Samorząd OdNowa oficjalnie zainaugurował kampanię, przedstawił swoje listy i program. Komitet wystawia listy we wszystkich okręgach do Rady Miasta i Powiatu, a kandydatem na stanowisko prezydenta Tczewa jest Łukasz Brządkowski.
W czwartek odbyła się konwencja wyborcza Komitetu wyborczego Samorząd OdNowa. Komitet skupił ludzi z różnych środowisk - są wśród nich radni obecnej kadencji z klubu Tczew OdNowa - Łukasz Brządkowski, Marcin Kussowski, Michał Ciesielski, Maciej Skiberowski. Do struktur powiatu kandydują m. in. były starosta, związany wcześniej z PiS - a później z Inicjatywą Samorządową - Witold Sosnowski, niegdyś wicestarosta, później radny powiatowy - poprzednio związany m. in. z Nowoczesną i PO - Adam Kucharek, a także radni Grażyna Antczak i Dariusz Godlewski, czy były radny PiS - Zbigniew Zgoda. Listy prezentują szeroki przekrój - jak podkreślają członkowie ruchu - "ponad podziałami" - od ludzi sportu, czy działaczy środowisk narodowych, poprzez społeczników, ludzi ze środowisk medycznych, dziennikarzy, osoby działające w dziedzinie kultury. - mowa m. in. o byłej dyrektor CKiS Joannie Grabowskiej, czy obecnej dyrektor gniewskiego domu kultury, Annie Czyżewskiej. Komitet idzie do wyborów z hasłem "Nowi ludzie, nowa wizja Tczewa i powiatu".
Kandydatem komitetu do fotela prezydenta Tczewa jest Łukasz Brządkowski. Kandydat ma 44 lata ukończył Politologię na Uniwersytecie Gdańskim i studia podyplomowe z Zarządzania na Politechnice Gdańskiej. Pracuje w Platformie Przemysłu Przyszłości zajmującej się modernizacją polskiego przemysłu. Od 2018 roku jest Radnym Miasta Tczewa. Współtowrzył inicjatywy takie jak Dawny Tczew - Wirtualne Muzeum Miasta, zajmujące się promocją naszej lokalnej historii oraz Społeczny Komitet Odbudowy Mostu, który działa na rzecz odbudowy Mostu Tczewskiego.
Podczas spotkania zaprezentowano program na najbliższą kadencję, który opiera się na 9 filarach - Bezpieczeństwo, Estetyka przestrzeni miejskiej, Zielone Miasto, Młodzież i seniorzy, Przyjazna komunikacja, Kultura, sport i rekreacja, Ochrona zdrowia, Współpraca i dialog, Lokalny potencjał, Tczew w metropolii.
W programie jest m. in. rozbudowa miejskiego monitoringu i otwarcie działającego 24 godziny na dobę Centrum Monitoringu, utworzenie w Tczewie jednostki Wojsk Obrony Terytorialnej, przystosowanie miejskich schronów, przeniesienie poza miastoe składowiska odpadów komunalnych, stworzenie projektu nasadzeń drzew i krzewów wzdłuż miejskich ulic., stworzenie miejsca na wzór gdańskiego "Pałacu Młodzieży", gdzie tczewska młodzież będzie mogła rozwijać swoje talenty i realizować pasje, utrzymanie bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską, remont amfiteatru, reaktywacja festiwalu Zdarzenia, budowa Centrum Sportów Wodnych nad Wisłą. Wśród inwestycji planowana jest m. in. przebudowa Targowiska Miejskiego przy ulicy Targowej z zadbaniem o zachowanie jego oryginalnego charakteru, zakup i montaż elektronicznych tablic na przystankach autobusowych, stworzenie parku osiedlowego w każdej dzielnicy, remont wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy 1 Maja, remont ulic: Bałdowskiej (wraz z wybudowaniem wzdłuż niej chodnika do granic miasta) i Prusa, budowa nowoczesnej sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 1 i remont przyszkolnego boiska, stworzenie parku osiedlowego przy Sądzie Rejonowym, remont ulicy pl. Patriotów wraz ze stworzeniem miejsca do wypoczynku dla mieszkańców, przebudowa we współpracy z Powiatem hali przy II Liceum Ogólnokształcącym w Tczewie celem uczynienia z niej hali sportowo-widowiskowej, czy remont chodnika wzdłuż ulicy Jagiełły.
Z programem komitetu można zapoznać się tutaj.
Kandydaci do Rady Miasta
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 1
1 CIESIELSKI Michał Jacek
2 KOTWICA Mateusz Grzegorz
3 KOWALKOWSKA Żaklina Anna
4 KULAS Aleksandra
5 BORKOWSKI Rafał
6 GROMOWSKA Daria Dagmara
7 STAWICKI Wojciech Piotr
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 2
1 BRZĄDKOWSKI Łukasz Andrzej
2 WIECZORKOWSKI Michał Stefan
3 SANDOMIERSKA Marta Weronika
4 PIECHOWSKA Agnieszka Dorota
5 KRÓL Lucyna
6 MAKOWSKI Oskar
7 BRZOZOWSKI Arkadiusz
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 3
1 SKIBEROWSKI Maciej Wacław
2 POBŁOCKA Alicja Katarzyna
3 SOŃKO Piotr Paweł
4 MARKOWSKA Hanna Helena
5 KRUZICKI Dawid
6 KUSSOWSKA Aleksandra Maria
7 KREFT Mateusz Marek
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 4
1 KUSSOWSKI Marcin Paweł
2 KORDA Wojciech Stanisław
3 GRABOWSKA Joanna
4 KORNAS Radosław
5 SYNOWIEC Agnieszka Magdalena
6 KACZMARCZYK Dawid Karol
7 JANCZYŃSKA Stella Maria
8 DOBOSZ Wiesław
9 KULEWICZ-ŁOPATA Krystyna
10 KRUSZYŃSKI Jakub Andrzej
Kandydaci do Rady Powiatu
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 1
1 SOSNOWSKI Witold Tczew
2 SYCHMELER Teresa Jadwiga
3 ZITTRICH Kacper Baltazar
4 DYSARZ Natalia Agnieszka
5 MAJ Joanna Wacława
6 KAMYSZ Filip Mateusz
7 MUSZCZYŃSKI Leszek
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 2
1 KUCHAREK Adam Antoni
2 ANTCZAK Grażyna
3 ZIELIŃSKI Przemysław Jan
4 BARCIKOWSKI Rafał Zbysław
5 SOBECKA Halina Julianna
6 DRIEWIT Barbara Teresa
7 ZONKO Katarzyna Anna
8 WEŁNIAK Robert Tomasz
9 KRUPA Mariusz Konrad
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 3
1 CZYŻEWSKA Anna
2 WOJTECKA Marzena Danuta
3 STRUCZYŃSKI Jarosław Dariusz
4 BRUCHWALD Joanna
5 LISIECKI Krzysztof
6 STAWICKI Jan Adam
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 4
1 ZGODA Zbigniew Michał
2 SZRAMOWSKI Wojciech Norbert
3 CZARNECKI Damian Jan
4 BAJOREK Maria Anna
5 MROZEK Maria
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 5
1 GODLEWSKI Dariusz
2 ŁAŃKO Piotr Antoni
3 JAWORSKA Anna
4 BANUCHA Elżbieta
5 GRABOWSKA Marlena Anita
6 CYMANOWSKI Piotr Tomasz
W czwartek odbyła się konwencja wyborcza Komitetu wyborczego Samorząd OdNowa. Komitet skupił ludzi z różnych środowisk - są wśród nich radni obecnej kadencji z klubu Tczew OdNowa - Łukasz Brządkowski, Marcin Kussowski, Michał Ciesielski, Maciej Skiberowski. Do struktur powiatu kandydują m. in. były starosta, związany wcześniej z PiS - a później z Inicjatywą Samorządową - Witold Sosnowski, niegdyś wicestarosta, później radny powiatowy - poprzednio związany m. in. z Nowoczesną i PO - Adam Kucharek, a także radni Grażyna Antczak i Dariusz Godlewski, czy były radny PiS - Zbigniew Zgoda. Listy prezentują szeroki przekrój - jak podkreślają członkowie ruchu - "ponad podziałami" - od ludzi sportu, czy działaczy środowisk narodowych, poprzez społeczników, ludzi ze środowisk medycznych, dziennikarzy, osoby działające w dziedzinie kultury. - mowa m. in. o byłej dyrektor CKiS Joannie Grabowskiej, czy obecnej dyrektor gniewskiego domu kultury, Annie Czyżewskiej. Komitet idzie do wyborów z hasłem "Nowi ludzie, nowa wizja Tczewa i powiatu".
- Zmiany są konieczne, a my mamy na nie receptę. Potrzebne jest nie tylko sprawne zarządzanie, ale także wsłuchiwanie się w potrzeby mieszkańców - mówił kandydujący na radnego Marcin Kussowski.
Kandydatem komitetu do fotela prezydenta Tczewa jest Łukasz Brządkowski. Kandydat ma 44 lata ukończył Politologię na Uniwersytecie Gdańskim i studia podyplomowe z Zarządzania na Politechnice Gdańskiej. Pracuje w Platformie Przemysłu Przyszłości zajmującej się modernizacją polskiego przemysłu. Od 2018 roku jest Radnym Miasta Tczewa. Współtowrzył inicjatywy takie jak Dawny Tczew - Wirtualne Muzeum Miasta, zajmujące się promocją naszej lokalnej historii oraz Społeczny Komitet Odbudowy Mostu, który działa na rzecz odbudowy Mostu Tczewskiego.
- Od 15 lat działam społecznie. Zajmowałem się bardzo dużo historią, a to mi pokazało, że nasze miasto ma olbrzymi potencjał. Nie mamy się czego wstydzić - możemy stać się miejscem, gdzie będzie dziać się dużo ciekawych inicjatyw. Pracowałem przez 5 lat w samorządzie - wiem, co miasto może robić , na co je stać - mówił.
Podczas spotkania zaprezentowano program na najbliższą kadencję, który opiera się na 9 filarach - Bezpieczeństwo, Estetyka przestrzeni miejskiej, Zielone Miasto, Młodzież i seniorzy, Przyjazna komunikacja, Kultura, sport i rekreacja, Ochrona zdrowia, Współpraca i dialog, Lokalny potencjał, Tczew w metropolii.
- Jesteśmy mieszkańcami Tczewa, jesteśmy jak każdy z Was. Po latach społecznej pracy na rzecz wspólnego dobra, chcemy dla miasta czegoś więcej. Wśród nas są przedstawiciele wielu środowisk - przedsiębiorcy, sportowcy, artyści, inżynierowie, specjaliści finansowi, nauczyciele i, wychowawcy. Łączy nas jeden cel - przywrócimy miasto mieszkańcom. - czytamy w materiałach prasowych.
W programie jest m. in. rozbudowa miejskiego monitoringu i otwarcie działającego 24 godziny na dobę Centrum Monitoringu, utworzenie w Tczewie jednostki Wojsk Obrony Terytorialnej, przystosowanie miejskich schronów, przeniesienie poza miastoe składowiska odpadów komunalnych, stworzenie projektu nasadzeń drzew i krzewów wzdłuż miejskich ulic., stworzenie miejsca na wzór gdańskiego "Pałacu Młodzieży", gdzie tczewska młodzież będzie mogła rozwijać swoje talenty i realizować pasje, utrzymanie bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską, remont amfiteatru, reaktywacja festiwalu Zdarzenia, budowa Centrum Sportów Wodnych nad Wisłą. Wśród inwestycji planowana jest m. in. przebudowa Targowiska Miejskiego przy ulicy Targowej z zadbaniem o zachowanie jego oryginalnego charakteru, zakup i montaż elektronicznych tablic na przystankach autobusowych, stworzenie parku osiedlowego w każdej dzielnicy, remont wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy 1 Maja, remont ulic: Bałdowskiej (wraz z wybudowaniem wzdłuż niej chodnika do granic miasta) i Prusa, budowa nowoczesnej sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 1 i remont przyszkolnego boiska, stworzenie parku osiedlowego przy Sądzie Rejonowym, remont ulicy pl. Patriotów wraz ze stworzeniem miejsca do wypoczynku dla mieszkańców, przebudowa we współpracy z Powiatem hali przy II Liceum Ogólnokształcącym w Tczewie celem uczynienia z niej hali sportowo-widowiskowej, czy remont chodnika wzdłuż ulicy Jagiełły.
Z programem komitetu można zapoznać się tutaj.
Kandydaci do Rady Miasta
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 1
1 CIESIELSKI Michał Jacek
2 KOTWICA Mateusz Grzegorz
3 KOWALKOWSKA Żaklina Anna
4 KULAS Aleksandra
5 BORKOWSKI Rafał
6 GROMOWSKA Daria Dagmara
7 STAWICKI Wojciech Piotr
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 2
1 BRZĄDKOWSKI Łukasz Andrzej
2 WIECZORKOWSKI Michał Stefan
3 SANDOMIERSKA Marta Weronika
4 PIECHOWSKA Agnieszka Dorota
5 KRÓL Lucyna
6 MAKOWSKI Oskar
7 BRZOZOWSKI Arkadiusz
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 3
1 SKIBEROWSKI Maciej Wacław
2 POBŁOCKA Alicja Katarzyna
3 SOŃKO Piotr Paweł
4 MARKOWSKA Hanna Helena
5 KRUZICKI Dawid
6 KUSSOWSKA Aleksandra Maria
7 KREFT Mateusz Marek
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 4
1 KUSSOWSKI Marcin Paweł
2 KORDA Wojciech Stanisław
3 GRABOWSKA Joanna
4 KORNAS Radosław
5 SYNOWIEC Agnieszka Magdalena
6 KACZMARCZYK Dawid Karol
7 JANCZYŃSKA Stella Maria
8 DOBOSZ Wiesław
9 KULEWICZ-ŁOPATA Krystyna
10 KRUSZYŃSKI Jakub Andrzej
Kandydaci do Rady Powiatu
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 1
1 SOSNOWSKI Witold Tczew
2 SYCHMELER Teresa Jadwiga
3 ZITTRICH Kacper Baltazar
4 DYSARZ Natalia Agnieszka
5 MAJ Joanna Wacława
6 KAMYSZ Filip Mateusz
7 MUSZCZYŃSKI Leszek
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 2
1 KUCHAREK Adam Antoni
2 ANTCZAK Grażyna
3 ZIELIŃSKI Przemysław Jan
4 BARCIKOWSKI Rafał Zbysław
5 SOBECKA Halina Julianna
6 DRIEWIT Barbara Teresa
7 ZONKO Katarzyna Anna
8 WEŁNIAK Robert Tomasz
9 KRUPA Mariusz Konrad
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 3
1 CZYŻEWSKA Anna
2 WOJTECKA Marzena Danuta
3 STRUCZYŃSKI Jarosław Dariusz
4 BRUCHWALD Joanna
5 LISIECKI Krzysztof
6 STAWICKI Jan Adam
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 4
1 ZGODA Zbigniew Michał
2 SZRAMOWSKI Wojciech Norbert
3 CZARNECKI Damian Jan
4 BAJOREK Maria Anna
5 MROZEK Maria
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 5
1 GODLEWSKI Dariusz
2 ŁAŃKO Piotr Antoni
3 JAWORSKA Anna
4 BANUCHA Elżbieta
5 GRABOWSKA Marlena Anita
6 CYMANOWSKI Piotr Tomasz
Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Wybory samorządowe 2024
Wybory samorządowe 2024
Informacje, debata, kandydaci na prezydenta i wójta. Rada Miejska w Tczewie, Rada Powiatu Tczewskiego
Komentarze (102) dodaj komentarz
Mieczysław_gość
15.03.2024, 08:07
Czy szanowny Samorząd od Nowa da się wypowiedzieć mieszkańcom Tczewa, czy znowu będzie nagminnie zgłaszać nieprzychylne sobie komentarze do usunięcia przez Tcz.pl? Robię screeny, więc wiem co mówię i proszę mnie nie usuwać.
OdpowiedzEkO_gość
15.03.2024, 08:50
Proszę nie obrażać i nie pomawiać ludzi to komentarze nie będą znikać. Proste!
Cytujtt_gość
15.03.2024, 08:59
wykorzystywanie stanowiska partyjnego do brudnej gry politycznej i kasowaniu niewygodnych wpisow dla jakiejkolwiek partii jest karalne. poza tym polityk jest osoba publiczna, wiec kazdy ma prawo posiadac dane, poza tym przed skasowaniem niewygodnych wpisow dla jakiejkolwiek partii, trzeba najpierw zweryfikowac komentarz, czy obraza dobro osobiste, poza tym nie zapominajmy, ze polityk jest osoba publiczna i kazdy ma prawo posiadac informacje, i nie tylko to co sam o sobie napisze, a przeciez wiemy wszyscy, ze pisza o sobie same superlatywy omijajac zle strony zycia ! wiec kasowanie niewygodnych wpisow swiadczy tylko zle o danej partii
Cytuju_gość
15.03.2024, 09:30
Zenada straszenie policja co to ma w ogole ma byc? szczerze to nawet nie ma na kogo glosowac
CytujSOŁTYS_gość
15.03.2024, 10:01
gdybym musiał z nich wybierać...
MIASTO okręgi: 1. Ciesielski lub Stawicki 2. Brządkowski lub Wieczorkiewicz 3. Skiberowski lub nikt 4. Grabowska lub Kruszyński, tylko nie Kussowski --- POWIAT okręgi: 1.Sosnowski lub pojęcia nie mam 2. absolutnie NIKT 3. absolutnie NIKT 4. absolutnie NIKT 5. Łańko lub Cymanowski, tylko nie Godlewski. W-N-I-O-S-K-I: Miasto - 4 radnych Powiat - 2 radnych; oczywiście bez prezydenta. Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem, jeżeli tak, to przepraszam i proszę o nie usuwanie komentarza.
CytujJula_gość
15.03.2024, 10:15
Sołtysie. Ja typuje tak.
Okręg 1 - Stawicki albo nikt. Ciesielskim się rozczarowałam. Okręg 2 - Brządkowski. Okręg 3 - NIKT. Skiber myśli że banerami zrobi wynik. 4 Okręg 4 - Grabowska ew. Korda
Cytujmateusz_gość
15.03.2024, 13:09
Zawiodłem się. Ile komentarzy usuniętych.
Cytuj_gość
15.03.2024, 13:26
te komentarze to ściek
Mieciu, przeciez wiesz, że na trolkontach, jednen i ten sam człowiek komentuje z pomoca vpn, mam nadzieję, że nikt nie przywązuje wagi do tych komentarzy.
Cytujkto zrobi zestawienie 30- ?_gość
15.03.2024, 13:28
zestawienie kandydatów w wieku 70+
Tczew-okręg 1-STARE MIASTO: Zmudczyński (77), Urmamanin (70), Kucharska (70), Chylicka (73), Ziółkowski (75) Tczew-okręg 2-CZYŻYKOWO,GÓRKI: Abramczyk (79), Drozdowska (72), Mazela (75), Genca (75), Zabiecki (74), Sawińska (70), Mokwa (72) Tczew-okręg 3-GARNUSZEWSKIEGO: Śliwka (77), Kaszubowska (78), Sawiński (73), Zabiecka (73), Banna (76) Tczew-okręg 4-SUCHOSTRZYGI: Motylska (71), Zielka (75), Motyl-Tecław (72), Semborowski (76), Dziąba (72), Kaim (73), Pierzynowska (77),
CytujGość _gość_gość_gość
15.03.2024, 21:51
I Gdzie Ci Młodzi?
Na jedynkach sami faceci, do powiatu 65+ Mlodzi są ale tylko jako uzupełnienie list wyborczych by nastukać głosów i bez jakiejkolwiek szansy na dostanie się do Rady:((( Żenada!!!
Cytuj.._gość_gość
16.03.2024, 08:27
....
Halo, policja? Proszę przyjechać na tcz.pl
CytujEwa_gość
16.03.2024, 09:02
Przewietrzenie
Nie dla byłych i obecnych radnych, co to za Tczew od nowa? Nie dajmy się zwariować, oni byli i mieli swoje szanse i to już koniec - SORRY PANIE I PANOWIE!
CytujAlex_gość
17.03.2024, 13:40
Poparcie SoN spada
Jakby się ktoś zastanawiał, czy Samorząd od Nowa ma duże poparcie w mieście to zapraszam na ich m.in. Facebooka. Na początku szał, setki lajków, teraz jak mają 20 to jest fajnie. Ludzie się zawiedli, szczególnie wtedy gdy ujawnili swój skład i zdjęcia. Mają więcej "starców" niż PnP, program wyborczy to lanie wody i zadłużający Tczew na lata. No i żadnego pojęcia o zarządzaniu miastem. Tragedia
Cytujgość_gość_gość
17.03.2024, 20:17
Tczew Od Nowa i "starzy" radni
Śmiech:):):) Tczew od nowa i "starzy radni" :):)): Młodzi jako uzupełnienie list:):):):)Żenada!!!!
CytujNa zdrowie!_gość
15.03.2024, 08:07
Pan Łukasz jest zwycięzcą.
To prawdziwy prezydent. Wygra na głosy czy też nie to i tak zostanie moralnym zwycięzcą tych wyborów. To prawdziwy prezydent.
Odpowiedzkazdy ma glos wyboru !_gość
15.03.2024, 08:56
jeszcze wiele musi sie nauczyc !
nie moj glos wyborczy na Brzadkowskiego
Cytujanna_gość
15.03.2024, 10:48
Serio? Przecież nie ma na kogo głosować. Jedynie Pobłocki ma szansę bo jego chociaż znamy i wiemy, że jak chce to potrafi
Cytujgossssc_gość
15.03.2024, 12:07
Lepsza jest nadzieja, że ktoś się uczy a niżeli dotychczasowe błędy czynione przez obecnego prezydenta miasta. Arogancja i buta to dyskwalifikacja
Cytujolek_gość
15.03.2024, 08:09
Same "dzieci" i te rozciągnięte swetry. To mają być nasi eksperci?
OdpowiedzEkO_gość
15.03.2024, 08:53
yhyy
Jeśli wolisz kandydatów 70+ to masz takich na listach. Tylko co oni mogą zaproponować? Co oni wiedzą o potrzebach mieszkańców? Wymiana pokoleniowa jest konieczna.
Cytujolek-wojciechowski-ma-rację_gość
15.03.2024, 08:56
Śmieszna jest grupa ( od red. Samorząd od Nowa) aspirująca do rządzenia miastem, której jedno z głównych haseł to, "teraz czas na młodych". Hasło, które w normalnej rozwiniętej demokracji całkowicie dyskwalifikuje taką grupę ludzi. Takie stawianie sprawy wprost sugeruje, iż starsi mieszkańcy, to jakaś gorsza część społeczności, bez kompetencji, wiedzy i kreatywności. Jest to również przejaw arogancji i buty, więc można sobie tylko wyobrazić, co będzie jeżeli dojdą do władzy lokalnej? Śmieszny jest również fakt, że to hasło niosą na ustach ludzie, którzy mają po 40 lat i starsi, więc dla 20 latka to starcy. W rozwiniętych społeczeństwach demokratycznych, starsi są szczególnie szanowani za swoje doświadczenie życiowe, wiedzę, rozsądek w podejmowaniu trudnych decyzji. Są często bardziej kreatywni od tych, jak to nazwano młodych i nowych, po za tym starsi, jako doświadczeni otaczają się często mądrymi ludźmi. [...] Jednak w Tczewie, jak to w Tczewie znalazła się grupka z obecnymi "bezradnymi" na czele z głupim hasłem na ustach "czas na młodych". Chociaż jacy oni młodzi?
CytujWojciech Olekowski_gość
15.03.2024, 10:02
Młodzi kontra starzy
Każdy ma wybór. Niech Olek Wojciechowski głosuje na swojego idola Jana Kulasa, który ma problem nawet z rejestracją list wyborczych i swojej kandydatury na prezydenta, a dodatkowo ośmiesza się i kompromituje donosami na banery Pobłockiego jako... stanowiące rzekome zagrożenie dla kierowców. :))))))))) Poza tym kto powiedział, że "czas na młodość" oznacza "starzy precz". Wszyscy mogą współpracować. A rozpiętość wieku kandydatów poszczególnych komitetów wyborczych łatwo sprawdzić. Samorząd OdNowa przykładowo tu: tnij.tcz.pl/?u=5d5d74 Jak widać najwięcej mają osób po 30-tce, ale są też po 20-tce, po 40-tce i starsi. Musi więc Olek chyba zweryfikować nieco swoje wnioski.
CytujhardCORE_gość
15.03.2024, 18:06
starzy KRADNĄ młodym życie i przyszłość
Co taki 70+ wie dzisiaj o świecie i życiu pokolenia 30+ nie mówiąc już o młodszych. Przecież 70+ bladego pojęcia nie mają w jakim świecie chcą żyć młodzi, a jednak chcą go im urządzać. A wszystko to za dietę, która jest GŁÓWNYM motorem ich działania. Apeluję do 70+ nakrzywdźcie swoich wnuków za 1500 zł. diety
CytujŁukasz_gość
15.03.2024, 08:10
Brządkowski jako radny ok. Całe życie jest społecznikiem i ta funkcja mu pasuje. Na prezydenta nie ma doświadczenia i umiejętności. Potrzeba kogoś kto w temacie samorządu zjadł zęby. Tylko Pobłocki.
OdpowiedzMarko_gość_gość
15.03.2024, 08:40
I co? Futro z misia cz. 2 ?
CytujTczew_gość
15.03.2024, 08:13
POWODZENIA!!! Trzymam kciuki
OdpowiedzTeresa_gość
15.03.2024, 08:25
Młodość i brak doświadczenia skutkuje tym, że kandydaci żyją w "idealnym świecie" rzucając obietnicami, które pięknie brzmią na papierze, lecz nie mają pokrycia w rzeczywistości. Skąd na to wszystko pieniądze?
OdpowiedzLotny nie jestem_gość
15.03.2024, 09:59
ale wiem co mówię
Obietnic prezydenta Pobłockiego nikt nie przebije. Gdzie ten basen? Nawet łopaty nie wbili. Temat basenu to dyżurna propozycja wyborcza PNP. Już Pan Odya to proponował
Cytujson_gość
15.03.2024, 08:26
Tak, świeża krew z tych Samorząd od Nowa. Mają na listach Kordę z PIS - Radnego RM Tczewa, ludzi z Konfy... czyli od wyboru do koloru. Nabijają się z radnej Pierzynowskiej a sami mają na listach Panią Antczak (77 lat).
OdpowiedzEkO_gość
15.03.2024, 08:57
Sprawdź sobie jaka jest średnia wieku kandydatów Samorządu OdNowa, a jaki PnP :)
Cytujmieszkaniec_gość
15.03.2024, 10:22
Średnia wieku kandydatów do Rady Miejskiej: SoN (okręg 1) - 36,14 SoN (okręg 2) - 39,28 SoN (okręg 3) - 37,43 SoN (okręg 4) - 43,3 PnP (okręg 1) - 60,14 PnP (okręg 2) - 54,42 PnP (okręg 3) - 54,14 PnP (okręg 4) - 51,9 PiS (okręg 1) - 66,8 PiS (okręg 2) - 62,71 PiS (okręg 3) - 65,86 PiS (okręg 4) - 57,75 PO (okręg 1) - 56,43 PO (okręg 2) - 66,86 PO (okręg 3) - 46,43 PO (okręg 4) - 45,2 WdT (okręg 1) - 48,2 WdT (okręg 2) - 41,2 WdT (okręg 3) - 45,2 WdT (okręg 4) - 42,78 Nikt się ze starszych nie nabija, w RM są potrzebni ludzie w każdym wieku. Z tym, że jest tam nadreprezentacja starszych i brakuje młodych chyba się zgodzisz?
Cytujobserwator _gość_gość_gość
15.03.2024, 15:12
wybory-
Proszę tylko nie porównuj tych dwóch pań ! Robisz to złośliwie bo chyba nie miałeś okazji wysłuchać niezależnej radnej powiatu pani Grażyny Antczak na sesjach i w życiu publicznym . NIESTETY pani Pierzynowska mnie uczyła I niestety jest radną z mojego okręgu i niestety polityczne poglądy tej pani zależą od sytuacji co na daną chwilę bardziej się opłaca i NIESTETY jak to ktoś już napisał jest bardzo wiekowym i wysłużonym żołnierzem prezydenta. Czyli ma robić ( głosować) jak jej każą. Proszę naprawdę nie porównuj już nigdy damy z starszą panią Pierzynowską.
CytujhardCORE 2_gość
15.03.2024, 18:10
70+ kradnie młodym życie i przyszłość
Do WAS piszę Trudziu... Co taki 70+ wie dzisiaj o świecie i życiu pokolenia 30+ nie mówiąc już o młodszych. Przecież 70+ bladego pojęcia nie mają w jakim świecie chcą żyć młodzi, a jednak chcą go im urządzać. A wszystko to za dietę, która jest GŁÓWNYM motorem ich działania. Apeluję do 70+ nie krzywdźcie swoich wnuków za 1500 zł. diety !!!
Cytujgoscccc_gość
15.03.2024, 08:32
Samorząd od Nowa oprócz PnP ma dość silne listy i być może między nimi się rozegra walka o większość w Radzie Miejskiej ale prezydentem jest pewne, że zostanie Mirosław POBŁOCKI.
Odpowiedzikjhgf_gość
15.03.2024, 10:39
Tak jak Putin. Już przed wyborami wiadomo kto zostanie. Pobłocki nic nie robi dla miasta. Oprócz tego, że jeszcze bardziej je pogrąża w stagnacji. Czas na wymianę pokolenia! A Pierzynowska co robi? Najwięcej wokół swojego bloku. Prezydent Pobłocki = następne 5 lat straconych dla miasta...
Cytuj5_gość
15.03.2024, 08:39
W okręgu Brządkowskiego chyba zabraknie dla niego miejsca. Sami mocni, a miejsc tylko 5
OdpowiedzStasiu_gość
17.03.2024, 15:13
Szukałem dzisiaj programów wyborczych. Najgorzej poszło mi z Samorząd od Nowa. Ci "fachowcy", którzy chcą nami rządzić mają tak ch., tzn. kiepską stronę internetową , że aż żal. To już Jan Kulas ma u siebie 22 wiek. Oni się nie nadają do niczego. Który student za darmo im to robił?
Cytujświadomy_gość
15.03.2024, 08:45
tak, ALE - wielkie ale
Pan Łukasz nie potrzebuje mieć, żadnego majątku, ale za prezydenta miasta powinien mieć majątek wiedzy o samorządzie i potrzebach gospodarczych, kulturalnych i społecznych będąc wybranym na ten urząd. Jest parcie na jego kandydaturę, a jeżeli w ciągu 5 lat nie wywiąże się z programu i obietnic wyborczych co wówczas powiedzą wyborcy wszystkich ugrupowań wyborczych kogo wybraliśmy, a już będzie za późno. Władza PREZYDENTA to nie tylko bycie w magistracie to ciężka i odpowiedzialna praca czy ktoś o tym myśli. Dajcie możliwości bycia Prezydentem obecnemu, gdyż przez tyle lat opanował zarządzanie miastem i niejednokrotnie miał problemy z tym zarządzaniem, ale starał się mając doświadczenie ten problem wyprostować dla dobra mieszkańców.
OdpowiedzEkO_gość
15.03.2024, 09:01
Doświadczenie jest ważne, ale ważniejsze są pomysły i energia do działania. Prezydent ma już swoje lata. Swoje już przeżył w polityce. Poza tym prezydent otacza się współpracownikami, którzy odwalają większość roboty.
CytujKris _gość
15.03.2024, 10:29
Czekam na zmiany.
Obecny to opanował niszczenie społeczników do perfekcji. Wychodzi mu to na 6. Większość jego kandydatów jest od niego zależna lub była zależna i spłacają mu dług wdzięczności za wcześniej zajmowane stanowiska, a być może swoim kandydowaniem zabezpieczają obecną sytuację jakiś krewnych. Ciekawym nowym kandydatem jest Jacek Gorczyński. Myślę, że swoją kandydaturę obliczył na działania horyzontalne. Już za 4-5 lat będzie zapewne kandydował na prezydenta miasta i w porównaniu z nim kandydatury obecnych radnych, którzy ostrzą sobie na to stanowisko pazurki są mierne.
Cytujlkjhgf_gość
15.03.2024, 12:07
Ale się uśmiałem! Daj mu szansę się wykazać. Co zrobi - ocenisz za 5 lat, bo teraz tego nie wiesz. Co robi Pobłocki - to już wiadomo. I nic dobrego z tego nie wynika i dalej nie wyniknie! To jest ta różnica. Nie oceniaj kogoś po tym co chce zrobić a po tym co zrobił. Pobłocki do wymiany!
CytujRomuald_gość
15.03.2024, 08:52
Demokracja każdemu mieszkańcowi daje prawo do głosu, który u każdego mieszkańca ma jednakową wartość - więc sie wypowiem. Jestem osobą starszą i bardzo mi przykro jak Samorząd od Nowa wrzuca mnie do worka osób niepotrzebnych - głosząc hasła "czas na młodych" itp. A co ja mam i mi podobni popełnić eutanazję? Wstyd! Nie zagłosuję na Was i namawiam moje pokolenie do tego samego!
OdpowiedzEkO_gość
15.03.2024, 08:59
to podłe
Pański komentarz jest podły. Nikt nikogo nie dyskryminuje! Samorząd OdNowa po prostu chce otwierać się na potrzeby młodych o których nikt nie myśli. Tak naprawdę to młodzi są teraz dyskryminowani.
Cytujwyborca_gość
15.03.2024, 09:30
podrzucil pod nogi KonfederuSSie, Wstyd!
@EKO, promowac to, ty sobie mozesz ale mego glosu wyborczego nie dostanie, 1. brak doswiadczenia ! to nie jest to, samo jak bawienie sie mame t tate, tu trzeba walczyc dla dobra mieszkancow ! nie jak tygrysiczek J.Kowalczyk o wielki dzban -:))
Cytujbrak szacunku_gość
15.03.2024, 09:51
dla osob w srednim i starszym wieku
@EKO, podly to jest twoj wpis, szkoda czasu dla ciebie, bo widze, ze rozumem to, ty nie grzeszysz wrzucajac bzdurny wpis i to bez poszanowania dla osob w srednim i starszym wieku ! jezeli jest taka wizja organizacji OD Nowa bo trudno to, nazwac partia i z haslem "A teraz mlodzi" to, wspolczuje przegranej ! a propos zapamietaj, ze kazde slowo, zdanie wazy sie przy wyborach, a jezeli ktos nie siega po rozum do glowy to, radze zajac sie czyms innym a nie polityka ! przyjales to sobie do wiadomosci !!
CytujPrzedsiębiorca z Tczewa_gość
15.03.2024, 09:00
Powiem szczerze, że jako tczewski przedsiębiorca jestem delikatnie mówiąc zaniepokojony. W filmie promującym Samorząd OdNowa jeden z kandytów powiedział, że cyt. "inwestycje nie są najważniejsze, a to kim są i co soba reprezentują". Nie jest to dobry znak dla rozwoju tczewskich firm...
Odpowiedzlogik_gość
15.03.2024, 09:05
Drugie imię-rewelacja
Sosnowski Witold Tczew. A z bierzmowania Pelplin?
OdpowiedzOlaf_gość
15.03.2024, 11:51
Tak jest. Były kumpel Smolucha, Urbana.
Cytujgdzie kucharek6 tam bieda_gość
15.03.2024, 18:14
Sosnowski ma tylko byłych kumpli.
czekamy na nowe rozdanie w 2029 roku a do tego czasu bryndza sądecka
CytujAlex_gość
17.03.2024, 13:41
Notowania Brzadkowskiego spadają
Jakby się ktoś zastanawiał, czy Samorząd od Nowa ma duże poparcie w mieście to zapraszam na ich m.in. Facebooka. Na początku szał, setki lajków, teraz jak mają 20 to jest fajnie. Ludzie się zawiedli, szczególnie wtedy gdy ujawnili swój skład i zdjęcia. Mają więcej "starców" niż PnP, program wyborczy to lanie wody i zadłużający Tczew na lata. No i żadnego pojęcia o zarządzaniu miastem. .
Cytuj??_gość
15.03.2024, 09:15
Gdzie jest rejestr wpłat Samorząd od Nowa?
Odpowiedzg_gość
15.03.2024, 09:19
Na listach słupy same rodziny, skąd to towarzystwo się uaktywniło bez pojęcia o samorządzie.
OdpowiedzWiesio_gość
15.03.2024, 09:27
Jo, jo. Skąd na to piniondze?
OdpowiedzAnia_gość
15.03.2024, 09:29
Obiecanki cacanki.
Odpowiedzgośśććć_gość
15.03.2024, 09:40
Ludzie tych społeczników z Samorząd od Nowa się nie znają bo są nieznani i bez dokonań. Nikt na takich głosować nie będzie. W swoim gronie uzbieracie, ale nic więcej. Lepiej do pracy idźcie, poznajcie życie. Ile można żyć na nasz koszt.
OdpowiedzŚwistak_gość
15.03.2024, 09:46
A świstak siedzi...
Odpowiedzko_gość
15.03.2024, 09:48
I wy checie debaty? Będziecie czytać z kartki jak niegdyś wasz guru Dżeżdżon?
Odpowiedzmieszkaniec_gość
15.03.2024, 10:26
No i fajnie, przynajmniej jest jakaś alternatywa dla PnP i Pobłockiego, nie będzie nudno.
OdpowiedzB._gość_gość_gość
15.03.2024, 10:38
Jakie swoje lata?
"Doświadczenie jest ważne, ale ważniejsze są pomysły i energia do działania. Prezydent ma już swoje lata. Swoje już przeżył w polityce. Poza tym prezydent otacza się współpracownikami, którzy odwalają większość roboty."
OdpowiedzPrezydent nie pracował jako robotnik, więc i jest w lepszej kondycji. Mam wrażenie, że ludzie wytykający mu wiek( ?) pochodzą z rodzin słabo wykształconych, gdzie członkowie rodziny pracowali ciężko fizycznie przez całe życie i dla nich osoba 60 letnia, to starzec. Wiem, co mówię, obserwuję to na co dzień. Wiadomo, praca fizyczna, często w niekorzystnych warunkach zewnętrznych, wyniszcza.Tak więc, dajcie spokój z przywoływaniem tego argumentu, iż obecny prezydent ma swoje lata.
silny_gość
15.03.2024, 10:59
Nareszcie ktoś z doświadczeniem samorządowym, życzę Panu POBŁOCKIEMU wygranej w I turze .
OdpowiedzOlaf_gość
15.03.2024, 11:59
Na szczęście rozmawiam z ludźmi 50+ i nikt nie kojarzy ani Brządkowskiego ani 90 procent pozostałych. To, że są stosunkowo młodzi, to żaden atut. Bez pojęcia o zarządzaniu, potrzebach miasta. O starszych mieszkańcach nie wspomnę, a jest ich coraz więcej. Dla mnie ludzie z porozumienia na plus się sprawdzili, znam wielu z nich. PnP i Poblocki. Szkoda, że Zenon nie jest już wiceprezydentem, bo wiele mi pomógł kiedyś.
OdpowiedzDikembe_Mutombo_gość
15.03.2024, 12:01
Jedynej osoby, której można pozazdrości temu komitetowi to Pan Jarek Struczyński - człowiek na wskroś uczciwy, któremu zaufałbym w 200%. Szkoda, że nie startuje z mojego okręgu.
Odpowiedzlula_gość
15.03.2024, 12:26
"Jasne, że będą. Boją się, że prawda o nich dotrze do ludzi. Brządek bez normalnej pracy, Kucharek fuj, Antczak owady 77, Sosnowski cwaniak, Skiberowski zdrajca, Grabowska z pieskiem, Kusowski obrotowy i prawie ksiądz."
OdpowiedzDream Team hahaha.
igor_gość
15.03.2024, 12:56
Tak patrze na te zdjęcia i twarze i dochodze do wniosku, że w SoN jest tyle samo starszych jak i młodych co w PnP - jak nie więcej. A tak brzydko Samorząd od Nowa pisal i smiał się z PnP. Nie piszę zlośliwie, takie są fakty.
OdpowiedzJanusz_gość
15.03.2024, 12:57
Za robotę się wziąć, a nie się pchać na ciepłe posadki z moich pieniędzy!
OdpowiedzEryk_gość
15.03.2024, 13:29
Przykre, że wytykają wiek innym kandydatom, przy okazji wyśmiewając osoby starsze z bagażem doświadczeń. Patrząc po zdjęciach nie widzę zbyt wiele młodzieży w tych strukturach. Przygrzał kocioł garnkowi.
Odpowiedztier_gość
15.03.2024, 14:08
Panie Brządkowski, pokaż Pan CV :D
Odpowiedzgw_gość
15.03.2024, 14:25
Płażyński (PiS) + Samorząd od Nowa
Dzisiaj Gazeta Wyborcza pisze, że cyt. Z ujawnionych nagrań Daniela Obajtka wynika, że prezes Orlenu uważał się za wychowawcę i patrona Kacpra Płażyńskiego oraz osobę, która doprowadziła do jego kandydowania na prezydenta Gdańska. Obajtek oceniał, że Płażyński jest "nawet za uczciwy, ale głupi". Zgadnijcie kto popierał Kacpra Płażyńksiego i sprowadził go do Tczewa? Samorząd od Nowa. Tak!
Odpowiedzgw_gość
15.03.2024, 14:26
Pewnie już usuwają filmy z Facebooka ze sobą i Płażyńskim
CytujAlex_gość
17.03.2024, 13:42
koniec SoN w mieście
Jakby się ktoś zastanawiał, czy Samorząd od Nowa ma duże poparcie w mieście to zapraszam na ich m.in. Facebooka. Na początku szał, setki lajków, teraz jak mają 20 to jest fajnie. Ludzie się zawiedli, szczególnie wtedy gdy ujawnili swój skład i zdjęcia. Mają więcej "starców" niż PnP, program wyborczy to lanie wody i zadłużający Tczew na lata. No i żadnego pojęcia o zarządzaniu miastem.,
Cytuj_gość
15.03.2024, 14:37
ten tekst to czysta demagogia
"Śmieszna jest grupa ( od red. Samorząd od Nowa) aspirująca do rządzenia miastem, której jedno z głównych haseł to, "teraz czas na młodych". Hasło, które w normalnej rozwiniętej demokracji całkowicie dyskwalifikuje taką grupę ludzi. Takie stawianie sprawy wprost sugeruje, iż starsi mieszkańcy, to jakaś gorsza część społeczności, bez kompetencji, wiedzy i kreatywności. Jest to również przejaw arogancji i buty, więc można sobie tylko wyobrazić, co będzie jeżeli dojdą do władzy lokalnej? Śmieszny jest również fakt, że to hasło niosą na ustach ludzie, którzy mają po 40 lat i starsi, więc dla 20 latka to starcy. W rozwiniętych społeczeństwach demokratycznych, starsi są szczególnie szanowani za swoje doświadczenie życiowe, wiedzę, rozsądek w podejmowaniu trudnych decyzji. Są często bardziej kreatywni od tych, jak to nazwano młodych i nowych, po za tym starsi, jako doświadczeni otaczają się często mądrymi ludźmi. [...] Jednak w Tczewie, jak to w Tczewie znalazła się grupka z obecnymi "bezradnymi" na czele z głupim hasłem na ustach "czas na młodych". Chociaż jacy oni młodzi?"
OdpowiedzTwój wpis ma za zadanie zdyskredytować, a nie dokonuje żadnej szczególnej analizy. Zatrważający poziom przewrotności i wybiórczość. Tak, wielu z tych młodych, to ludzie studiujący medycynę, po kierunkach politechnicznych i z otwartymi głowami, z dużymi dokonaniami mimo młodego wieku. Twoje rozważania, które imputują, że ich hasła oparte są na jakimś antagonizmie wobec starszych to bzdury. Po pierwsze, dzisiaj młodzi mają inny punkt odniesienia. Wychowywali się w wolnej Polsce, nie sa obarczeni tymi wszystkim lękami transformacji, potrafią sprawnie podejmować decyzję. To nie jest pokolenie octu i groszku, które z wiekiem nabierało pewności siebie, poznawało świat etc. Po drugie, osoby starsze same często mówią, "co ja mogę, świat mi odjechał, wszystko poszło do przodu" itd i nie ma nic w tym nienormalnego. Taka kolej rzeczy. Wartością jest to, że zapał młodych jest równoważony przez rozwagę starszych. Sytuacja, o której mówisz przedstawiając tzw dojrzałe demokracje dotyczyła czasów sprzed rewolucji cyfrowej. "Samorząd od nowa" daje szeroka opcję, opartą o dobrze wykształconych i młodych i starszych, ale kreatywnych i z doświadczeniem. Dodatkowo z nimi idzie inny istotny przekaz i na nim się trzeba skupić. Otóż, miasto trzeba przewietrzyć, ci którzy zasiadają w radzie , mniejszych radach i inny synekurach mieli na swoje pomysły ponad 20 lat. I co zrobili? Nic, doprowadzili miasto do ruiny i zmienili je w szare, brudne nijakie miasteczko. Wystarczy tej bryndzy, marnowania kasy na projekty z boiskami na dachach, na sadzenie w kółko "bratków" i inne bzdety w stylu zegara w parku i tych wszystkich "malizn", które zastępują, galerie, obiekty sportowe i rekreacyjne. Czas na ludzi z otwartymi głowami. P.S. Tak nawiązując do tego puebla, w którym rządzi rada starszych mędrców to (nie) najlepszą wizytówka jest właśnie Tczew. Jak pasuje Ci to, co teraz jest w Tczewie to albo niewiele Ci trzeba, albo jesteś z PnP. Pozdrawiam.
OKO_gość_gość
15.03.2024, 15:29
idą wybory
Boją oj boją się w mieście i powiecie tego Stowarzyszenia,, Odnowa" . Machina propagandowa PNP ruszyła , na starcie mają przewagę skoro wszystkie ręce( urzędnicy , nauczyciele, dyrektorzy miejscy i gminni, byli nauczyciele) na pokład . Mają świadomość że MIASTO TCZEW cofa się ( wstydzę się ja i mnóstwo młodszych że tutaj muszą przebywać bo trudno nazwać to mieszkaniem ) dobrze że kolej wyremontowała dworzec PKP - jest weekend czas ruszyć do Trójmiasta. Całemu układowi PNP b. mało jest osób pracujących a nie będących na łasce u prezydenta. Teraz jeszcze nawet wystawił swoją sekretarkę. Ja będę głosował na ludzi niezależnych od prezydenta lub starosty, też innym tak radzę . Radnych zależnych mamy ful , można obejrzeć relacje z sesji to może otworzycie oczy.
Cytujgooossssc_gość
15.03.2024, 20:09
Przychylam się do Twojego komentarza. Obecny prezydent miasta, określany zasłyszanym zwrotem "BUC", arogancki i naruszające wielokrotnie prawo (co zostało udowodnione), to trwanie w kontynuacji wstydu miastu przynoszącego. Wyborco, dokonaj własnej analizy sytuacji i zagłosuj, aby prezydentem nie była osoba naruszająca prawo a radnymi zostali przedstawiciele mieszkańców niegubiących się nawet w technice głosowania (patrz ostatnia sesja RM, radna Pani Pierzynowska, siedząca przy stole prezydialnym). Wytrwania w dążności do dobra dla miasta Tczewa.
Cytujwybory_gość
15.03.2024, 14:56
wybory
"MIASTO okręgi: 1. Ciesielski lub Stawicki 2. Brządkowski lub Wieczorkiewicz 3. Skiberowski lub nikt 4. Grabowska lub Kruszyński, tylko nie Kussowski --- POWIAT okręgi: 1.Sosnowski lub pojęcia nie mam 2. absolutnie NIKT 3. absolutnie NIKT 4. absolutnie NIKT 5. Łańko lub Cymanowski, tylko nie Godlewski. W-N-I-O-S-K-I: Miasto - 4 radnych Powiat - 2 radnych; oczywiście bez prezydenta. Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem, jeżeli tak, to przepraszam i proszę o nie usuwanie komentarza."
OdpowiedzAbsolutnie to wybieraj ( z góry widać że jesteś żołnierzem prezydenta czyli urzędnikiem i to chyba niższej rangi ale pracuj i walcz o lepszy stołek) z pośród armii kandydatów na radnych ,, NIEZALEŻNYCH " dyrektorów instytucji miejskich, szkół , nauczycieli i urzędników którzy przez lata zrobili wielkie NIC dla naszego miasta i jego mieszkańców. Bez zgody dwóch panów Mirków to nawet do ......... mają strach iść.
gregor_gość
15.03.2024, 15:33
Wy w Samorząd od Nowa nie przyjmujecie krytyki od zwykłych mieszkańców. Jak ktoś wyraża swoje zdanie i wam to się ono nie podoba, to zaraz urzędnik, przyd**as czy sam Pobłocki. W końcu uznajcie, że nie jesteście tacy fantastyczni.
Cytujgregor_gość
15.03.2024, 15:48
I dlaczego napisałeś "urzędnik niskiego szczebla". No tak, książkowy przykład manipulacji. Podkreślić niski intelekt człowieka, by sprowadzić do parteru.
Cytujxd_gość
15.03.2024, 15:55
Panie Łukaszu czym się pan zajmuje? Jestem kandydatę
OdpowiedzOlaf_gość
15.03.2024, 16:27
Oprowadzam po mieście, piszę komentarze, kumpluję się z wszechpolakami i pisiorami, dużo odpoczywam, funduję w fundacjach. Ale żeby tak zaraz pracować? No nie przesadzaj tak, ludzie.
CytujJa _gość
15.03.2024, 21:44
Naucz się gramatyki i nie zwalaj na telefon.
Cytujmol_gość
17.03.2024, 15:15
Panie Łukaszu jakia Pan zainteresowania? Fundację i odpoczynek
CytujJojo_gość
15.03.2024, 21:43
Nic, tylko głosować. Komuś trzeba dać dostęp do koryta. Jak można uważać się za specjalistę nie w swoim zawodzie.?
OdpowiedzGość _gość_gość_gość_gość
15.03.2024, 23:29
Anty reklama wyborów!!!
Patrząc na lata kandydatów to odchodzi chęć pójścia na wybory. I to oni mają mieć wpływ na nasze miasto? Z całym szacunkiem dla wieku, dla emerytów. No ale czas na odpoczynek, ba zajęcie się wnukami, a nie podejmowanie ważnych decyzji!!!! "Tczew-okręg 1-STARE MIASTO: Zmudczyński (77), Urmamanin (70), Kucharska (70), Chylicka (73), Ziółkowski (75) Tczew-okręg 2-CZYŻYKOWO,GÓRKI: Abramczyk (79), Drozdowska (72), Mazela (75), Genca (75), Zabiecki (74), Sawińska (70), Mokwa (72) Tczew-okręg 3-GARNUSZEWSKIEGO: Śliwka (77), Kaszubowska (78), Sawiński (73), Zabiecka (73), Banna (76) Tczew-okręg 4-SUCHOSTRZYGI: Motylska (71), Zielka (75), Motyl-Tecław (72), Semborowski (76), Dziąba (72), Kaim (73), Pierzynowska (77),"
Odpowiedzobserwator _gość_gość_gość_gość
16.03.2024, 04:08
wybory ocena kandydatów
"MIASTO okręgi: 1. Ciesielski lub Stawicki 2. Brządkowski lub Wieczorkiewicz 3. Skiberowski lub nikt 4. Grabowska lub Kruszyński, tylko nie Kussowski --- POWIAT okręgi: 1.Sosnowski lub pojęcia nie mam 2. absolutnie NIKT 3. absolutnie NIKT 4. absolutnie NIKT 5. Łańko lub Cymanowski, tylko nie Godlewski. W-N-I-O-S-K-I: Miasto - 4 radnych Powiat - 2 radnych; oczywiście bez prezydenta. Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem, jeżeli tak, to przepraszam i proszę o nie usuwanie komentarza."
OdpowiedzTak jak ty kolego oceniasz to muszę Tobie powiedzieć że jesteś także oceniony i postrzegany jako jak tutaj już ktoś napisał- zwykły szary urzędnik ( piszą o was że jesteście żołnierzami prezydenta niektórzy posuwają się dalej - poddanymi ) Nie wiem ale ,, NA MIEŚCIE " mówią że strasznie się boicie Stowarzyszenia ,,Odnowa" . Jest jeszcze jedna wielka różnica między kandydatami na radnych między PNP a innymi organizacjami, a mianowicie nikt nie ma obowiązku tam startować w przeciwieństwie do PNP gdzie zdecydowana większość to pracownicy podlegający obecnej władzy .
Xxx_gość
16.03.2024, 22:37
Pnp z PO wygrają wybory
Ja myślę że do powiatu tylko 1 radna Antczak ktora byla w Pis wejdzie a do miasta tylko 3 radnych Brzadkowski Ciesielski i Skiberowski a Kussowski który z Płażyńskim z Pis działał nie wejdzie bo ludzie mu to zapamiętają
CytujMiasto_gość
16.03.2024, 08:42
W tej kwestii
W tej kwestii, ludzie na mieście mówią że czas na zmiany. Pobłockiego ludzie od 18-50 lat mają dosyć, w szczególności niszczenia miasta i robienia z niego własnego folwarku. Pobłockiego wsparło Koalicja Obywatelska która używała przemocy wobec obywateli na protestach rolników. Pobłocki od lat kuma się z platformą. Pnp i KO pokaże faktury za wynajęcie przestrzeni do umieszczenia stelaży na zieleni? Wszyscy z niecierpliwością czekamy. Chyba że pro bono, jak podczas wyborów parlamentarnych kiedy miasto zrobiło reklamę kandydatki z KO na słupach oświetleniowych.
Odpowiedztaka prawda_gość
16.03.2024, 08:57
Gdzie nie rozmawiam to każdy mówi, że obecnie konkurencja jest bardzo słaba. Ludzie chcą wybrać tzw. mniejsze zło, czyli PnP i Mirosław Pobłocki
Odpowiedzmieszkaniec_gość_gość_gość_goś_gość
16.03.2024, 10:31
wybory kandydaci
"Śmieszna jest grupa ( od red. Samorząd od Nowa) aspirująca do rządzenia miastem, której jedno z głównych haseł to, "teraz czas na młodych". Hasło, które w normalnej rozwiniętej demokracji całkowicie dyskwalifikuje taką grupę ludzi. Takie stawianie sprawy wprost sugeruje, iż starsi mieszkańcy, to jakaś gorsza część społeczności, bez kompetencji, wiedzy i kreatywności. Jest to również przejaw arogancji i buty, więc można sobie tylko wyobrazić, co będzie jeżeli dojdą do władzy lokalnej? Śmieszny jest również fakt, że to hasło niosą na ustach ludzie, którzy mają po 40 lat i starsi, więc dla 20 latka to starcy. W rozwiniętych społeczeństwach demokratycznych, starsi są szczególnie szanowani za swoje doświadczenie życiowe, wiedzę, rozsądek w podejmowaniu trudnych decyzji. Są często bardziej kreatywni od tych, jak to nazwano młodych i nowych, po za tym starsi, jako doświadczeni otaczają się często mądrymi ludźmi. [...] Jednak w Tczewie, jak to w Tczewie znalazła się grupka z obecnymi "bezradnymi" na czele z głupim hasłem na ustach "czas na młodych". Chociaż jacy oni młodzi?"
OdpowiedzDla ciebie może i śmieszna grupa ale spójrz na obecną grupę razem z prezydentem i starostą ,czy twoim zdaniem jest to super grupa - sami urzędnicy - dyrektorzy , nauczyciele , byli nauczyciele a nawet sekretarka prezydenta to jest grupa ,, NIEZALEŻNYCH RADNYCH" - śmiech na sali. Przecież oni rządzą tym miastem naście lat i co my widzimy - brudne , nieciekawe miasto , bez perspektyw - bez zmian , czyli niezła ekipa trzymająca władzę. Tylko jak ktoś się ośmieli mieć inny pomysł, a przede wszystkim chęć pracy aby zmienić tą szarą rzeczywistość to od razu hejt bo jest zagrożenie dla UKŁADU . Nie chcą zrozumieć że to miasto popada w marazm , coraz więcej ludzi stąd ucieka i nie tylko w weekendy ale na zawsze. W Stowarzyszeniu Odnowa widać większość młodych ludzi chcących zmian , chcących tutaj żyć i pracować . PNP kiedyś też takie było ( byłem , widziałem) ale poszli w kolesiostwo oraz towarzystwo wzajemnej adoracji i teraz mamy to co mamy czyli prowincję lat 70-tych. Ludzie z PNP się po prostu nie sprawdzili czas abyśmy dokonali ZMIANY !!! PNP widać gołym okiem bardzo boi się tego stowarzyszenia ale naprawdę boją się zmiany i bo ktoś inny może lepiej , inaczej , pokazać że w Tczewie też da się mieszkać!
mieszkanka _gość
17.03.2024, 08:50
Ależ tu dużo jadu i agresji. Nie wiem czy można to nazwać konstruktywną krytyką. Każdy niech głosuje jak uważa i co uważa za słuszne, a nie tworzy pomówienia, wyzwiska i sączy jad. Obudźmy się ludzie, bo złość i nienawiść już nie raz pokazała dokąd zaprowadzi.
OdpowiedzAlex_gość
17.03.2024, 13:43
Zaczęło się od tego że Samorząd od Nowa usuwa komentarze
Cytujnie moj glos na spiskowcow_gość
17.03.2024, 16:16
OdNowa po PiSowsku !
jezeli ma sie uklady z pogramista to, jest latwo usunac niewygodne wpisy dla organu OdNowa po staremu PiS ale prawo rowniez jest na to, czyzby konfederuSSi i pisowcy w organie OdNowa nie zostali poinformowali? takze OdNowa po PiSowsku juz strzelilo sobie w kolano, rowniez spiskowanie z Pycho i Szmalem, Skrepowanymi Przestepcami i Konfederusia nic nie przynioslo dobrego, precz przeciwnie niesmak powstal do organu OdNowa po staremu PiS ! a propos w internecie mozna wszystko znalesc nawet spiski OdNowa po staremu PiS, poza tym dla przypomnienia PiSowcy, takze lasuja OdNowa mlodych ludzi, tj; Szafranowicz, Maria Wiktoria Raczynska itd. nie bede marnowal czasu na wypisywanie nazwisk, bo wiekszosc ich zna, a reszta to, moze sobie znalesc w internecie
CytujAnalityk_gość
17.03.2024, 16:47
Czas na debatę
@Mieszkanka, masz rację. Ale raczej w tym miejscu nie należy się spodziewać rzetelnej debaty. Mnóstwo komentarzy "kopiuj-wklej", powielanych pod różnymi artykułami o wyborach a nawet kilka razy pod tym samym wpisem. Merytoryki mało a "argumentum ad personam" i o powiązaniach politycznych sporo i dlatego z tych dyskusji niewiele wynika. Nierzadko ten sam adres IP występuje pod różnymi nickami (np. raz jako osoba starsza, innym razem jako przedsiębiorca), dużo adresów IP zbliżonych jakby należały do jednej instytucji i grupa osób toczyła ze sobą dyskusję w stylu "O dzięki! Nie wiedziałem o tym. Dobrze, że piszesz. Na pewno na nich nie zagłosuję". Pozostaje mieć nadzieję, że media zorganizują debatę między Pobłockim, Ochocką i Brządkowskim, gdzie będą mogli bronić swoich racji i dyskutować poszczególne punkty programów. Ale znając życie, ani Tcz.pl, ani Tetka, ani Radio Tczew, ani Tczewska nic takiego nie zrobią. A mogliby chociaż np. wysyłać pytania do komitetów wyborczych odnośnie różnych postulatów programowych i zdolności osobowej / finansowej do ich realizacji, a następnie publikować odpowiedzi (mieliby tematy na wiele wpisów). Możliwości jest naprawdę sporo tylko czy jest wola, żeby do takich merytorycznych konfrontacji doszło. Żebyśmy mogli podyskutować wreszcie o konkretnych założeniach programowych, dać się wypowiedzieć stronom, a nie tylko o sandałach, kto z jakiej partii, czy ma samochód i gdzie pracował. Przypomina to trochę przesłuchanie przed radnymi w klasyku Kazimierza Kutza "Straszny sen Dzidziusia Górkiewicza".
CytujSeba_gość
17.03.2024, 19:37
do Analityk
Jak zwykle Samorząd od Nowa w stylu niektórych fundacji rzebrze o debatę "na Krzysia". No tak! Jedynie ona może da Wam zaistnieć więcej niż ja 5%.
CytujAnalityk_gość
17.03.2024, 20:54
@Do Seba
Po pierwsze nie rzebrze tylko żebrze. Radzę zacząć od nauki ortografii, bo taki błąd już wiele mówi o komentującym. Po drugie - nie "Wam", bo tak jakbyś od razu zakładał, że kto krytykuje Twój i pozostałych hejterów styl dyskusji musi opowiadać się w tym wypadku po stronie OdNowy. Nie musi. Ręczę Ci, że jest wielu zwolenników różnych komitetów wyborczych i kandydatów, którzy też woleliby dyskusję merytoryczną nad postulatami programowymi zamiast tego, co jest tu serwowane w większości komentarzy. OdNowa nie ma z pewnością monopolu na postulowanie debaty. :-))))) Ja chętnie wysłuchałbym Mirosława Pobłockiego, Iwonę Ochocką i Łukasza Brządkowskiego przed podjęciem decyzji. To tak gwoli ścisłości. Po trzecie - debaty są cechą i standardem rozwiniętych demokracji i pozwalają wyborcom lepiej ocenić, kogo chcą wybrać. A dyskusje oparte na "ad personam" i stosowaniu argumentów zastępczych raczej świadczą o prymitywizmie, braku wiedzy i zdolności do podjęcia merytorycznego dialogu. Jednych interesuje to, co można zrobić w mieście, a innych sandały, ilość banerów i prace w fundacji. Każdy ma wybór i swój rozsądek.
CytujSeba_gość
17.03.2024, 19:34
Zerowa wiarygodność Brzadkowskiego
Swoim wyborcom oznajmił kiedyś na Facebooku, że zamiast produkowania banerów woli posadzić drzewo. Zamieścił nawet zdjęcie jak je sadzi. Tymczasem od dzisiaj on i jego ludzie rozwieszają więcej banerów niż ma Pobłocki. Ten człowiek jest skompromitowany...
OdpowiedzBóg, Honor, ,Ojczyzna_gość
18.03.2024, 07:12
Nowa fala
Mam nadzieję, że dostaną się chłopaki z ugrupowań Narodowych. Potrzeba nam młodych, odważnych, kretywnych. Koniec ze geriaycznym towarzystwem, zasiedziałym z polityczną przeszlościa w pzpr i innych komunistycznych tworach. Zwolnić urzędasow ponad 50 letnich, obniżyć pizostałym pensje i przeznaczyc na działania patrotyczne. Więcej uroczystosci patrotycxnych, zajec z obrony cywilnej, strzelnica. Radni powyzej 100 tys.rocznie dochodu maja diete przeznaczac takze na dzialania patriotyczne. Koniec z pseudoekologia, feminizmem,gender w tym miescie. Tylko.Samorzad od nowa. Ave
OdpowiedzPracownik_gość
22.03.2024, 19:41
Priorytet samorządu od nowa
Szanowni Państwo, widzę że startują osoby z państwa lisy, które pracuja/pracowały w szpitalu. Chcecie Państwo utworzenie chirurgii dziecięcej- mam pytanie czy Państwo wiedzą dlaczego do tej pory nie.ma tego w szpitalu ? To nie jest wina zarządu.. I drugie pytanie skąd Państwo pozyskają lekarzy z dziedziny chirurgi dzieciej i skąd pozyskają Państwo fundusze na utworzenie owego oddziału? Tak samo tyczy się utworzenia nowego skrzydła szpitala przy 1 Maja - skąd pozyskają Państwo fundusze ?
Odpowiedzfan mokfy_gość_gość
04.04.2024, 23:22
Krupa Mariusz
Krupa Mariusz na prezydenta !!!!!!!
Odpowiedzfan mokfy_gość
04.04.2024, 23:25
Krupa Mariusz
Tak to wykształcenie podstawowe, wiedza poświecenie i zaufanie szczególnie kobitek :)
Cytuj