Oszuści upodobali sobie Zakład Ubezpieczeń Społecznych jako przykrywkę dla swoich działań. Tym razem, podczas połączeń telefonicznych osoby, które podszywają się pod pracowników ZUS proszą o potwierdzenie zmiany numeru telefonu lub zmian na PUE/eZUS. Autentyczni konsultanci ZUS zazwyczaj kontaktują się po wcześniejszym telefonie od osoby zainteresowanej i nigdy nie dzwonią w sprawie zmiany numeru telefonu.
W ostatnich dniach do napływają zgłoszenia od klientów, którzy odebrali połączenia od osób, które podszywają się pod pracowników Zakładu. Pytania dotyczyły potwierdzenia zmiany numeru telefonu czy zmian na PUE/eZUS. To nie pierwsza w tym roku próba oszustwa "na pracownika ZUS". ZUS apeluje do wszystkich klientów, a w szczególności do osób starszych, o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych. Informacje przekazywane w ten sposób mogą zostać wykorzystane na niekorzyść klientów.
Konsultanci Centrum Kontaktu Klientów nie kontaktują się z klientami w sprawie zmiany numeru telefonu ani nie pytają o instytucje finansowe, z których korzystają klienci. Gdy pracownik ZUS musi skontaktować się z klientem, przedstawia się, podając swoje imię i nazwisko, a następnie przekazuje istotne informacje, najczęściej związane z pytaniem klienta. Połączenia od pracowników ZUS mogą dotyczyć zarówno wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, jak i konkretnej sprawy klienta prowadzonej przez ZUS. Tą drogą nie zmienia się numeru telefonu, który służy do uwierzytelnienia klienta w systemie.
Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości co do tożsamości osoby, która podaje się za pracownika ZUS, powinien skontaktować się z najbliższą placówką lub zadzwonić do Centrum Kontaktu Klientów pod numer nr tel. 22 560 16 00.
W ostatnich dniach do napływają zgłoszenia od klientów, którzy odebrali połączenia od osób, które podszywają się pod pracowników Zakładu. Pytania dotyczyły potwierdzenia zmiany numeru telefonu czy zmian na PUE/eZUS. To nie pierwsza w tym roku próba oszustwa "na pracownika ZUS". ZUS apeluje do wszystkich klientów, a w szczególności do osób starszych, o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych. Informacje przekazywane w ten sposób mogą zostać wykorzystane na niekorzyść klientów.
Konsultanci Centrum Kontaktu Klientów nie kontaktują się z klientami w sprawie zmiany numeru telefonu ani nie pytają o instytucje finansowe, z których korzystają klienci. Gdy pracownik ZUS musi skontaktować się z klientem, przedstawia się, podając swoje imię i nazwisko, a następnie przekazuje istotne informacje, najczęściej związane z pytaniem klienta. Połączenia od pracowników ZUS mogą dotyczyć zarówno wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, jak i konkretnej sprawy klienta prowadzonej przez ZUS. Tą drogą nie zmienia się numeru telefonu, który służy do uwierzytelnienia klienta w systemie.
Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości co do tożsamości osoby, która podaje się za pracownika ZUS, powinien skontaktować się z najbliższą placówką lub zadzwonić do Centrum Kontaktu Klientów pod numer nr tel. 22 560 16 00.
Komentarze (2) dodaj komentarz
Zofia _gość
28.03.2025, 06:28
Do mnie też dzwonili ale w sprawie waloryzacji emerytury. Teraz dostanę więcej. Na razie aby uwiarygodnić swój bank i wypłacalność przelalam na wskazane konto 50.000 dzisiaj jak podejmę pieniądze z banku przeleję jeszcze 100.000. Dzięki temu podniosą mi emeryturę.
Odpowiedzjadwiga58_gość
28.03.2025, 16:54
emerytura
To prawda polecam, sama wypłaciłam gotowke z konta i dałam panu ktory osobiscie do mnie przyszedl na wizyte w kopercie, teraz emerytura wzrosnie mi az o 13 procent polecam z calego serca jadwiga wabrzych
Cytuj