Już jakiś czas temu do części właścicieli gruntów na terenie gminy Tczewa trafiły pisma od Wojewody Pomorskiej, dotyczące wszczęcia postępowania administracyjnego o zezwoleniu na wejście na teren nieruchomości w celu przeprowadzenia prac geologicznych, hydrogeologicznych i geotechnicznych. Chodzi o plany budowy linii Grochowalsk - Grudziądz - Warlubie i Grudziądz - Gdańsk, które są inwestycją towarzyszącą budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego. Teraz pod Tczewem ruszyły się odwierty niezbędne do zakończenia prac planistycznych.
Chociaż Centralny Port Komunikacyjny istnieje tylko na mapie - to już budzi emocje. Sprawa dotyczy także okolic Tczewa - chodzi z planowaną budowę linii Gdańsk - Grudziądz. Projektanci przygotowali kilka możliwych wariantów jej przebiegu - a jeden z nich zakłada przebieg w okolicy Rokitek, Czarlina, czy Bałdowa. Część mieszkańców boi się, że za oknem będzie miała kolej dużych prędkości - albo co gorsza - dojdzie do wykupów nieruchomości na potrzeby inwestycji. O niepokojach wśród mieszkańców pisaliśmy tutaj.
Jeszcze w marcu mieszkańcy domagali się m. in. konfrontacji z urzędnikami z Urzędu Gminy Tczew, by dowiedzieć się, czy mają konkretniejsze informacje na temat przebiegu linii. Teraz temat powrócił. Najpierw za sprawą pism od Wojewody Pomorskiej ws. w sprawie przeprowadzenia m. in. prac geologicznych pod budowę szybkiej kolei, a teraz rozpoczętych już odwiertów prowadzonych już pod Tczewem (m. in. W Czarlinie i Bałdowie).
Zespół prasowy Centralnego Portu Komunikacyjnego zapytaliśmy niedawno o rozsyłaną do mieszkańców korespondencję:
Do tematu budowy CPK odniósł się szef rządu, który przyznał, że projekt CPK będzie realizowany, ale w zmienionym kształcie. Jak podaje Business Insider Donald Tusk zdradził, że koleje mają nie być budowane od nowa, "by łączyć się w Baranowie".
Do tematu będziemy wracać.
Chociaż Centralny Port Komunikacyjny istnieje tylko na mapie - to już budzi emocje. Sprawa dotyczy także okolic Tczewa - chodzi z planowaną budowę linii Gdańsk - Grudziądz. Projektanci przygotowali kilka możliwych wariantów jej przebiegu - a jeden z nich zakłada przebieg w okolicy Rokitek, Czarlina, czy Bałdowa. Część mieszkańców boi się, że za oknem będzie miała kolej dużych prędkości - albo co gorsza - dojdzie do wykupów nieruchomości na potrzeby inwestycji. O niepokojach wśród mieszkańców pisaliśmy tutaj.
Jeszcze w marcu mieszkańcy domagali się m. in. konfrontacji z urzędnikami z Urzędu Gminy Tczew, by dowiedzieć się, czy mają konkretniejsze informacje na temat przebiegu linii. Teraz temat powrócił. Najpierw za sprawą pism od Wojewody Pomorskiej ws. w sprawie przeprowadzenia m. in. prac geologicznych pod budowę szybkiej kolei, a teraz rozpoczętych już odwiertów prowadzonych już pod Tczewem (m. in. W Czarlinie i Bałdowie).
Zespół prasowy Centralnego Portu Komunikacyjnego zapytaliśmy niedawno o rozsyłaną do mieszkańców korespondencję:
- Projekt pn.: "Budowa linii kolejowych nr 5 i 242 na odc. Grochowalsk - Grudziądz - Warlubie" oraz "Budowa linii kolejowej na odc. Grudziądz - Gdańsk" jest obecnie na etapie realizacji Rozszerzonego Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. II etap STEŚ-R to wczesny etap realizacji inwestycji, gdzie każdy z pięciu zaproponowanych wariantów jest szczegółowo analizowany. Celem opracowania jest przygotowanie szczegółowej dokumentacji, która pozwoli na ustalenie kształtu, przebiegu oraz istotnych parametrów dla projektowanej linii kolejowej. Załączone przez Panią pisma dotyczą pozyskania zgód na udostępnienie nieruchomości do przeprowadzenia badań geologicznych, geotechnicznych oraz hydrogeologicznych. Celem badań geologicznych i geotechnicznych jest wstępna ocena warunków gruntowo - wodnych w podłożu planowanej inwestycji, natomiast dokumentacja hydrogeologiczna ma dostarczyć dane niezbędne do opracowania raportu oddziaływania na środowisko. Badania prowadzone będą na terenach każdego z projektowanych przebiegów wariantów linii kolejowych wraz z obiektami inżynieryjnymi, a ich wykonywanie nie oznacza realizacji prac w miejscu prowadzenia badań. Zgodnie z aktualnym harmonogramem wybór wariantu inwestorskiego ma nastąpić na
przełomie 2024/2025. - wyjaśnia zespół prasowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.
przełomie 2024/2025. - wyjaśnia zespół prasowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Do tematu budowy CPK odniósł się szef rządu, który przyznał, że projekt CPK będzie realizowany, ale w zmienionym kształcie. Jak podaje Business Insider Donald Tusk zdradził, że koleje mają nie być budowane od nowa, "by łączyć się w Baranowie".
- Ta zmiana sprawi, że będzie radykalnie mniej wywłaszczeń. Przygotowujemy taki model, który naprawi krzywdy tych osób - powiedział. Co to znaczy? Szef rządu zapowiedział, że "Polska stanie się jednym wielkim megalopolis". - Sieć kolejowa, którą proponujemy, to będą koleje, które łączą polskie miasta między sobą - powiedział
.Do tematu będziemy wracać.
Komentarze (16) dodaj komentarz
N_gość
28.06.2024, 12:51
PO co nam szybka kolej ,starczy że mamy za zachodnią granicą szybką kolej .
OdpowiedzJarek_gość
29.06.2024, 13:09
Odpowiadam
Naprawdę?
CytujGość _gość_gość
28.06.2024, 13:03
I bardzo dobrze polsko rozwijaj się
OdpowiedzLol_gość
28.06.2024, 13:32
Cpk
No i co... Nic nie mam do powiedzenia? Zróbmy jakiś protest,póki nas nie wywłaszczaa z psią kasę i póki jest czas
Odpowiedzadi_gość_gość
28.06.2024, 19:06
Psią kasę to pis dawal. Ci będą uczciwie płacic.
Cytuj..._gość
28.06.2024, 22:01
Tak, Donald to synonim uczciwości i prawdomówności. W 100 dnie spełnił 100 konkretów, a paliwo mamy po 5,19 i Orlen już Polaków nie okrada
CytujLol_gość
28.06.2024, 23:15
Orlen
Tak- Orlen już nie okrada. Zapmniałeś/aś jak VAT poszedł do góry,a paliwo staniało? Przed wyborami tez obniżyli specjalnie cenę
CytujJa_gość
28.06.2024, 20:37
Precz z PiS
Krótki komentarz żeby zrozumiał elektorat PiSu. Uwaga czytać i rozumieć! Dlaczego pisowca zależy na budowie CPK? Trzeba posiadać wiedzę kto jest właścicielem działek/nieruchomości pod budowę CPK. Inteligentny już wie.... Pozdrawiam
OdpowiedzJa ja_gość
29.06.2024, 22:13
Ha
Wstawiają minusy bo nie rozumieją. Oj pisowcy ????
CytujTe matka_gość
28.06.2024, 22:05
Niedoczekanie
Zepsułaś urodziny przed czasem hój wam w dupska
OdpowiedzXYZ_gość_gość
28.06.2024, 22:43
Cpk
No niby dobra inwestycja i jestem zwolennikiem cpk ale powinno przebiegać to w inne miejsca a nie przez tczew tylko przez jakieś pola
OdpowiedzSokół _gość
29.06.2024, 10:04
Kasa od POpapranców
Zobaczysz kasę od PO KO i innego całego tego gówna , jak świnia niebo ????????????
OdpowiedzArt_gość_gość
29.06.2024, 10:46
Rudy RIP asap
OdpowiedzGosc_gość_gość
30.06.2024, 11:40
Cpk
Jak zwykle pomatoly powiedza pieniedzy nie ma inie bedzie bezrobocie znow za tuska rosnie koalicja oszustow i pajacow
Odpowiedzkolo_gość
01.07.2024, 10:06
Zastanawiam się, czy ten CENTRALNY jest nam do czegokolwiek potrzebny. Ja jednak wolę do Gdańska podjechać, żeby gdzieś polecieć.
OdpowiedzPiotr_gość_gość
01.07.2024, 19:35
Kolej
Najpierw to trzeba duza kase wydawac na dalsza modernizacje obecnych linii kolej w tym glownie lk 201 lk 202 lk 203 bo te 3 linie nie sa ibecnue magistrakne ake maja takie byc a przyjdzue moment ze nowe kdp bedzue szlo wiecej kasy niz na modernizacje linii typu magistral a wtedy one nie beda dostawac finansowania a kasa bwdzie szla na kdp dla 5 procent polakow no moze 10 bo bilety beda kosmicznie drogie bo zuzycie energi powyzej 300 kmh sa drastycznie duze dlatego na zachodzie jezdzi sie gliwnie do 300 kmh a nie powyzej tej predkosci
Odpowiedz