Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
O co chodzi?
Po remoncie drogi krajowej nr 22 od skrzyżowania Kończewice do przyczółka mostu knybawskiego jazda między barierkami.
Co o tym sądzicie?
Aktualizacja, godzina 20.00.
Poniżej wyjaśnienia w tej sprawie przesłane przez Mateusza Brożynę, rzecznika gdańskiego oddziału GDDKiA.
W odniesieniu do artykułu, który pojawił się na stronie tcz.pl - Tczew - Po co te barierki? - Wiadomości - Tcz24 chciałbym Państwu wyjaśnić, że w ramach przebudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku Knybawa - Gnojewo zainstalowano pas separujący i drogowe bariery ochronne. To ich normalne zastosowanie na drogach o przekroju 2+1 w celu rozdzielenia pasów przeznaczonych do ruchu w przeciwnych kierunkach.
Zgodnie z najnowszymi obowiązującymi wytycznymi:
Pas separujący - część jezdni drogi o przekroju 1/2+1 wyłączona z ruchu, rozdzielająca pasy przeznaczone do ruchu w przeciwnych kierunkach przy zastosowaniu znaków poziomych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego; pas separujący nie jest pasem dzielącym.
Bariery ochronne umieszcza się przy krawędzi jezdni, na środkowym lub bocznym pasie dzielącym albo na pasie separującym drogi o przekroju 1/2+1.
Po remoncie drogi krajowej nr 22 od skrzyżowania Kończewice do przyczółka mostu knybawskiego jazda między barierkami.
Co o tym sądzicie?
Aktualizacja, godzina 20.00.
Poniżej wyjaśnienia w tej sprawie przesłane przez Mateusza Brożynę, rzecznika gdańskiego oddziału GDDKiA.
W odniesieniu do artykułu, który pojawił się na stronie tcz.pl - Tczew - Po co te barierki? - Wiadomości - Tcz24 chciałbym Państwu wyjaśnić, że w ramach przebudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku Knybawa - Gnojewo zainstalowano pas separujący i drogowe bariery ochronne. To ich normalne zastosowanie na drogach o przekroju 2+1 w celu rozdzielenia pasów przeznaczonych do ruchu w przeciwnych kierunkach.
Zgodnie z najnowszymi obowiązującymi wytycznymi:
Pas separujący - część jezdni drogi o przekroju 1/2+1 wyłączona z ruchu, rozdzielająca pasy przeznaczone do ruchu w przeciwnych kierunkach przy zastosowaniu znaków poziomych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego; pas separujący nie jest pasem dzielącym.
Bariery ochronne umieszcza się przy krawędzi jezdni, na środkowym lub bocznym pasie dzielącym albo na pasie separującym drogi o przekroju 1/2+1.
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Komentarze (22) dodaj komentarz
ZYX_gość
30.08.2024, 10:06
To są barierki dla debili. Debili którzy przed remontem jechali na złamanie karku i wyprzedzali na trzeciego, czwartego czy nawet dziesiątego. Teraz dzięki tym barierkom nie będą mogli tego robić
OdpowiedzPlk_gość
30.08.2024, 11:21
Moze nie bedą robić ale napewno bedą próbować. Jak nie poboczem, środkiem to rowem. Ważne żeby być u celu 2 sekundy wcześniej niż wyprzedzane auto. Bardzo mi sie podobają te barierki.
CytujLukas_gość
30.08.2024, 11:21
Debile
A chcesz się założyć że znajdą się debile którzy odpowiednio wcześniej wjadą na przeciwny pas i tak będą kontynuować jazdę
CytujBPa_gość
01.09.2024, 20:04
Wyprzedzanie
Przed remontem odcinek między skrzyżowaniem z DK91 a mostem knybawskim by drogą jednojezdniową z czterema pasami ruchu, po dwa w każdym kierunku, niestety o "średnim" stanie jezdni. To że nie było oznakowania poziomego wydzielającego pasy ruchu to nie znaczy, że nie było tych pasów. Proszę przeczytać kodeks drogowy. A to, że kierowcy nie stosowali się do przepisów ruchu i nie jeździli danym pasem ruchu i nie trzymali się prawej krawędzi jezdni uniemożliwiając wyprzedzenie lewym pasem w tym samym kierunku to łamanie przepisów kodeksu drogowego.
CytujPatoTczew_gość
30.08.2024, 11:26
Ludzi to mają za debili
Prosta droga, dobra widoczność to wstawia barierki ograniczenie do 70 i zakaz wyprzedzania... Czy na tym odcinku było aż tak dużo wypadków żeby robić takie bzdury?
OdpowiedzGość _gość
30.08.2024, 11:28
Patrzymy uważnie!!!! , po tej stronie barierek będzie ścieżka rowerowa, ruch samochodowy będzie po drugiej stronie w obu kierunkach , barierki będą takie same jak te po prawej po zainstalowaniu poziomych elementów chroniących, to właśnie barierki mają oddzielać ścieżkę od drogi więc ma to sens.????
OdpowiedzTczewiak _gość_gość_gość_gość__gość
30.08.2024, 11:54
barierki
ścieżka rowerowa jest z prawej strony drogi w dole za drzewami
CytujJaa_gość
31.08.2024, 10:15
Zbyt wąsko
A czy ktoś pomyślał co w razie karetki na sygnale jak rzed karetką pojedzie "L" gdzie liczy się każda sekunda żeby ratować człowieka, ja tam widzę że nie ma jak wyminąć auta. A co w razie awarii auta żadna laweta nie podjedzie.
OdpowiedzLisewiak_gość
31.08.2024, 14:02
Barierki
Rozumiem, że dobre to dla debili, by nie wyprzedzali. Rozumiem też tych którym auto się zepsuje. Powstaną korki i pomoc zanim dojedzie, to będzie długo trwać. Nie do końca to dobry pomysł... Niech postawią ograniczenia i nieoznakowani będą mieli zajęcie, a nie "na pączkach".
Odpowiedztczewczyk_gość
31.08.2024, 16:47
może i tak tylko czemu GDDKiA się plącze
Odpowiedź GDDKiA bez sensu "w celu rozdzielenia pasów przeznaczonych do ruchu w przeciwnych kierunkach". A na innych drogach gdzie nie ma barierek nie są rozdzielone pasy przeznaczone do ruchu w przeciwnych kierunkach ?? Nie mogli napisać po ludzku na pytanie po co te barierki że po to aby nie wyprzedzali w niedozwolonym miejscu ? Swoją drogą jeśłi ma to poprawić bezpieczeństwo to czemu nie ? (karetka czy laweta sobie poradzą)
OdpowiedzOla53gd_gość
01.09.2024, 01:16
Barjerki
Jeżdżę ta trasa już 16 lat takiej głupoty nie widziałam. Najwięcej jest wypakow właśnie tam , gdzie postawili barierki. Wiecie , co to będzie jak będzie jakiś wypadek , albo zima oblodzona jezdnia tam nie jeden wyląduje na tych sprytnych barjerkach.
Odpowiedztczewianin_gość_gość
01.09.2024, 11:37
Czyzby fotorady przestaly sie oplacac ? Jaki problem postawic kilka fotoradarow i lamanie przepisow przestanie byc probleme a nawet stanie sie dochodem , karetki czy straz nadal beda mogli szybko dojechac do wypadku czy tez osoby potrzebunacej pomocy , Pewnie to pomysl tego samego architekta drogowego ktory poszerza jezdnie podczas remontu a potem wstawia bezsensowne zwezenia na srodku prostej drogi zamiast robic zjazdy do ulic bocznych....
OdpowiedzTczew_gość
01.09.2024, 14:16
I bardzo dobrze, wiecej barierek, debil jeden z drugim zacznie myslec i w koncu dostoowywac sie do ograniczen predkosci, pasow etc
OdpowiedzKrajan_gość
01.09.2024, 16:16
Bogacze
Jesteśmy bogatym krajem, który stać na barierki, światła, skomplikowane rozwiązania, nakazy, zakazy, miliardy znaków, ogromne mandaty, punkty. A co, bogaty może. Tylko po co to? Zawsze patrzę na skandynawski minimalizm i czytelnosc oraz mądrość w oznakowania dróg. A to bogate kraje, które stać na bzdurne barierki i te wszystkie drogowe gadżety jak w Polsce. Tylko, że oni poszli w egzekfowanie przepisów prawa. Przekroczenie, to wyegzekfiwana kara. U nas wydrukowane przepisy, tylko kto to egzekfuje? A odnośnie barierek oddzielajacych drogę od ścieżki rowerowej to radzę zapytać doświadczonych rowerzystów co bezpieczniejsze i ilu rowerzystów ucierpiało na tych barierkach.
Odpowiedzdrogowiec_gość
01.09.2024, 16:33
cytując to co napisał ktoś w artykule: "to pas rodzielający" a potem "pas separujący nie jest pasem dzielącym", te metalowe konstrukcje są dlatego, że drogi projktowane są "zdalnie", zapewne przez osoby, które później z nich nie korzystają. dlatego na DK91 w Tczewie nie można zjechać na Orlen jadąc z Gdańska w kierunku Łodzi - bo lepiej było zrobić wysepkę niż pas do lewoskrętu, z tego samego powodu na odcinku 40km między Pruszczem Gdańskim a Tczewem są 2 odcinki na których możesz wyprzedzić np. emeryta jadącego 40km/h - i teraz na DK22 będzie FIZYCZNA bariera zamiast pasów - żeby np. karetka pędząca na sygnale nie miała za bardzo jak wymijać innych pojazdów (jak na wiadukcie przy ul. Wojska Polskiego w Tczewie - gdzie wiadukt jest węższy niż ciąg jezdni przed i za nim)... Niestety ale przyszło nam żyć w czasach, gdzie teoretyczne rozważania biorą górę nad zdrowym rozsądkiem. Ani taka bariera nie jest bezpieczna, ani tania, ani trwała...
OdpowiedzQbc_gość
02.09.2024, 08:09
Hmm
Widać, że poza Polską nigdy nigdzie nie byliście to i nie rozumiecie.
Odpowiedzaaa_gość
03.09.2024, 10:02
Dokładnie - rozwiązanie stosowane w wielu krajach w szczególności w Skandynawii.
Cytujcitizen_gość
02.09.2024, 17:43
Tu się mylisz
"Przed remontem odcinek między skrzyżowaniem z DK91 a mostem knybawskim by drogą jednojezdniową z czterema pasami ruchu, po dwa w każdym kierunku, niestety o "średnim" stanie jezdni. To że nie było oznakowania poziomego wydzielającego pasy ruchu to nie znaczy, że nie było tych pasów. Proszę przeczytać kodeks drogowy. A to, że kierowcy nie stosowali się do przepisów ruchu i nie jeździli danym pasem ruchu i nie trzymali się prawej krawędzi jezdni uniemożliwiając wyprzedzenie lewym pasem w tym samym kierunku to łamanie przepisów kodeksu drogowego."
OdpowiedzSłabo widoczne ale były podwójne przed skrzyżowaniami i przerywane w osi - przez co pasy wyznaczone były - szerokie ale dwa nie cztery.
1962_gość
03.09.2024, 07:56
BARIERKI
A TYLE SIĘ MÓWI O KORYTAŻU ŻYCIA JAK TO ZASTOSOWAC W TYM MIEJSCU
OdpowiedzAdajio_gość
03.09.2024, 08:22
Dla mnie barierki to głupota do potęgi. Należy także pamiętać o zwierzynie, która przemieszcza się przez drogę . W dniu dzisiejszym przy barierkach leżała zabita sarna, ponieważ nie mogła przeskoczyć przez barierki i została potrącona przez samochód. Dużo podróżuję samochodem i takiego (głupiego) rozwiązania nie widziałem nigdzie. Jeszcze jedna kwestia która mnie nurtuje to mianowicie podwyższenie wysokości jezdni wraz z wykopaniem tak głębokich rowów przy poboczu. Jaki był zamysł projektanta tej drogi? W razie jakiegokolwiek wypadku nie ma gdzie uciekać na pobocze i konsekwencje będą bardziej drastyczne. Poprzedni budowniczy tej drogi wiedzieli co robią pod względem bezpieczeństwa i rozwiązań skrzyżowań dojazdów do miejscowości znajdujących się przy drodze. A co do wykonania samej jezdni to laserowy pomiar poziomu którym się posługiwali był prawdopodobnie uszkodzony, ponieważ różnica poziomów drogi jest duży i są uskoki na łączeniach odcinków.
Odpowiedzaaa_gość
03.09.2024, 10:01
Sarna nie przeskoczy przez barierkę ;-) Głupotą jest twój wpis.
CytujAnna_gość_gość_gość
03.09.2024, 10:00
Bariery zapobiegają zderzeniom czołowym.
Odpowiedz