Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Centralny Port Lotniczy to pomysł pojedynczej osoby a mianowicie p.Bogusława Jankowskiego który w tzw dekadzie Gierka wyjechał na Zachód i pod Paryżem na lotnisku zauważył że zatrzymują się tam pociągi ekspresowe.
P B,Jankowski z zawodu socjolog z propagowania CPL uczynił sobie sposób na życie i efektem jego ponad 40 letnich starań stał się CPK - kuriozum dosłownie rodem z epoki centralizmu .
Bezkrytycznie do CPL dołączono tzw szprychy kolejowe zbiegające się centrycznie na polu w Baranowie i nazwano to kuriozum Centralny Port Komunikacyjny. Sam temat CPK nadaje się jedynie dla psychologów tłumu itp
Proszę aby wreszcie Zarząd PKP PLK przerwał absurdy związane z tzw CPK zwłaszcza z częścią kolejową i opublikował oświadczenie na bazie elementarnych danych - trzeba odejść od tzw CPK czyli Centralnej Patologii Komunikacyjnej na rzecz projektowania Lotniska Chopina II ( hub) 20 km od Warszawy i na rzecz planu dla kolei dla całej Polski w tym urealnionego "Y". Ale najpilniej trzeba projektować/budować lotnisko dla Cargo i dla tanich linii w Baranowie.
Fundamentalne fakty są następujące:
- KDP powinna przede wszystkim łączyć największe miasta
czyli miejsca gdzie jest najwięcej potencjalnych pasażerów i jednocześnie będzie to w większości docelowe miejsce podróży - elementarz ekonomiczny i logistyczny.
Tak robią wszystkie państwana Świecie, które wybudowały i budują Kolej Dużej Prędkości. Z wyjątkiem ... Polski .
Priorytetowe obecnie "Y" to są nadal szprychy na pole do Baranowa.
- Lotnisko w Baranowie ( potocznie CPK ) jest usytuowane za daleko od Warszawy
i takiej oceny dokonał już w 2016 Alexandre de Juniac ówczesny dyrektor generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników.
I to się sprawdza bo na tak dużą odległość od lotniska ( 40 km) godzą się jedynie pasażerowie tanich linii lotniczych . Główne lotniska na świecie leżą blisko granicy miasta/metropolii np. Atlanta , Seul Incheon.
I wtedy służą rozwojowi, uatrakcyjnieniu danego miasta a nie temu, żeby ktoś wygodnie przesiadł się z samolotu na samolot a lokalnym społecznościom pozostawił ... hałas, zanieczyszczenia spalinami , zdemolowane środowisko itp .
- Centralne lotnisko tzw CPK to pomysł z innej epoki
czyli z tzw dekady Gierka .
Obecnie lotnictwo nie jest już elitarne i wkraczamy w okres masowego lotnictwa cywilnego co widać po wielkim rozwoju lotnisk regionalnych .
Także lotnictwo cargo niebywale się rozwija i na niektórych lotniskach już dominuje .
A rozwój lotnictwa nabierze jeszcze większego rozpędu po wprowadzeniu bardziej ekologicznych paliw i napędu elektrycznego. I prawie nikt nie będzie jechał pociągiem do jakiegoś centralnego lotniska gdy będzie mógł skorzystać z pobliskiego , regionalnego . Tylko w sporadycznych przypadkach pasażerowie z bardziej odległych regionów będą jechać do Lotniska Chopina II czyli do huba pod Warszawą .
CPK w Baranowie czyli totalnie pokrętne kuriozum, absurd logistyczny kontynuowany.
Karykaturalna logistycznie i katastrofalna gospodarczo idea szprych do Baranowa jest nadal kontynuowana ( tylko z niektórych szprych zrezygnowano)
- a tzw "Y " , które ma obecnie priorytetowo łączyć Warszawę , Poznań i Wrocław to są szprychy pozostawione bez zmian czyli aby dojechać do ... Baranowa z Warszawy , Poznania i Wrocławia Rys.2 .
I te linie np. Warszawa-CPK-Łódź mają być budowane w całkowicie nowym terenie a koszt budowy 1 km KDP ma przekraczać horrendalne 150 mln zł/km !
A "genialne" urealnienie projektu ma polegać tylko na tym, że pociągi ekspresowe nie będą się zatrzymywać w Baranowie bo oczywiście prawie nikt tam by nie wysiadał . Gdyby się ekspres zatrzymywał to pełniłby rolę kolejki dojazdowej z Warszawy do lotniska i z takiego rozwiązania też nikt by nie korzystał ze względu na wielki koszt biletu. A takie miasta jak Żyrardów , Skierniewice, Grodzisku Maz. nie będą mieć żadnego pożytku z tej linii bo linia będzie je z daleka omijać .
- nadal projektowany jest prawie bez zmian wielki węzeł komunikacyjny w Baranowie z 3 dworcami kolejowymi w dziurze na polu (z długim tunelem 14 m pod ziemią) i gigantycznym atrium mającym łączyć segment lotniczy z kolejowym tak jakby cała Polska tam miała dojechać , tak jakby Warszawa miała być przesunięta 40 km na zachód - chociaż już wiadomo, że mało kto będzie chciał jechać pociągiem do Baranowa na samolot .
-----------------------
Węzeł kolejowy dla nowego lotniska dla Warszawy - Lotnisko Chopina II(hub) już jest i jest to nowa Warszawa Zachodnia wybudowana za ponad 2 mld zł.
P B,Jankowski z zawodu socjolog z propagowania CPL uczynił sobie sposób na życie i efektem jego ponad 40 letnich starań stał się CPK - kuriozum dosłownie rodem z epoki centralizmu .
Bezkrytycznie do CPL dołączono tzw szprychy kolejowe zbiegające się centrycznie na polu w Baranowie i nazwano to kuriozum Centralny Port Komunikacyjny. Sam temat CPK nadaje się jedynie dla psychologów tłumu itp
Proszę aby wreszcie Zarząd PKP PLK przerwał absurdy związane z tzw CPK zwłaszcza z częścią kolejową i opublikował oświadczenie na bazie elementarnych danych - trzeba odejść od tzw CPK czyli Centralnej Patologii Komunikacyjnej na rzecz projektowania Lotniska Chopina II ( hub) 20 km od Warszawy i na rzecz planu dla kolei dla całej Polski w tym urealnionego "Y". Ale najpilniej trzeba projektować/budować lotnisko dla Cargo i dla tanich linii w Baranowie.
Fundamentalne fakty są następujące:
- KDP powinna przede wszystkim łączyć największe miasta
czyli miejsca gdzie jest najwięcej potencjalnych pasażerów i jednocześnie będzie to w większości docelowe miejsce podróży - elementarz ekonomiczny i logistyczny.
Tak robią wszystkie państwana Świecie, które wybudowały i budują Kolej Dużej Prędkości. Z wyjątkiem ... Polski .
Priorytetowe obecnie "Y" to są nadal szprychy na pole do Baranowa.
- Lotnisko w Baranowie ( potocznie CPK ) jest usytuowane za daleko od Warszawy
i takiej oceny dokonał już w 2016 Alexandre de Juniac ówczesny dyrektor generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników.
I to się sprawdza bo na tak dużą odległość od lotniska ( 40 km) godzą się jedynie pasażerowie tanich linii lotniczych . Główne lotniska na świecie leżą blisko granicy miasta/metropolii np. Atlanta , Seul Incheon.
I wtedy służą rozwojowi, uatrakcyjnieniu danego miasta a nie temu, żeby ktoś wygodnie przesiadł się z samolotu na samolot a lokalnym społecznościom pozostawił ... hałas, zanieczyszczenia spalinami , zdemolowane środowisko itp .
- Centralne lotnisko tzw CPK to pomysł z innej epoki
czyli z tzw dekady Gierka .
Obecnie lotnictwo nie jest już elitarne i wkraczamy w okres masowego lotnictwa cywilnego co widać po wielkim rozwoju lotnisk regionalnych .
Także lotnictwo cargo niebywale się rozwija i na niektórych lotniskach już dominuje .
A rozwój lotnictwa nabierze jeszcze większego rozpędu po wprowadzeniu bardziej ekologicznych paliw i napędu elektrycznego. I prawie nikt nie będzie jechał pociągiem do jakiegoś centralnego lotniska gdy będzie mógł skorzystać z pobliskiego , regionalnego . Tylko w sporadycznych przypadkach pasażerowie z bardziej odległych regionów będą jechać do Lotniska Chopina II czyli do huba pod Warszawą .
CPK w Baranowie czyli totalnie pokrętne kuriozum, absurd logistyczny kontynuowany.
Karykaturalna logistycznie i katastrofalna gospodarczo idea szprych do Baranowa jest nadal kontynuowana ( tylko z niektórych szprych zrezygnowano)
- a tzw "Y " , które ma obecnie priorytetowo łączyć Warszawę , Poznań i Wrocław to są szprychy pozostawione bez zmian czyli aby dojechać do ... Baranowa z Warszawy , Poznania i Wrocławia Rys.2 .
I te linie np. Warszawa-CPK-Łódź mają być budowane w całkowicie nowym terenie a koszt budowy 1 km KDP ma przekraczać horrendalne 150 mln zł/km !
A "genialne" urealnienie projektu ma polegać tylko na tym, że pociągi ekspresowe nie będą się zatrzymywać w Baranowie bo oczywiście prawie nikt tam by nie wysiadał . Gdyby się ekspres zatrzymywał to pełniłby rolę kolejki dojazdowej z Warszawy do lotniska i z takiego rozwiązania też nikt by nie korzystał ze względu na wielki koszt biletu. A takie miasta jak Żyrardów , Skierniewice, Grodzisku Maz. nie będą mieć żadnego pożytku z tej linii bo linia będzie je z daleka omijać .
- nadal projektowany jest prawie bez zmian wielki węzeł komunikacyjny w Baranowie z 3 dworcami kolejowymi w dziurze na polu (z długim tunelem 14 m pod ziemią) i gigantycznym atrium mającym łączyć segment lotniczy z kolejowym tak jakby cała Polska tam miała dojechać , tak jakby Warszawa miała być przesunięta 40 km na zachód - chociaż już wiadomo, że mało kto będzie chciał jechać pociągiem do Baranowa na samolot .
-----------------------
Węzeł kolejowy dla nowego lotniska dla Warszawy - Lotnisko Chopina II(hub) już jest i jest to nowa Warszawa Zachodnia wybudowana za ponad 2 mld zł.
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Komentarze (3) dodaj komentarz
Cargo _gość
09.11.2024, 07:22
Ale się Andrzej rozpisał... Zatapiając się w szczegółach nie widzisz szerzej. To projekt globalny, skorzystają mocarstwa takie jak Chiny, USA. My możemy tylko przy okazji coś na tym zyskać ale nie żyjmy złudzeniami że mamy na to większy wpływ. Tym bardziej pisząc takie farmazony jak powyżej. Warszawka ma być wygaszana, za dużo chętnych na tereny po lotnisku gdzie będzie można w końcu coś pobudować. Wszystkim emocjonującym się tym tematem życzę dużo spokoju. I tak nie mamy na to wpływu:)
Odpowiedzanty na wszystko_gość
19.11.2024, 17:11
no nie
Ty serio ogarnij się
Cytujrealista_gość
11.11.2024, 06:31
i wystarczy
że "druga armia świata" skoncentruje tam swój atak żeby sparaliżowac cały kraj. za blisko ich jesteśmy, oj za blisko...
Odpowiedz