Jak wypromować mały biznes?

Jak wypromować mały biznes (fot. mat. prasowe)
Jak wypromować mały biznes?
Małe biznesy mają dużo trudniej niż te, które działają na rynku od wielu lat i dysponują większymi zasobami. Nie oznacza to jednak, że jesteś na straconej pozycji.

Wciąż możesz, a nawet musisz zadbać o marketing dla swojej marki. Dlaczego warto to zrobić i jakie niedrogie metody mogą Ci w tym pomóc?

Pozwól, że trochę Ci o tym opowiem.


Dlaczego musisz potraktować poważnie swoją reklamę?
Małe biznesy także (a może przede wszystkim?) potrzebują dobrej strategii marketingowej. Niestety, nie wystarczy tylko super produkt czy dbałość o obsługę klienta. Jeśli chcesz, żeby Twoja firma się rozwijała i przynosiła większe zyski, musisz zainwestować w promocję. Brzmi trochę przerażająco?
Nie martw się! Istnieje wiele bezpłatnych lub tanich sposobów promowania biznesu. Możesz je przetestować bez ryzyka i znaleźć tę najlepszą. Jakie masz opcje?



Strona internetowa
Przede wszystkim strona internetowa . Jeśli jeszcze jej nie masz, koniecznie nadrób zaległości. Obecnie nie wystarczy już wizytówka w Google czy profil w mediach społecznościowych. Jeśli Twój biznes ma być poważnie traktowany, powinien mieć profesjonalną witrynę.
Postawisz ją w niskiej cenie (i samodzielnie!) z pomocą takich prostych narzędzi, jak kreator WebWave. Możesz tutaj pobawić się web designera lub postawić na propozycję wygenerowaną przez sztuczną inteligencję. Ale nie będę Cię do tego zachęcać, lepiej żebyś spróbował sam możliwości kreatora.

Wyselekcjonowane media społecznościowe
Platformy social mediów są zwykle pierwszym miejscem, do którego trafiają Twoi potencjalni klienci. Przy czym założenie konta na Instagramie, YouTubie, Facebooku czy Tik Toku jest właściwie bezpłatne.
Regularne dodawanie zabawnych filmików oraz wartościowego kontentu pomoże Ci na wiele sposobów. Po pierwsze ludzie dowiedzą się o Tobie i o produktach, które sprzedajesz. Po drugie: jeśli będziesz odpowiadać na wszystkie zapytania i komentarze, zyskasz sobie grono lojalnych klientów. A im będzie ich więcej, tym Twoja reklama stanie się bardziej skuteczna.
Oczywiście zawsze też warto odsyłać zainteresowanych na swoją stronę, gdzie zapoznają się z pełną ofertą firmy.



Silna strategia SEO
SEO, czyli optymalizacja Twojej firmy pod kątem wyszukiwarek. Zasada jest prosta: im więcej osób zobaczy i kliknie witrynę, tym większa będzie widoczność marki (a co za tym idzie - sprzedaż).
Podstawą jest wyszukiwanie i używanie odpowiednich słów kluczowych, których szukają Twoi odbiorcy. Wprowadź je w treści witryny, aby strona wyświetlała się w najlepszych wynikach. Pamiętaj, że muszą być konkretne i strategiczne.

Jeśli nie masz zielonego pojęcia, o czym mówię, polecam Ci skorzystanie z agencji SEO. Oczywiście pociągnie to za sobą pewne koszty, ale zwiększenie ruchu i widoczności na stronie jest tego warte!

Promocje, które przemawiają do Twojej grupy docelowej
Świetnym sposobem na rozpropagowanie informacji o Twojej firmie jest zachęta tj. prezent, rabat lub konkurs. Najpierw przemyśl, do kogo chcesz trafić i jakim językiem możesz się posłużyć. Być może stałych klientów ucieszy rabat, nowych zachęci prezent na start, a tych, którzy dawno się już nie pojawili - konkurs z nagrodami.
Pozostaje kwestia promocji danego wydarzenia. Zwykle warto zamieścić atrakcyjną reklamę we wszystkich mediach społecznościowych oraz przygotować atrakcyjny landing page na swojej witrynie.
Żeby promocja stała się jeszcze bardziej skuteczna, wprowadź wrażenie pilności. Jeśli podkreślisz, że Twoja oferta jest ograniczona czasowo, więcej użytkowników poczuje się zmotywowanych do skorzystania z niej.

Wydarzenia, które rezonują z Twoją społecznością
Organizowanie wydarzeń to kolejny skuteczny sposób na zaangażowanie lokalnej społeczności oraz nawiązanie relacji z nowymi klientami. Weź przy tym pod uwagę to, jakie potrzeby i ograniczenia ma Twoja grupa docelowa.
Przykład: jeśli Twoja oferta jest skierowana do osób aktywnych zawodowo, zaplanowanie wydarzenia w godzinach 9-17 będzie mijać się z celem. Jeśli natomiast chcesz trafić do rodzin z dziećmi, pamiętaj, że będą oni najbardziej skłonni do odwiedzin w weekendy.

Strategiczne partnerstwa z innymi firmami
Czy znasz firmę w okolicy, która mogłaby uzupełniać Twoją ofertę (a nie jest Twoją bezpośrednią konkurencją)? Koniecznie spróbuj nawiązać z nią współpracę! Sklep z winem zyska na partnerstwie ze sprzedawcą domowych serów, a studio jogi z lokalnym producentem odzieży sportowej. Ważne, aby mieć wspólną grupę klientów i czerpać wzajemne korzyści z poleceń.
W praktyce może to wyglądać tak, że będziesz trzymał wizytówki partnera przy swojej kasie, udostępnisz jego adres na własnej stronie oraz postawisz na wzajemną promocję w social mediach. Możecie też połączyć siły, organizując event.

Zdobądź prasę lokalną i internetową
Twój biznes musi trafić do świadomości okolicznych mieszkańców. Będzie to możliwe, jeśli wzmianki o nim co jakiś czas pojawią się w lokalnych serwisach oraz w prasie. O czym możesz poinformować?
Spróbuj wyjść z inicjatywą zawsze, gdy rozszerzasz swoją gamę produktów, otwierasz nową lokalizację lub bierzesz udział w wydarzeniu charytatywnym.
Bardzo ważne jest też to, żeby Twoje treści były warte opublikowania (w oczach lokalnych wydawców). Będzie tak, jeśli przy okazji podzielisz się interesującą statystyką, poruszysz ciekawy dla mieszkańców temat oraz dodasz dobrej jakości autorskie zdjęcia.
Którą z tych opcji możesz wprowadzić już dziś?

Powyższy tekst jest materiałem reklamowym (artykuł sponsorowany), który stworzył wyłącznie Reklamodawca. Redakcja Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w tym artykule. Chcesz zamówić taki artykuł? Zapraszamy tutaj: reklama Tczew
Drukuj
Prześlij dalej