Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Centralny Port Lotniczy to pomysł pojedynczej osoby a mianowicie p.Bogusława Jankowskiego który w tzw dekadzie Gierka wyjechał na Zachód i pod Paryżem na lotnisku zauważył że zatrzymują się tam pociągi ekspresowe.
P B,Jankowski z zawodu socjolog z propagowania CPL uczynił sobie sposób na życie i efektem jego ponad 40 letnich starań stał się CPK - kuriozum dosłownie rodem z epoki centralizmu .
Bezkrytycznie do CPL dołączono tzw szprychy kolejowe zbiegające się centrycznie na polu w Baranowie i nazwano to kuriozum Centralny Port Komunikacyjny. Sam temat CPK nadaje się jedynie dla psychologów tłumu itp
Proszę aby wreszcie Zarząd PKP PLK przerwał absurdy związane z tzw CPK zwłaszcza z częścią kolejową i opublikował oświadczenie na bazie elementarnych danych - trzeba odejść od tzw CPK czyli Centralnej Patologii Komunikacyjnej na rzecz projektowania Lotniska Chopina II ( hub) 20 km od Warszawy i na rzecz planu dla kolei dla całej Polski w tym urealnionego "Y". Ale najpilniej trzeba projektować/budować lotnisko dla Cargo i dla tanich linii w Baranowie.
Fundamentalne fakty są następujące:
- KDP powinna przede wszystkim łączyć największe miasta
czyli miejsca gdzie jest najwięcej potencjalnych pasażerów i jednocześnie będzie to w większości docelowe miejsce podróży - elementarz ekonomiczny i logistyczny.
Tak robią wszystkie państwana Świecie, które wybudowały i budują Kolej Dużej Prędkości. Z wyjątkiem ... Polski .
Priorytetowe obecnie "Y" to są nadal szprychy na pole do Baranowa.
- Lotnisko w Baranowie ( potocznie CPK ) jest usytuowane za daleko od Warszawy
i takiej oceny dokonał już w 2016 Alexandre de Juniac ówczesny dyrektor generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników.
I to się sprawdza bo na tak dużą odległość od lotniska ( 40 km) godzą się jedynie pasażerowie tanich linii lotniczych . Główne lotniska na świecie leżą blisko granicy miasta/metropolii np. Atlanta , Seul Incheon.
I wtedy służą rozwojowi, uatrakcyjnieniu danego miasta a nie temu, żeby ktoś wygodnie przesiadł się z samolotu na samolot a lokalnym społecznościom pozostawił ... hałas, zanieczyszczenia spalinami , zdemolowane środowisko itp .
- Centralne lotnisko tzw CPK to pomysł z innej epoki
czyli z tzw dekady Gierka .
Obecnie lotnictwo nie jest już elitarne i wkraczamy w okres masowego lotnictwa cywilnego co widać po wielkim rozwoju lotnisk regionalnych .
Także lotnictwo cargo niebywale się rozwija i na niektórych lotniskach już dominuje .
A rozwój lotnictwa nabierze jeszcze większego rozpędu po wprowadzeniu bardziej ekologicznych paliw i napędu elektrycznego. I prawie nikt nie będzie jechał pociągiem do jakiegoś centralnego lotniska gdy będzie mógł skorzystać z pobliskiego , regionalnego . Tylko w sporadycznych przypadkach pasażerowie z bardziej odległych regionów będą jechać do Lotniska Chopina II czyli do huba pod Warszawą .
CPK w Baranowie czyli totalnie pokrętne kuriozum, absurd logistyczny kontynuowany.
Karykaturalna logistycznie i katastrofalna gospodarczo idea szprych do Baranowa jest nadal kontynuowana ( tylko z niektórych szprych zrezygnowano)
- a tzw "Y " , które ma obecnie priorytetowo łączyć Warszawę , Poznań i Wrocław to są szprychy pozostawione bez zmian czyli aby dojechać do ... Baranowa z Warszawy , Poznania i Wrocławia Rys.2 .
I te linie np. Warszawa-CPK-Łódź mają być budowane w całkowicie nowym terenie a koszt budowy 1 km KDP ma przekraczać horrendalne 150 mln zł/km !
A "genialne" urealnienie projektu ma polegać tylko na tym, że pociągi ekspresowe nie będą się zatrzymywać w Baranowie bo oczywiście prawie nikt tam by nie wysiadał . Gdyby się ekspres zatrzymywał to pełniłby rolę kolejki dojazdowej z Warszawy do lotniska i z takiego rozwiązania też nikt by nie korzystał ze względu na wielki koszt biletu. A takie miasta jak Żyrardów , Skierniewice, Grodzisku Maz. nie będą mieć żadnego pożytku z tej linii bo linia będzie je z daleka omijać .
- nadal projektowany jest prawie bez zmian wielki węzeł komunikacyjny w Baranowie z 3 dworcami kolejowymi w dziurze na polu (z długim tunelem 14 m pod ziemią) i gigantycznym atrium mającym łączyć segment lotniczy z kolejowym tak jakby cała Polska tam miała dojechać , tak jakby Warszawa miała być przesunięta 40 km na zachód - chociaż już wiadomo, że mało kto będzie chciał jechać pociągiem do Baranowa na samolot .
-----------------------
Węzeł kolejowy dla nowego lotniska dla Warszawy - Lotnisko Chopina II(hub) już jest i jest to nowa Warszawa Zachodnia wybudowana za ponad 2 mld zł.
P B,Jankowski z zawodu socjolog z propagowania CPL uczynił sobie sposób na życie i efektem jego ponad 40 letnich starań stał się CPK - kuriozum dosłownie rodem z epoki centralizmu .
Bezkrytycznie do CPL dołączono tzw szprychy kolejowe zbiegające się centrycznie na polu w Baranowie i nazwano to kuriozum Centralny Port Komunikacyjny. Sam temat CPK nadaje się jedynie dla psychologów tłumu itp
Proszę aby wreszcie Zarząd PKP PLK przerwał absurdy związane z tzw CPK zwłaszcza z częścią kolejową i opublikował oświadczenie na bazie elementarnych danych - trzeba odejść od tzw CPK czyli Centralnej Patologii Komunikacyjnej na rzecz projektowania Lotniska Chopina II ( hub) 20 km od Warszawy i na rzecz planu dla kolei dla całej Polski w tym urealnionego "Y". Ale najpilniej trzeba projektować/budować lotnisko dla Cargo i dla tanich linii w Baranowie.
Fundamentalne fakty są następujące:
- KDP powinna przede wszystkim łączyć największe miasta
czyli miejsca gdzie jest najwięcej potencjalnych pasażerów i jednocześnie będzie to w większości docelowe miejsce podróży - elementarz ekonomiczny i logistyczny.
Tak robią wszystkie państwana Świecie, które wybudowały i budują Kolej Dużej Prędkości. Z wyjątkiem ... Polski .
Priorytetowe obecnie "Y" to są nadal szprychy na pole do Baranowa.
- Lotnisko w Baranowie ( potocznie CPK ) jest usytuowane za daleko od Warszawy
i takiej oceny dokonał już w 2016 Alexandre de Juniac ówczesny dyrektor generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników.
I to się sprawdza bo na tak dużą odległość od lotniska ( 40 km) godzą się jedynie pasażerowie tanich linii lotniczych . Główne lotniska na świecie leżą blisko granicy miasta/metropolii np. Atlanta , Seul Incheon.
I wtedy służą rozwojowi, uatrakcyjnieniu danego miasta a nie temu, żeby ktoś wygodnie przesiadł się z samolotu na samolot a lokalnym społecznościom pozostawił ... hałas, zanieczyszczenia spalinami , zdemolowane środowisko itp .
- Centralne lotnisko tzw CPK to pomysł z innej epoki
czyli z tzw dekady Gierka .
Obecnie lotnictwo nie jest już elitarne i wkraczamy w okres masowego lotnictwa cywilnego co widać po wielkim rozwoju lotnisk regionalnych .
Także lotnictwo cargo niebywale się rozwija i na niektórych lotniskach już dominuje .
A rozwój lotnictwa nabierze jeszcze większego rozpędu po wprowadzeniu bardziej ekologicznych paliw i napędu elektrycznego. I prawie nikt nie będzie jechał pociągiem do jakiegoś centralnego lotniska gdy będzie mógł skorzystać z pobliskiego , regionalnego . Tylko w sporadycznych przypadkach pasażerowie z bardziej odległych regionów będą jechać do Lotniska Chopina II czyli do huba pod Warszawą .
CPK w Baranowie czyli totalnie pokrętne kuriozum, absurd logistyczny kontynuowany.
Karykaturalna logistycznie i katastrofalna gospodarczo idea szprych do Baranowa jest nadal kontynuowana ( tylko z niektórych szprych zrezygnowano)
- a tzw "Y " , które ma obecnie priorytetowo łączyć Warszawę , Poznań i Wrocław to są szprychy pozostawione bez zmian czyli aby dojechać do ... Baranowa z Warszawy , Poznania i Wrocławia Rys.2 .
I te linie np. Warszawa-CPK-Łódź mają być budowane w całkowicie nowym terenie a koszt budowy 1 km KDP ma przekraczać horrendalne 150 mln zł/km !
A "genialne" urealnienie projektu ma polegać tylko na tym, że pociągi ekspresowe nie będą się zatrzymywać w Baranowie bo oczywiście prawie nikt tam by nie wysiadał . Gdyby się ekspres zatrzymywał to pełniłby rolę kolejki dojazdowej z Warszawy do lotniska i z takiego rozwiązania też nikt by nie korzystał ze względu na wielki koszt biletu. A takie miasta jak Żyrardów , Skierniewice, Grodzisku Maz. nie będą mieć żadnego pożytku z tej linii bo linia będzie je z daleka omijać .
- nadal projektowany jest prawie bez zmian wielki węzeł komunikacyjny w Baranowie z 3 dworcami kolejowymi w dziurze na polu (z długim tunelem 14 m pod ziemią) i gigantycznym atrium mającym łączyć segment lotniczy z kolejowym tak jakby cała Polska tam miała dojechać , tak jakby Warszawa miała być przesunięta 40 km na zachód - chociaż już wiadomo, że mało kto będzie chciał jechać pociągiem do Baranowa na samolot .
-----------------------
Węzeł kolejowy dla nowego lotniska dla Warszawy - Lotnisko Chopina II(hub) już jest i jest to nowa Warszawa Zachodnia wybudowana za ponad 2 mld zł.
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.