Rozpoczęła się przebudowa podjazdu i schodów w budynku głównym Urzędu Miejskiego. Inwestycja jest realizowana w ramach projektu "Likwidacja barier architektonicznych oraz informacyjno-komunikacyjnych w Urzędzie Miejskim w Tczewie" dofinansowanego ze środków PFRON, w ramach "Programu wyrównywania różnic między regionami III". Kwota dofinansowania to 28 tys. zł.
Zadania w projekcie obejmują przebudowę podjazdu i schodów w budynku głównym Urzędu Miejskiego (od strony parkingu) oraz wyposażenie budynków UM w nakładki grawerowane alfabetem Braile'a na poręczach schodów, informujące o miejscu (piętrze) znajdowania się osoby z niepełnosprawnościami. Ponadto przy każdych drzwiach biurowych zostaną zamontowane tabliczki grawerowane alfabetem Braiile'a informujące o nazwie wydziału znajdującego się w danym biurze.
Termin realizacji całego projektu mija z końcem stycznia 2025 r. Całkowity koszt to 80 tys. zł.
- Celem projektu jest wyrównanie szans osób z niepełnosprawnościami, poprzez zapewnienie maksymalnej dostępności budynków Urzędu Miejskiego w Tczewie, dzięki stworzeniu możliwości samodzielnego poruszania się po obiektach urzędowych, osób na wózkach inwalidzkich oraz osób niewidomych lub niedowidzących. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Tczewie.
Zadania w projekcie obejmują przebudowę podjazdu i schodów w budynku głównym Urzędu Miejskiego (od strony parkingu) oraz wyposażenie budynków UM w nakładki grawerowane alfabetem Braile'a na poręczach schodów, informujące o miejscu (piętrze) znajdowania się osoby z niepełnosprawnościami. Ponadto przy każdych drzwiach biurowych zostaną zamontowane tabliczki grawerowane alfabetem Braiile'a informujące o nazwie wydziału znajdującego się w danym biurze.
- Przebudowa podjazdu i schodów już się rozpoczęła i zakończy się w połowie listopada. Do tego czasu wejście do budynku od strony parkingu nie będzie dostępne. - dodaje Mykowska.
Termin realizacji całego projektu mija z końcem stycznia 2025 r. Całkowity koszt to 80 tys. zł.
Komentarze (8) dodaj komentarz
Tczewski Ład_gość_gość
24.09.2024, 08:08
Poranny smród z ZUOS
Witam serdecznie wszystkich mieszkańców. Dzień rozopczynamy już tradycyjnie okropnym smrodem z ZUOS. Przypominam, że 26.09 odbędzie się sesja rady. Jeden z punktów dotyczy spółek miejskich. Ciekawe czy w końcu ktoś wywali na stół problem ZUOS czy będzie to pitu, pitu. My slę, że zwłaszcza Prezydent powinien zabrać w końcu głos w tej sprawie.
Odpowiedz.._gość
24.09.2024, 10:09
..
...a w jakim rejonie śmierdzi tak dokładnie?...
CytujWIOSNA LUDÓW_gość
24.09.2024, 10:31
wieść gminna niesie że idą zmiany
REFERENDUM - ODWOŁANIE - PREZYDENTA - PRZEPISY - Art. 28b. 1. Rada Miasta, po upływie 9 miesięcy od dnia wyboru PREZYDENTA i nie później niż na 9 miesięcy przed zakończeniem kadencji, może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania PREZYDENTA z przyczyny innej niż nieudzielenie PREZYDENTOWI absolutorium lub nieudzielenie PREZYDENTOWI wotum zaufania jedynie na wniosek co najmniej 1/4 ustawowego składu rady. 2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, wymaga formy pisemnej i uzasadnienia przyczyny odwołania oraz podlega zaopiniowaniu przez komisję rewizyjną. 3. Rada miasta może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania PREZYDENTA na sesji zwołanej nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1. 4. Uchwałę, o której mowa w ust. 3, rada miasta podejmuje większością co najmniej 3/5 głosów ustawowego składu rady, w głosowaniu imiennym. PYTAM SIĘ CZY PRZYSZŁA SEKRETARZ MIASTA PRACUJE W JEDNEJ ZE SPÓŁEK MIEJSKICH?
CytujZ Polski A_gość
24.09.2024, 10:03
To jeszcze tego nie było?
Takie udogodnienia dopiero teraz? Co robił poprzedni prezydent Waszego miasta, że niepełnosprawni mieli utrudnienia w dostępie do Ratusza?
Odpowiedzpol_gość
24.09.2024, 12:06
Przyjmował płyny w zaciszu swojego gabinetu.
Cytujkuna_gość
24.09.2024, 17:34
To jest akurat realizacja projektu przygotowanego przez poprzednią ekipę
Cytujx_gość
24.09.2024, 19:51
bardzo uciążliwe
Pamiętam jak w czasie covidu w RATUSZU postawione były urny do wrzucania dokumentów ,ale nie było można dojść do tych urn z uwagi ,że postawione były na pierwszej schodzie głównego wyjścia (wejścia) ile osób z takich nie udogodnień korzystało ,kilkanaście nogi połamało ,a gdy zwrócono się o polisę OC sprawcy zdarzenia to otrzymali odmownie , a PANI Katarzyna ( już nieżyjąca) w zamian udostępnienia polisy dała siatkę ulotek typu makulatura.
Cytujx_gość
24.09.2024, 19:55
Smierdzi wszędzie co to będzie......
"...a w jakim rejonie śmierdzi tak dokładnie?..."
OdpowiedzNawet smród opanował władze Tczewa i nie radzą sobie z tym przypadkiem , bo lubią wąchać smrody.