Koniec prac na ulicy Jagiellońskiej na przełomie maja i czerwca

Prace na Jagiellońskiej wkraczają w ostatni etap (fot. tcz.pl)
Koniec prac na ulicy Jagiellońskiej na przełomie maja i czerwca
To już ostatni etap prac na modernizowanym dojeździe do węzła autostrady A1 w Stanisławiu. Drogowcy wylewają właśnie asfalt na tczewskim odcinku inwestycji. Jeśli nic nie przeszkodzi robotom, kierowcy będą mogli skorzystać z ostatniego odcinka przebudowywanej drogi na przełomie maja i czerwca.

Drogowcy koncentrują się teraz na ostatnim odcinku inwestycji - na remoncie fragmentu ulicy Jagiellońskiej do skrzyżowania z ulicą Armii Krajowej. W ostatnich dniach na jezdni pod nowym kolejowym wiaduktem pojawił się już nowy asfaltowy dywanik. Teraz ekipy będą wykonywać pobocza, umacniać skarpy oraz ustawiać nowe oznakowanie. Niestety, zmotoryzowanym tczewianom wciąż nie oddano do użytku nowego przejazdu kolejowego - wykonawca czeka teraz na uzyskanie stosownych pozwoleń od kolejarzy.

- Kolejarze chcieli, żeby wyłożone zostały wszystkie warstwy bitumiczne, by można było użytkować przejazd. Prawdopodobnie jeszcze dziś wystąpimy o zgodę na puszczanie tam ruchu - tłumaczy nam Tomasz Falkowski, kierownik budowy. - Dzisiaj, bądź jutro kończymy układanie warstw bitumicznych i przyjdzie czas na prace wykończeniowe. Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu zacznie działać sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Jagiellońską. W ub. tygodniu zamontowano tam pętlę indukcyjną. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zakończymy na przełomie maja i czerwca.

Na razie kierowcy muszą jeszcze korzystać z objazdu przez ulicę Skarszewską i Rokicką.


Przypomnijmy, że na odcinku Stanisławie - Tczew drogowcy mieli sporo pracy do wykonania - m. in. wybudowali dwa mostki, poza tym droga przebiega całkowicie nową trasą. Na odcinku ul. Jagiellońskiej wykonawca natrafił na sporo podziemnych niespodzianek. Dodajmy, że Skanska odpowiada za rozbudowę 4,5-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 224 pomiędzy węzłem Stanisławie i Tczewem. Większość prac już udało się zakończyć, choć formalnie wykonawca ma czas do sierpnia br. Zadanie opiewa na 35,2 mln zł brutto i zostało dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Pomorskiego Programu Operacyjnego.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (21)
dodaj komentarz

  • +6

    _gość

    15.05.2012, 12:24

    Kawał dobrej roboty tylko ciekawe czy nie będzie pod tym mostem tak jak w Czarlinie trochę popada i nie idzie wjechać potrzebna straż zobaczymy w końcu na błędach trzeba się uczyć

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx9.xx7 
  • +7

    Imię, login, pseudonim, nick (_gość

    15.05.2012, 14:13

    Temat komentarza (max 50 znaków):

    Tam nie ma mostu

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx6 
  • +7

    ka_gość

    15.05.2012, 13:00

    gratuluję

    Gratuluję wykonawcy. Przy okazji pytanie: Co to jest pętla indukcyjna? A właściwie jaka jest jej rola przy sygnalizacji swietlnej.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • +1

    Bart_gość

    15.05.2012, 13:11

    petla indukcyjna

    Pozwala na detekcje obecności pojazdu - wykorzystywana do sterowania sygnalizacją.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx1 
    +1

    jedznarowerze_gość

    15.05.2012, 13:20

    petla indukcyjna

    petla indukcyjna, gdy przejedzie po niej pojazd, powoduje wyslanie do sygnalizacji sygnalu do zmiany swiatla na zielone dla tego pojazdu ;) W ten sposób np. zawsze moze sie swiecic zielone dla ludzi jadacych w prawo na Armii Krajowej, a tylko gdy przyjedzie samochod z autostrady - swiatlo dla niego zmieni sie z czerwonego na zielone.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx5.xx5 
    +1

    Tomek_gość

    15.05.2012, 13:38

    Dzięki pętli indukcyjnej sygnalizacja sama będzie sterować światłami w zależności od natężenia ruchu na danym odcinku drogi (skrzyżowania).

    Cytuj
    IP: 79.184.xx4.xx2 

    1qw2_gość

    15.05.2012, 13:49

    O pętli trochę dowiesz się tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Sygnalizacja_%C5%9Bwietlna

    Cytuj
    IP: 82.160.xx2.xx5 

    num

    15.05.2012, 13:57

    http://www.prawko-kwartnik.info/anima/petleskrzyz.html

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -2

    volare_gość

    15.05.2012, 15:49

    Temat komentarza (max 50 znaków):

    pętla to takie małe rondo tylko ze bardziej owalne ruch jest wtedy lewostronny co ułatwia szybkość przejazdu jak się światła zepsują.

    Cytuj
    IP: 195.117.xx7.xx9 
    -1

    ka_gość

    15.05.2012, 17:07

    Dziękuję za wyjaśnienia

    Dziękuję za wyjaśnienia. Nie chcę być złośliwym, ale to chyba coś takiego samego jak przy Netto - zablokowany ruch na jeden dzieńi do dzisiaj wyłączone.

    Cytuj
    IP: 46.134.xx6.xx3 

    speedy_gość

    17.05.2012, 08:01

    głowackiego??

    taka sama jest chyba na DK 91 jak jedziecie od miasta i skręcacie w lewo na Głowackiego. Jak na lewoskrętach nie ma aut to się nie zapala zielone

    Cytuj
    IP: 195.128.xx0.xx5 
  • -2

    drogowiec_gość

    15.05.2012, 13:41

    pętla indukcyjna

    to takie coś, co mierzy ruch na drodze: zlicza auta, pieszych, rowerzystów itp

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx8.xx1 
  • +2

    _gość

    15.05.2012, 13:46

    ciekawe po co ta wysepka rozdzielajaca dwa pasy? jaki ma cel ograniczanie szerokosci jezdni?

    Odpowiedz
    IP: 212.77.xx5.xx5 
  • +6

    xxx_gość

    15.05.2012, 15:54

    żeby idioci nie wyprzedzali na tym kawałku prostej ;)

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • +1

    chudy_lis_gość

    15.05.2012, 14:08

    petla indukcyjna

    nie jestem fachowcem ale chyba chodzi o to ze swaitla beda sie zmienialy zaleznie od natezenia ruchu

    Odpowiedz
    IP: 80.194.xx5.xx8 
  • -2

    _gość

    15.05.2012, 14:37

    Lubie czytać i słuchać, kiedy w Polsce podaje się terminy ukończenia jakichś inwestycji, czy prac budowlanych. Te terminy nigdy nie są dotrzymywane a koszt są zawsze wyższe niż pierwotnie zakładano.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • +7

    Erix_gość

    15.05.2012, 17:23

    Coś muszą zepsuć, żeby coś zbudować?

    Ciekawe kiedy Pani z firmy wykonującej wiadukt wyśle kilka obiecanych ciężarówek by wyrównać drogę przy torach na Gryfa Pomorskiego. Droga nie była w dobrym stanie a po 2 tygodniach wywożenia ziemi kilkutonowymi ciężarówkami jest jeszcze gorzej. Ważne, że wiadukt stoi, a że niszczy się drogę z której codziennie korzysta kilkadziesiąt użytkowników garaży to się nie liczy. Już nie wspomnę o popękanych płytach przy wjeździe na "garażowisko". Żenujące!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx9 
  • +1

    __gość

    16.05.2012, 09:00

    Jeśli uda się uzyskać kasę z kary za niedotrzymanie terminów, to powinni z tych pieniędzy wyremontować właśnie takie rzeczy.

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx6 
  • -2

    Mario_gość

    15.05.2012, 19:09

    Szkoda tylko że nie zafundowano nam nowy przejazd kolejowy,przy tak dużej inwestycji można było temu zaradzić!!!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx5.xx1 
  • +1

    2 gość_gość

    17.05.2012, 17:01

    TAK MOŻNA TYLKO W POLSCE zamknąć jedną a drugą ulice remontować niech ktoś napisze jak te firmy znajdując sie na ulicy Jagiellońskiej maja sobie poradzić ?

    Odpowiedz
    IP: 31.60.xx6.xx0 
  • szok !!!!!_gość

    18.05.2012, 09:49

    TYLKO W TCZEWIE przy ulicy Jagiellońskiej kto wydał taką idiotyczną i nie przemyślaną decyzję SZOK !!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 46.169.xx9.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA