Droższy remont wiaduktu

Remont wiaduktu (fot. tcz.pl)
Droższy remont wiaduktu
Z początkiem lipca ruszył generalny remont wiaduktu w ciągu ulicy 30 Stycznia. Okazuje się, że wykonanie zadania będzie droższe niż pierwotnie zakładano, ale termin jego wykonania nie jest na razie zagrożony.

Z powodu remontu wiaduktu tczewianie zmagają się z utrudnieniami, bo obiekt jest zamknięty zarówno dla ruchu pieszego, jak i kołowego. Objazdy wyznaczono ulicą Wojska Polskiego - przez zlokalizowany nad torami wiadukt. Starostwo przeznaczyło na to zadanie 3,7 mln zł.

- W trakcie prowadzonych prac okazało się, że zakres musi zostać zwiększony, dlatego na sierpniowej sesji rada powiatu zdecydowała o korekcie budżetu i zwiększeniu o ponad 200 tysięcy złotych kwoty przeznaczonej na remont - mówi starosta tczewski, Mirosław Augustyn - Nie mamy żadnych sygnałów, żeby zwiększenie zakresu spowodowało niedotrzymanie terminu przez wykonawcę.

Przedsięwzięcie zostało dofinansowane w ramach 8 edycji Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Remont wiaduktu spowodował zmiany w komunikacji miejskiej. Na trasy zamiast linii 2 i 12 wyjechały linie zastępcze - R2, R12 i R14.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (26)
dodaj komentarz

  • +14

    podatnik_gość

    23.09.2024, 10:09

    Czy warto?

    ...a nowy ile by kosztował?

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx8.xx8 
  • +26

    Los_serdelos_gość

    23.09.2024, 10:32

    Podobnie jak z mostem przez Wisłę...czy warto? Nowy pewnie już dawno by służył okolicznym mieszkańcom....

    Cytuj
    IP: 195.116.xx6.xx0 
    +24

    yhy_gość

    23.09.2024, 10:44

    Otóż to. Tak się teraz w cywilizowanym świecie robi, że najpierw się buduje nowy obiekt, a po jego wybudowaniu i podłączeniu do ruchu zamyka się stary i na spokojnie rozbiera. Tu na pół roku zamyka się ruchliwą arterię miasta i doprowadza do niedrożności pozostałych połączeń. Nadal jesteśmy "100 lat za murzynami".

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
    +7

    qq_gość

    23.09.2024, 12:43

    I tak go budują od nowego to ciekawe czy pomyśleli o dwóch takich żeby na przyszłość mieć miejsce na 4 pasy ruchu. Czy dalej będzie jedna nitka jak na ślicznym wiadukcie na WP

    Cytuj
    IP: 46.175.xx6.xx8 
  • +6

    Kret_gość

    23.09.2024, 11:13

    Fachowe podejście do tematu.

    "Otóż to. Tak się teraz w cywilizowanym świecie robi, że najpierw się buduje nowy obiekt, a po jego wybudowaniu i podłączeniu do ruchu zamyka się stary i na spokojnie rozbiera. Tu na pół roku zamyka się ruchliwą arterię miasta i doprowadza do niedrożności pozostałych połączeń. Nadal jesteśmy "100 lat za murzynami"."

    To pewnie masz już propozycje w którym miejscu ten most nowy zbudować?

    Odpowiedz
    IP: 80.51.xx3.xx6 
  • -1

    Los_serdelos_gość

    23.09.2024, 11:35

    Ciekawe o ile wydłużył się np. dojazd karetki...załóżmy, że jadą do Zakładu Pogrzebowego Starówka...wg google maps aktualnie dojadą w 13 minut najkrótszą trasą, wcześniej było to pewnie 3 minuty, gdyż tak aktualnie pokazuje dojazd do miejsca, gdzie jest zamknięty wiadukt. 4 razy dłużej.

    Cytuj
    IP: 195.116.xx6.xx0 
    +1

    olaaaa_gość

    23.09.2024, 11:36

    most wandet

    tak wiszący nad tym obecny. Wszystko w Tczewie wisi pewnym ludziom. Taki czewski tumiwisizm

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 
    +6

    Art_gość

    23.09.2024, 12:15

    ...

    I to jest właśnie problem ... ktoś rzuca jakąś teorię, pomysł itp, ale jak zapytasz jak to zrobić, to nagle zapada krępująca cisza. Zgodzę się, że w sprzyjających warunkach należałoby najpierw wybudować nowy obiekt, a dopiero potem burzyć stary. Problem tego wiaduktu polega na tym, że tam po prostu nie ma gdzie postawić nowej konstrukcji. Mnie też przeszkadza konieczność jazdy na Górki przemysłowe przez Bałdowo, ale co mam zrobić? Teleportować się?

    Cytuj
    IP: 158.116.xx5.xx2 
    -1

    wojt_gość

    23.09.2024, 20:28

    nowy most

    Oczywiście, że jest już miejsce na nowy most!!! W planach zagospodarowania jest wydzielony pas pod nowy most poniżej starego (kilkadziesiąt metrów w stronę przychodni Rogowscy) wraz z przyszłym pasem nowej drogi - tzw. nowej przemysłowej która dojdzie do istniejącej ulicy Przemysłowej i wyjdzie na skrzyżowaniu z DK91. Najpierw ta inwestycja powinna być zrobiona, a następnie powinien być zamknięty i rozebrany dotychczasowy most.

    Cytuj
    IP: 192.166.xx5.xx9 

    to dosc proste_gość

    24.09.2024, 08:24

    Nalezalo by zbudowac obok nowy od strony polnocnej, ktory przebiegal jako przedluzenie w linii prostej czesci 30stego Stycznia od poludnia. Wiadukt przez to zostalby wyprostowany wzgledem ulicy. Niestety nie moge screena wrzucic ale mam nadzieje ze opis pobudzi wyobraznie. :) Mnie zastanawia czy bedzie szerszy aby zmiescil sciezke rowerowa.

    Cytuj
    IP: 158.116.xx5.xx2 
  • +15

    Art_gość

    23.09.2024, 12:10

    W sumie...

    "Ciekawe o ile wydłużył się np. dojazd karetki...załóżmy, że jadą do Zakładu Pogrzebowego Starówka...wg google maps aktualnie dojadą w 13 minut najkrótszą trasą, wcześniej było to pewnie 3 minuty, gdyż tak aktualnie pokazuje dojazd do miejsca, gdzie jest zamknięty wiadukt. 4 razy dłużej."

    Jak jadą do zakładu pogrzebowego, to raczej się już nie śpieszą.

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx5.xx2 
  • -1

    Los_Serdelos_gość

    23.09.2024, 14:03

    Mogą jechać do Rodziny osoby zmarłej. Skoro ten obiekt Ci nie pasuje, to weźmy Tropsa lub Autoland. Na to samo wyjdzie

    Cytuj
    IP: 195.116.xx6.xx0 
  • +1

    Uczeń_gość

    23.09.2024, 13:59

    Most

    Jestem uczniem SP10. Mieszkam na osiedlu Witosa. Codzienna droga do szkoły to koszmar. Remont mostu powinien być zaczęty wiosną, aby szybciej go skończyć. Ale co tam, dzieci mogą jeździć prawie godzinę wcześniej niż mają lekcje. Dziękujemy panie Prezydencie miasta.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx9.xx8 
  • -3

    ..._gość

    23.09.2024, 14:16

    Przenieś się do 9ątki.

    Bliżej jest i dojedziesz rowerem.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8 
    +1

    Marcin_gość

    24.09.2024, 00:06

    Jak już to Starosta Tczewski a nie prezydent tak w ramach wyjaśnienia.

    Cytuj
    IP: 37.31.xx4.xx5 
  • +4

    md_gość

    23.09.2024, 14:49

    Nie dziwię się, że remont został zaplanowany na pół roku. Ilekroć tam jestem, to robotników właściwie nie widać.

    Odpowiedz
    IP: 188.47.xx5.xxx 
  • -10

    jan_gość

    23.09.2024, 14:49

    jeszcze jeden dowód na nieudolnośc obecnego prezydenta i samorządu; dla mniej myślących podpowiadam: istnieje możliwośc wnioskowania o referendum ds. odwołania.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx6 
  • +6

    Natenczas Wojski_gość

    23.09.2024, 18:28

    Nie ten adres

    Wiadukt na ul 30 Stycznie jest w gestii starosty a nie prezydenta. To jest droga powiatowa. Dopiero co przegraliście wybory do Rady Miasta i na prezydenta a widać, że już niektórym ckni się do koryta.

    Cytuj
    IP: 188.47.xx4.xx7 
  • gość _gość

    23.09.2024, 14:50

    "Bliżej jest i dojedziesz rowerem."

    Komentarz napisany po miesięcznicy? Bo tak to wygląda

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx6 
  • +5

    kiedyś tczew_gość

    23.09.2024, 18:15

    "Mogą jechać do Rodziny osoby zmarłej. Skoro ten obiekt Ci nie pasuje, to weźmy Tropsa lub Autoland. Na to samo wyjdzie"

    Czyli najlepiej nie remontować i czekać aż się samo zawali, wtedy będą posty tczewskich hejterów że miasto/powiat się spóźniło i jest bee. Takie to właśnie tczewskie myślenie ekspertów ds. miejskich. W całej Europie się remontuje, wszyscy sobie radzą, tylko jak zwykle w tczewie malkontenci.. dlatego już tu nie mieszkam :)

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx4 
  • Los_serdelos_gość

    24.09.2024, 10:49

    Oczywiście, że remontować...tylko ciekawe, jakie aspekty rozpatrywano związane z zamknięciem tego wiaduktu. Jakie był opcje na stole, oprócz tego, że najtańsza wygrała, a okazała się jednak trochę droższa.

    Cytuj
    IP: 195.116.xx6.xx0 
  • -3

    gosc_gość_gość

    23.09.2024, 21:24

    "Wiadukt na ul 30 Stycznie jest w gestii starosty a nie prezydenta. To jest droga powiatowa. Dopiero co przegraliście wybory do Rady Miasta i na prezydenta a widać, że już niektórym ckni się do koryta."

    Na razie przegrywa Tczew ilością meneli.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx6 
  • +3

    Gość_gość

    24.09.2024, 06:29

    okoliczne firmy padają

    Nie ma jak dojechać, złe oznakowanie robót jest, ludzie niemal pod samym mostem zawracają, okoliczna stacja benzynowa jak i inne firmy mają wyraźny spadek obrotów, czy kogoś w ogóle to interesuje? Brak autobusów po godzinie 8 do 14, jak tu funkcjonować ?

    Odpowiedz
    IP: 172.225.xx1.xx4 
  • +2

    gbrt_gość

    24.09.2024, 10:55

    Przeżywacie z tym remontem

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx6.xx2 
  • +1

    Tczewianka_gość

    24.09.2024, 22:57

    Tczew bez lotnego włodarza

    Tu się nie rozwiązuje, a tworzy problemy!! Dlaczego nie pomyślano o łączniku z Czyżykowa na E 91, gdzie obecnie cały tabun toczy się przez skostniały węzeł komunikacyjny Tczewa! Łukaszu Brządkowski jesteś nieprzygotowany do merotycznego zarządzania - abdykuj, lub w referendum elektorat odwoła! Tczew to temat dla ludzi prezesa NIK

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx6.xx9 
  • +1

    Tczewianka_gość

    25.09.2024, 15:12

    To norma w inwestycjach

    Zarówno powiat jak i miasto mają problemy w niedoszacowanych inwestycjach, gdyż brak merytorycznego przygotowania do spełnionych funkcji! Wiadukt na ul. Woj. Polskiego, rondo przy wieży, most na rzece Wisła, szpital powiatowy! Park miejski, basen, szkoły, przedszkola, żłobki, drogi, obiekty sportowe, tereny zielone to wszystko leży od lat, a radni większości ci sami, nowicjusz porażka wyborcza

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx2.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.