Korpus Wsparcia Seniorów. Te opaski ratują życie

(fot. mat. prasowe)
Korpus Wsparcia Seniorów. Te opaski ratują życie
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie kontynuuje program "Korpus Wsparcia Seniorów". W ramach przedsięwzięcia osoby starsze otrzymują specjalne opaski, które w chwili zagrożenia mogą uratować życie.

Celem Programu "Korpusie Wsparcia Seniorów" jest poprawa bezpieczeństwa oraz możliwość samodzielnego funkcjonowania w miejscu zamieszkania dla osób starszych przez zwiększanie dostępu do tzw. "opieki na odległość".

- Teleopieka pozwala na opiekę nad daną osobą w sposób zdalny dzięki opasce na nadgarstek. Opaska połączona jest z telecentrum ratunkowym, w którym pracują ratownicy (tacy sami jak operatorzy numeru 112). - informuje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tczewie.


Opaska monitoruje parametry życiowe i wyposażona jest w:


- Detektor upadków
- Przycisk SOS
- Pomiar tętna
- Lokalizacja GPS
- Dwustronna komunikacja głosowa
- Czujnik zdjęcia opaski
- Pomiar poziomu naładowania baterii

- Dzięki teleopiece osoba nosząca opaskę ma całodobowy dostęp do ratowników w centrum telemedycznym. W przypadku trudnej sytuacji lub nagłego zagrożenia wciśnięcie guzika alarmowego, znajdującego się na opasce, umożliwi połączenie się z gotową do interwencji centralą, ratownik podejmuje natychmiastową interwencję by udzielić pomocy użytkownikowi opaski. Sam użytkownik opaski może także wezwać pomoc w każdej chwili i z każdego miejsca dzięki przyciskowi SOS. - dodaje MOPS.

Jak skorzystać z Programu

Osoba która chce wziąć udział w programie Korpus Wsparcia Seniorów Moduł II musi mieć ukończone co najmniej 60 lat, musi złożyć wypełnioną kartę pacjenta wraz z podpisanym RODO druki do pobrania w biurze podawczym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej lub ze strony www.mops.tczew.pl. Osoby mieszkające same bez wsparcia ze strony rodziny mogą skontaktować się z pracownikiem socjalnym celem dostarczenia stosownych dokumentów tel. 698-292-211 lub (058) 777 00 20 (30) wew. 128 lub 130.

Po złożeniu kompletu dokumentów pracownik MOPS kontaktuje się bezpośrednio z klientem w celu podpisania stosownej umowy użyczenia i pobrania "opaski bezpieczeństwa".

Drukuj
Prześlij dalej
 
KOMENTARZ DNIA