Ponad 120 inwestycji i projektów zrealizuje Metropolia Gdańsk-Gdynia-Sopot w nowej perspektywie unijnej 2021-2027. Będą to m.in. nowe węzły przesiadkowe, nowa linia tramwajowa, wsparcie psychologiczne dla dzieci i młodzieży, termomodernizacje szkół i przedszkoli, domy dziennego pobytu dla seniorów oraz wsparcie dla migrantów. OMGGS otrzymał na ten cel ponad 780 mln zł z programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza. Wczoraj w pomorskim Urzędzie Marszałkowskim podpisano porozumienie w tej sprawie.
ZIT-IP - co to oznacza?
Podpisane porozumienie oznacza, że Metropolia Gdańsk-Gdynia-Sopot staje się Instytucją Pośredniczącą, czyli taką, która koordynuje realizację części regionalnych projektów unijnych. Będą one realizowane w 46 metropolitalnych gminach i powiatach, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. ZIT to inwestycje i projekty, które rozwiązują problemy i odpowiadają na wyzwania nie tylko jednego miasta czy gminy, ale całej metropolii. Będą one finansowane z regionalnego programu unijnego, czyli z Funduszy Europejskich dla Pomorza (FEP).
Porozumienie zostało podpisane między pomorskim Urząd Marszałkowskim, który zarządza europejskimi funduszami regionalnymi, a Metropolią Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Ponad 120 metropolitalnych projektów i inwestycji w nowej perspektywie
W nowej perspektywie unijnej na metropolitalne inwestycje zostanie przeznaczonych ponad 780 mln zł. Dzięki tym pieniądzom 46 gmin i powiatów OMGGS zrealizuje ponad 120 projektów.
Będą to:
- budowa i przebudowa węzłów integracyjnych,
- wsparcie psychoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży,
- termomodernizacje prawie 100 szkół, przedszkoli i budynków komunalnych,
- powiększenie powierzchni zielonej,
- domy dziennego pobytu, świetlice i kluby dla seniorów,
- wsparcie dla imigrantów.
Na ten cel metropolia otrzymała pieniądze z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (708,43 mln zł) i Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (75,17 mln zł).
Dodatkowo w nowej perspektywie unijnej OMGGS zrealizuje pakiet 6 projektów transportowych w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę Klimat i Środowisko 2021-2027 z dofinansowaniem w wysokości 450 mln zł (m.in. nowa linia tramwajowa, buspasy i ścieżki rowerowe, węzły integracyjne).
Metropolitalne projekty i inwestycje w poprzedniej perspektywie 2014-2021
OMGGS zakończył realizację 179 projektów z perspektywy 2014-2021, których wartość przekroczyła 2 mld zł (dofinansowanie z UE 1,12 mld zł). Z tego aż 50% środków zostało przeznaczonych na klimat i transport.
Z tych pieniędzy:
- powstały 24 nowe węzły przesiadkowe,
- finansowana była termomodernizacja ponad 200 budynków publicznych i ponad 700 gospodarstw domowych,
- zrewitalizowano miasta i gminy,
- powstały dwa nowe szpitale geriatryczne,
- powstały przedsiębiorstwa społeczne,
- prawie 18 tys. osób bezrobotnych i zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem dostało pomoc.
Metropolitalne inwestycje i projekty w ramach ZIT 2014-2020 były realizowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego(830 mln zł) i Europejskiego Funduszu Społecznego (285 mln zł). OMGGS pośrednio koordynował także pakiet 23 projektów współfinansowanych w ramach krajowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, o wartości 1,27 mld zł w tym 614,34 mln z UE (m.in. zakup autobusów, tramwajów i trolejbusów, nowe linie tramwajowe, budowa i modernizacja sieci ciepłowniczych).
Na co Tczew przeznaczy unijne środki?
Poniżej nasz archiwalny materiał
ZIT-IP - co to oznacza?
Podpisane porozumienie oznacza, że Metropolia Gdańsk-Gdynia-Sopot staje się Instytucją Pośredniczącą, czyli taką, która koordynuje realizację części regionalnych projektów unijnych. Będą one realizowane w 46 metropolitalnych gminach i powiatach, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. ZIT to inwestycje i projekty, które rozwiązują problemy i odpowiadają na wyzwania nie tylko jednego miasta czy gminy, ale całej metropolii. Będą one finansowane z regionalnego programu unijnego, czyli z Funduszy Europejskich dla Pomorza (FEP).
Porozumienie zostało podpisane między pomorskim Urząd Marszałkowskim, który zarządza europejskimi funduszami regionalnymi, a Metropolią Gdańsk-Gdynia-Sopot.
- Jako województwo wielokrotnie udowodniliśmy umiejętności w wykorzystywaniu środków z Unii Europejskiej i to, że potrafimy współpracować. Partnerstwo bowiem ma kluczowe znaczenie dla rozwoju regionu, a ZIT można potraktować jako fundament metropolii - powiedział Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Ponad 120 metropolitalnych projektów i inwestycji w nowej perspektywie
W nowej perspektywie unijnej na metropolitalne inwestycje zostanie przeznaczonych ponad 780 mln zł. Dzięki tym pieniądzom 46 gmin i powiatów OMGGS zrealizuje ponad 120 projektów.
Będą to:
- budowa i przebudowa węzłów integracyjnych,
- wsparcie psychoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży,
- termomodernizacje prawie 100 szkół, przedszkoli i budynków komunalnych,
- powiększenie powierzchni zielonej,
- domy dziennego pobytu, świetlice i kluby dla seniorów,
- wsparcie dla imigrantów.
Na ten cel metropolia otrzymała pieniądze z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (708,43 mln zł) i Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (75,17 mln zł).
Dodatkowo w nowej perspektywie unijnej OMGGS zrealizuje pakiet 6 projektów transportowych w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę Klimat i Środowisko 2021-2027 z dofinansowaniem w wysokości 450 mln zł (m.in. nowa linia tramwajowa, buspasy i ścieżki rowerowe, węzły integracyjne).
Metropolitalne projekty i inwestycje w poprzedniej perspektywie 2014-2021
OMGGS zakończył realizację 179 projektów z perspektywy 2014-2021, których wartość przekroczyła 2 mld zł (dofinansowanie z UE 1,12 mld zł). Z tego aż 50% środków zostało przeznaczonych na klimat i transport.
Z tych pieniędzy:
- powstały 24 nowe węzły przesiadkowe,
- finansowana była termomodernizacja ponad 200 budynków publicznych i ponad 700 gospodarstw domowych,
- zrewitalizowano miasta i gminy,
- powstały dwa nowe szpitale geriatryczne,
- powstały przedsiębiorstwa społeczne,
- prawie 18 tys. osób bezrobotnych i zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem dostało pomoc.
Metropolitalne inwestycje i projekty w ramach ZIT 2014-2020 były realizowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego(830 mln zł) i Europejskiego Funduszu Społecznego (285 mln zł). OMGGS pośrednio koordynował także pakiet 23 projektów współfinansowanych w ramach krajowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, o wartości 1,27 mld zł w tym 614,34 mln z UE (m.in. zakup autobusów, tramwajów i trolejbusów, nowe linie tramwajowe, budowa i modernizacja sieci ciepłowniczych).
Na co Tczew przeznaczy unijne środki?
Poniżej nasz archiwalny materiał
Komentarze (6) dodaj komentarz
Mirko _gość
28.02.2024, 09:05
Po co to komu?
Pralki do pieniędzy
OdpowiedzKGW_gość
28.02.2024, 09:50
widzę, że Mirek na innej imprezie jest
no to konkretnie co z tego będzie miał TCZEW
CytujKGW_gość
28.02.2024, 10:03
oby nie było jak z basenem
a stawy retencyjne są ok, tak straż mówiła 4 maja 2023
Cytujmarian_gość
28.02.2024, 09:56
wiocha czczew sie nie zalicza do 3city. nie potrzebny art
Odpowiedzdick_gość
28.02.2024, 10:21
Potrzebny, jak najbardziej projekty obejmują także obszar Powiatu Tczewskiego, to że ty się nie czujesz częścią metropolii nie znaczy że każdy.
Cytujrtyrty_gość
28.02.2024, 12:12
Moja żona jest zachwycona tym produktem. Teraz seks jest dłuższy, pion jest mocniejszy, a członek powiększył się o 5 cm i stał się grubszy. to jest mega fajna rzecz radzę wszystkim spróbować, a przeczytałem o nim tutaj:--- tnij.tcz.pl/?u=3914fc
Odpowiedz