z zuos? Dlaczego myślisz że strzeliłby sobie w kopyto? Jedynie on, Tomasz, Adam wiedzą o co pytać i pytają. Oby tak dalej."

    Nie dopytają o umowę pomiędzy zuos a zielenią miejską i w jakich okolicznosciach zostala podpisana. Moze ciekawe bagienko popłynąć. Zapytają dlaczego zuos placi za fikcyjne audyty? Może niech też dopytaja skąd konkretnie przyjeżdżały śmieci do utylizacji. Ktoś im broni? W kwestii tej umowy Miro by im łby pourywał jakby to ruszli.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.