Trwa remont w ratuszu

Urząd miejski (fot. tcz.pl)
Trwa remont w ratuszu
Rozpoczęła się przebudowa podjazdu i schodów w budynku głównym Urzędu Miejskiego. Inwestycja jest realizowana w ramach projektu "Likwidacja barier architektonicznych oraz informacyjno-komunikacyjnych w Urzędzie Miejskim w Tczewie" dofinansowanego ze środków PFRON, w ramach "Programu wyrównywania różnic między regionami III". Kwota dofinansowania to 28 tys. zł.

- Celem projektu jest wyrównanie szans osób z niepełnosprawnościami, poprzez zapewnienie maksymalnej dostępności budynków Urzędu Miejskiego w Tczewie, dzięki stworzeniu możliwości samodzielnego poruszania się po obiektach urzędowych, osób na wózkach inwalidzkich oraz osób niewidomych lub niedowidzących. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Tczewie.

Zadania w projekcie obejmują przebudowę podjazdu i schodów w budynku głównym Urzędu Miejskiego (od strony parkingu) oraz wyposażenie budynków UM w nakładki grawerowane alfabetem Braile'a na poręczach schodów, informujące o miejscu (piętrze) znajdowania się osoby z niepełnosprawnościami. Ponadto przy każdych drzwiach biurowych zostaną zamontowane tabliczki grawerowane alfabetem Braiile'a informujące o nazwie wydziału znajdującego się w danym biurze.

- Przebudowa podjazdu i schodów już się rozpoczęła i zakończy się w połowie listopada. Do tego czasu wejście do budynku od strony parkingu nie będzie dostępne. - dodaje Mykowska.

Termin realizacji całego projektu mija z końcem stycznia 2025 r. Całkowity koszt to 80 tys. zł.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (8)
dodaj komentarz

  • +4

    Tczewski Ład_gość_gość

    24.09.2024, 08:08

    Poranny smród z ZUOS

    Witam serdecznie wszystkich mieszkańców. Dzień rozopczynamy już tradycyjnie okropnym smrodem z ZUOS. Przypominam, że 26.09 odbędzie się sesja rady. Jeden z punktów dotyczy spółek miejskich. Ciekawe czy w końcu ktoś wywali na stół problem ZUOS czy będzie to pitu, pitu. My slę, że zwłaszcza Prezydent powinien zabrać w końcu głos w tej sprawie.

    Odpowiedz
    IP: 165.225.xx6.xx2 
  • +2

    .._gość

    24.09.2024, 10:09

    ..

    ...a w jakim rejonie śmierdzi tak dokładnie?...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx2 
    +1

    WIOSNA LUDÓW_gość

    24.09.2024, 10:31

    wieść gminna niesie że idą zmiany

    REFERENDUM - ODWOŁANIE - PREZYDENTA - PRZEPISY - Art. 28b. 1. Rada Miasta, po upływie 9 miesięcy od dnia wyboru PREZYDENTA i nie później niż na 9 miesięcy przed zakończeniem kadencji, może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania PREZYDENTA z przyczyny innej niż nieudzielenie PREZYDENTOWI absolutorium lub nieudzielenie PREZYDENTOWI wotum zaufania jedynie na wniosek co najmniej 1/4 ustawowego składu rady. 2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, wymaga formy pisemnej i uzasadnienia przyczyny odwołania oraz podlega zaopiniowaniu przez komisję rewizyjną. 3. Rada miasta może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania PREZYDENTA na sesji zwołanej nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1. 4. Uchwałę, o której mowa w ust. 3, rada miasta podejmuje większością co najmniej 3/5 głosów ustawowego składu rady, w głosowaniu imiennym. PYTAM SIĘ CZY PRZYSZŁA SEKRETARZ MIASTA PRACUJE W JEDNEJ ZE SPÓŁEK MIEJSKICH?

    Cytuj
    IP: 138.199.xx9.xx0 
  • -1

    Z Polski A_gość

    24.09.2024, 10:03

    To jeszcze tego nie było?

    Takie udogodnienia dopiero teraz? Co robił poprzedni prezydent Waszego miasta, że niepełnosprawni mieli utrudnienia w dostępie do Ratusza?

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xx6 
  • +4

    pol_gość

    24.09.2024, 12:06

    Przyjmował płyny w zaciszu swojego gabinetu.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx7.xx5 

    kuna_gość

    24.09.2024, 17:34

    To jest akurat realizacja projektu przygotowanego przez poprzednią ekipę

    Cytuj
    IP: 83.8.xx8.xx9 
    +3

    x_gość

    24.09.2024, 19:51

    bardzo uciążliwe

    Pamiętam jak w czasie covidu w RATUSZU postawione były urny do wrzucania dokumentów ,ale nie było można dojść do tych urn z uwagi ,że postawione były na pierwszej schodzie głównego wyjścia (wejścia) ile osób z takich nie udogodnień korzystało ,kilkanaście nogi połamało ,a gdy zwrócono się o polisę OC sprawcy zdarzenia to otrzymali odmownie , a PANI Katarzyna ( już nieżyjąca) w zamian udostępnienia polisy dała siatkę ulotek typu makulatura.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx8.xx4 
  • +7

    x_gość

    24.09.2024, 19:55

    Smierdzi wszędzie co to będzie......

    "...a w jakim rejonie śmierdzi tak dokładnie?..."

    Nawet smród opanował władze Tczewa i nie radzą sobie z tym przypadkiem , bo lubią wąchać smrody.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx8.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.