Wybory parlamentarne coraz bliżej i przedwyborczą gorączkę można już nawet odczuć podczas... obrad Rady Miejskiej. Na sierpniowej sesji doszło do nietypowej sytuacji - posła PiSu, Kazimierza Smolińskiego, który przygotował dla radnych specjalne wystąpienie, strofował najmłodszy tczewski radny - Bartłomiej Kulas (PO) - prywatnie syn kontrkandydata Smolińskiego - posła Jana Kulasa (PO). Sprawie pikanterii dodaje fakt, że w obronie posła PiSu, stanął jego rywal w zbliżających się wyborach, startujący z list PJN radny - Zbigniew Urban. A cała awantura o to, kto więcej zdziałał na rzecz niszczejącego mostu przez Wisłę.
Wszystko zaczęło się jak zwykle - głosowania, zapytania, protokół z działalności prezydenta... Na początku sesyjnych obrad obecni byli obaj posłowie z Tczewa - Jan Kulas (PO) i Kazimierz Smoliński (PiS). Poseł Kulas opuścił jednak wcześniej salę obrad i do końca wytrwał jedynie Smoliński - parlamentarzysta mówił m. in. o swoim zaniepokojeniu nagłym trybem rozpatrywania niektórych ustaw oraz wspomniał o swoich planach ratowania mostu przez Wisłę i zbierania głosów pod petycją, która miałaby trafić do rządowych organów:
- Bez wyraźnej presji społecznej pieniędzy na jego ratowania się nie zdobędzie. Trzeba pukać do trzech ministerstw - ministerstwa infrastruktury, bo to most drogowy, resortu kultury, bo to dziedzictwo narodowe i spraw zagranicznych - bo to także dziedzictwo niemieckiej kultury technicznej. Prowadziłem rozmowy w tym zakresie i tutaj widać wyraźnie brak presji politycznej i społecznej - mówił Kazimierz Smoliński. - Jeśli uda się zebrać dużo podpisów, to ministrowie inaczej do tego podejdą.
Gdy tylko parlamentarzysta skończył swoje wystąpienie, o głos poprosił radny Bartłomiej Kulas (PO), prywatnie syn nieobecnego już posła Jana Kulasa (PO):
- Nie wiem, czy akurat ta informacja, że proces legislacyjny w Sejmie przebiega, tak jak przebiega, powinna być skierowana do nas. Wydaje mi się, że odpowiednią osobą jest marszałek Sejmu, a nie przewodniczący Rady Miejskiej w Tczewie, ale to tylko moje prywatne spostrzeżenie. Natomiast jeśli chodzi o most, to nie jest tak, że żadne naciski nie były wywierane. Poseł Jan Kulas wielokrotnie interweniował w ministerstwie infrastruktury i mam taką informację, że jest słowo ministra, że po wybudowaniu mostu łączącego Kwidzyn i Opalenie, prawdopodobnie znajdą się pieniądze na remont mostu w Tczewie. Nie można rozsiewać informacji, że w tej kwestii nic się nie działo, bo działania trwały przez całe 4 lata. Poza tym na sesjach rady miejskiej powinniśmy ustrzec się takich politycznych zagrywek, bo pachnie to odrobinę kiełbasą wyborczą. Mam nadzieję, że się pan na mnie nie obrazi, ale takie jest moje spostrzeżenie.
Poseł Smoliński zdecydował się nie prowadzić się dalszej dyskusji na ten temat, a głos w sprawie mostu zabrała radna Gertruda Pierzynowska (PO):
- Nie jest to nowy temat. Całym sercem popieram inicjatywę posła Smolińskiego, który chce zbierać kolejne podpisy, ale 2 lata temu tczewianin Henryk Demps, który współpracuje z eurodeputowanym niemieckim - Jarzembowskim, przekazał zebrane przez nas podpisy do Brukseli, skąd trafiły do Strasburga, a teraz ponoć znajdują się w bibliotece w Luksemburgu. Zatem my się tym tematem naprawdę gorąco zajmujemy. Ale może dobrze byłoby, gdyby chociaż przy okazji wyborów udało się ten most uratować.
Tymczasem głos w obronie posła zabrał dawny członek Prawa i Sprawiedliwości, obecnie kandydat do Sejmu z list partii "Polska jest najważniejsza" - radny Zbigniew Urban, podkreślając, że inicjatywa ratowania mostu jest słuszna. Rajca przypomniał, że w sprawę ratowania zabytku zaangażowany jest również Mariusz Wiórek, Roman Liebrecht oraz Ludwik Kiedrowski. Podsumował również wypowiedź radnego Kulasa:
- Za wysoce niestosowaną uważam wypowiedź kolegi Bartka Kulasa, odnoszącą się do posła Smolińskiego. Pana tata wielokrotnie na obradach informował radnych o sprawach zupełnie niezwiązanych z samorządem. Pan poseł Smoliński korzystał z tej okazji dużo rzadziej. Moim zdaniem rzucenie tej uwagi przez Pana jest niestosowne. Gdyby to zrobiła jakaś inna osoba, przyjąłbym to jako rzecz naturalną.
Radny dodał, że za niestosowną uważa też wypowiedź posła Kulasa dla "Dziennika Bałtyckiego", w której wzywa swojego kontrkandydata - Zenona Odyę - do zrezygnowania ze startu w wyborach do Sejmu i przekazania swoich głosów na rzecz pozostałych. W obronie posła PiSu stanęła także Grażyna Antczak (RiO). Z kolei radny Roman Kucharski (PO) przypomniał o działaniach Jana Kulasa na rzecz poprawy stanu mostu. Całość dyskusji do odsłuchania poniżej.
Wszystko zaczęło się jak zwykle - głosowania, zapytania, protokół z działalności prezydenta... Na początku sesyjnych obrad obecni byli obaj posłowie z Tczewa - Jan Kulas (PO) i Kazimierz Smoliński (PiS). Poseł Kulas opuścił jednak wcześniej salę obrad i do końca wytrwał jedynie Smoliński - parlamentarzysta mówił m. in. o swoim zaniepokojeniu nagłym trybem rozpatrywania niektórych ustaw oraz wspomniał o swoich planach ratowania mostu przez Wisłę i zbierania głosów pod petycją, która miałaby trafić do rządowych organów:
- Bez wyraźnej presji społecznej pieniędzy na jego ratowania się nie zdobędzie. Trzeba pukać do trzech ministerstw - ministerstwa infrastruktury, bo to most drogowy, resortu kultury, bo to dziedzictwo narodowe i spraw zagranicznych - bo to także dziedzictwo niemieckiej kultury technicznej. Prowadziłem rozmowy w tym zakresie i tutaj widać wyraźnie brak presji politycznej i społecznej - mówił Kazimierz Smoliński. - Jeśli uda się zebrać dużo podpisów, to ministrowie inaczej do tego podejdą.
Gdy tylko parlamentarzysta skończył swoje wystąpienie, o głos poprosił radny Bartłomiej Kulas (PO), prywatnie syn nieobecnego już posła Jana Kulasa (PO):
- Nie wiem, czy akurat ta informacja, że proces legislacyjny w Sejmie przebiega, tak jak przebiega, powinna być skierowana do nas. Wydaje mi się, że odpowiednią osobą jest marszałek Sejmu, a nie przewodniczący Rady Miejskiej w Tczewie, ale to tylko moje prywatne spostrzeżenie. Natomiast jeśli chodzi o most, to nie jest tak, że żadne naciski nie były wywierane. Poseł Jan Kulas wielokrotnie interweniował w ministerstwie infrastruktury i mam taką informację, że jest słowo ministra, że po wybudowaniu mostu łączącego Kwidzyn i Opalenie, prawdopodobnie znajdą się pieniądze na remont mostu w Tczewie. Nie można rozsiewać informacji, że w tej kwestii nic się nie działo, bo działania trwały przez całe 4 lata. Poza tym na sesjach rady miejskiej powinniśmy ustrzec się takich politycznych zagrywek, bo pachnie to odrobinę kiełbasą wyborczą. Mam nadzieję, że się pan na mnie nie obrazi, ale takie jest moje spostrzeżenie.
Poseł Smoliński zdecydował się nie prowadzić się dalszej dyskusji na ten temat, a głos w sprawie mostu zabrała radna Gertruda Pierzynowska (PO):
- Nie jest to nowy temat. Całym sercem popieram inicjatywę posła Smolińskiego, który chce zbierać kolejne podpisy, ale 2 lata temu tczewianin Henryk Demps, który współpracuje z eurodeputowanym niemieckim - Jarzembowskim, przekazał zebrane przez nas podpisy do Brukseli, skąd trafiły do Strasburga, a teraz ponoć znajdują się w bibliotece w Luksemburgu. Zatem my się tym tematem naprawdę gorąco zajmujemy. Ale może dobrze byłoby, gdyby chociaż przy okazji wyborów udało się ten most uratować.
Tymczasem głos w obronie posła zabrał dawny członek Prawa i Sprawiedliwości, obecnie kandydat do Sejmu z list partii "Polska jest najważniejsza" - radny Zbigniew Urban, podkreślając, że inicjatywa ratowania mostu jest słuszna. Rajca przypomniał, że w sprawę ratowania zabytku zaangażowany jest również Mariusz Wiórek, Roman Liebrecht oraz Ludwik Kiedrowski. Podsumował również wypowiedź radnego Kulasa:
- Za wysoce niestosowaną uważam wypowiedź kolegi Bartka Kulasa, odnoszącą się do posła Smolińskiego. Pana tata wielokrotnie na obradach informował radnych o sprawach zupełnie niezwiązanych z samorządem. Pan poseł Smoliński korzystał z tej okazji dużo rzadziej. Moim zdaniem rzucenie tej uwagi przez Pana jest niestosowne. Gdyby to zrobiła jakaś inna osoba, przyjąłbym to jako rzecz naturalną.
Radny dodał, że za niestosowną uważa też wypowiedź posła Kulasa dla "Dziennika Bałtyckiego", w której wzywa swojego kontrkandydata - Zenona Odyę - do zrezygnowania ze startu w wyborach do Sejmu i przekazania swoich głosów na rzecz pozostałych. W obronie posła PiSu stanęła także Grażyna Antczak (RiO). Z kolei radny Roman Kucharski (PO) przypomniał o działaniach Jana Kulasa na rzecz poprawy stanu mostu. Całość dyskusji do odsłuchania poniżej.
Sesja RM
Komentarze (52) dodaj komentarz
st_gość
08.09.2011, 00:28
Ledwie dostał dowód osobisty, a już taki agresywny...
Odpowiedzhejaho
08.09.2011, 07:52
masz rację
a swoją drogą nikt z szanownych parlamentarzystów nic nie zdziałał tak naprawdę dla tego mostu - przynajmniej tego nie widać - , obiekt pewnie niedługo runie do Wisły, a oni przed wyborami robią szopkę i przechwałki, który go bardziej ratuje. żenada
Cytujhehehe
08.09.2011, 08:07
...
"o głos poprosił radny Bartłomiej Kulas (PO), prywatnie syn nieobecnego już posła Jana Kulasa (PO)" - że co, odszedł ? RIP ?
CytujKiełbasa_gość
08.09.2011, 06:19
Wyborcza
- Nie jest to nowy temat. Całym sercem popieram inicjatywę posła Smolińskiego, który chce zbierać kolejne podpisy, ale 2 lata temu tczewianin Henryk Demps, który współpracuje z eurodeputowanym niemieckim - Jarzembowskim, przekazał zebrane przez nas podpisy do Brukseli, skąd trafiły do Strasburga, a teraz ponoć znajdują się w bibliotece w Luksemburgu. Zatem my się tym tematem naprawdę gorąco zajmujemy. Ale może dobrze byłoby, gdyby chociaż przy okazji wyborów udało się ten most uratować. Nie znamy dnia ani godziny O środki na odbudowę mostu walczy także Henryk Demps. O jego petycji złożonej do Parlamentu Europejskiego pisaliśmy w poprzednich wydaniach „Gazety Tczewskiej”. W zeszłym tygodniu jego działania poparli tczewscy radni, m.in. Gertruda Pierzynowska, która pomogła inicjatorowi, zbierając podpisy mieszkańców na tczewskim Manhattanie. O wsparcie inicjatywy poprosiła również swoich kolegów i koleżanki. - Bardzo proszę o złożenie pod petycją podpisów, a nóż uda nam się uzyskać środki na odbudowę mostu - namawiała radnych G. Pierzynowska w trakcie przerwy w obradach. - Ja wiem, że obiekt jest przypisany do starostwa, ale to jednak nasza wspólna sprawa. Zajął się nią pan Demps, który złożył petycję, a którą my - jako mieszkańcy - powinniśmy poprzeć, udowodnić jak bardzo nam na tym zabytku zależy. Unia Europejska nie wie, że mamy taki most. Trzeba więc pukać i stukać, a będzie nam dane. Pytanie brzmi, czy nasze pukanie zostanie usłyszane zanim… most runie do Wisły. Wszak o jego „nie najlepszym” (choć to łagodne słowo) stanie mówi się nie od dziś. - Konferencja naukowa zorganizowana z okazji jubileuszu 150-lecia oddania do użytku mostu udowodniła, że konstrukcja ta jest w fatalnym stanie technicznym - przypomniał przewodniczący Włodzimierz Mroczkowski. - Zagrożona jest jego konstrukcja sama w sobie, a co dopiero kiedy poruszają się po nim pojazdy. Na jego tragiczny stan zwracali podczas konferencji uwagę wszyscy inżynierowie i fachowcy. Autor: Krzysztof Dulny Źródło: Gazeta Tczewska
OdpowiedzPrawda_gość
08.09.2011, 06:24
Ale to już było
2008-07-20 23:22:33, aktualizacja: 2008-07-20 23:26:34 Przedstawiciele PiS wzięli więc sprawy w swoje ręce. Co ważne, ich pomysł akceptują koledzy z rady. Zdaniem przewodniczącego RM Włodzimierza Mroczkowskiego (PO), pomysł ożywienia przynajmniej wieżyczek - gdy ani miasta, ani powiatu nie stać na remont całego mostu - jest bardzo dobry. - Na początek można by zrobić chociaż jedną wieżę, tę pierwszą od strony bulwaru - snuje już plany Mroczkowski. - Dlaczego akurat ją? Ponieważ z niej rozprzestrzenia się piękny widok na panoramę miasta i jest to doskonałe miejsce na stworzenia dwóch punktów: informacji turystycznej i widokowego. Pomysł popiera prezydent Tczewa Zenon Odya. Co więcej, liczy na pomoc (także finansową) przy rekonstrukcji wieżyczek wojewódzkiego konserwatora zabytków. Sebastian Dadaczyński
Odpowiedz_gość
08.09.2011, 07:31
Ten, kto skutecznie i z rozmachem załatwi sprawę mostu ma zapewnioną wygraną na kilka kadencji.
Odpowiedzoko_gość
08.09.2011, 07:34
kto się boi, ten do mamy!
WZYWAM p(o)sła Jana Kulasa - do zrezygnowania ze startu w wyborach do Sejmu i przekazania swoich głosów na rzecz pozostałych !!! KLASYK mawiał: jak na podwórku jest ustawka, to się nie mówi, że mama woła na kolację !!! (KońDonek)
Odpowiedzhehehe
08.09.2011, 08:17
...
tudzież http://polifiction.pl/komiksy/927-autostrada-do-nieba
CytujZorro_gość
08.09.2011, 07:42
Cztery kadencje "ble, ble, ble" Kulasa
To raczej awantura o to, kto jak sprawuje mandat poselski, most jest jedynie tłem. Wychodzi na to, że Kulas jest "pracowity", a Smoliński konkretny i skuteczny.
Odpowiedz_gość
08.09.2011, 07:44
Nawet za cenę braku posła ziemi tczewskiej warto pogonić Kulasa z Wiejskiej, bo to po prostu nieudacznik. Już kiedyś komentowałem jak to lansował się przy okazji zakończenia roku szkolnego w 11. Przez lata przysyłał swojego pełnomocnika, a teraz przed wyborami przyszedł sam. Ciekawe dlaczego na to pozwal dyrektor szkoły może jest z PO. Nie znam osobiście żadnej inicjatywy posła, dzięki której ziemia tczewska zyskała. To taki posłeł jak większość naszych radnych tylko do podnoszenia ręki na głosowaniach oczywiscie zgodnie z decyzją szefa. Ten człowiek nie ma żadnego kręgosłupa, jest pracownikiem Solidarności, był członkiem AWS, następnie AWSP, następnie RS, a na koniec PO. Jak to jest, że pracownik zwiazkowy należy do liberalnej partii politycznej ?????
Odpowiedzoko_gość
08.09.2011, 07:48
dyr Trzciński jest z PO
to prawda, dyrektor jest radnym powiatowym z PO
Cytujoko_gość
08.09.2011, 07:50
partyjna kariera
zaraz, zaraz chciał też wstąpić do pis, ale go nie przyjęli
Cytuj~gość_gość
08.09.2011, 08:12
z partii do partii
Drogi gościu, wszak nie od dziś możemy takie zjawiska zaobserwować - ze związku do partii, a później już jak po sznurku - byle przy korycie. Dorwać się i chłeptać "zupę" przez 4 lata a na sam koniec dużo krzyczeć ile to ja nie zrobiłem a ile chciałem ale mi nie dali. Aż nie chce się iść na wybory - bez względu na ugrupowanie.
Cytujx_gość
08.09.2011, 08:05
Tcz.pl zaczęło lansować Smolińskiego? wooow... chyba was podpłacił
Odpowiedzhejaho
08.09.2011, 08:47
http://www.dziennikbaltycki.pl/wiadomosci/447668,wybory-2011-smolinski-z-pis-staral-sie-ko ntynuowac,id,t.html a co powiesz o tym?
Cytujhehehe
08.09.2011, 08:49
...
widzimy to tak: http://polifiction.pl/komiksy/809-partia-milosci
Cytujmarcin_gość
08.09.2011, 22:35
Tcz.pl zawsze był PIS- owski
Cytujbert_gość
08.09.2011, 08:22
tcz. naprawde nie piszcie juz nic wiecej o posle, pisalem juz wczesniej niech odpoczywa w parku i karmi ptaszki, jeszcze troche i lodowke sie otworzy i tez tam bedzie siedzial posel
Odpowiedzobywatel_gość
08.09.2011, 08:42
Temat mostu pojawia się przed każdymi wyborami. Wybory mijają most, a dalej niszczeje. Chciałbym żeby każdy polityk, który używa naszego mostu w swojej kampanii wpłacił 1000zł na jego ratowanie. Kto jest za niech plusuje
Odpowiedzka_gość
08.09.2011, 08:43
Bartłomiej Kulas
No cóż... Jedyne delikatne określenie to prostak. Mam nadzieję, że radnym będzie tylko dwa razy: pierwszy i ostatni.
OdpowiedzRyś_gość
08.09.2011, 09:28
Miś
kiedy pytają mnie, co sądzę o młodym (ew. starym) kulasie, odpowiadam: http://hotlard.files.wordpress.com/2007/08/puke-01.jpg?w=500
Cytujka_gość
08.09.2011, 12:45
Ostrzegaj
Ostrzegaj, właśnie jadłem sniadanie.
Cytujstef_gość
08.09.2011, 09:01
most wybory
pisałem ..pogonić tych niby działaczy oni działają tylko na swoje konto przez lata nic nie zrobili ,tylko sobie zarobili wybrać nowych i z obiecanek potem rozliczać!!!!
Odpowiedzmr. Tczewski
08.09.2011, 09:18
DEBATA SMOLIŃSKI - NEUMANN
WITAM WSZYSTKICH . DZIŚ DEBATA W INNEJ LIDZE NIZ POSEŁ KULAS . DEBATUJĄ POSŁOWIE SMOLIŃSKI I NEUMANN ZE STAROGARDU SERDECZNIE ZAPRASZAM DO OGLĄDANIA W TETCE, ZACHOWANIA MŁODEGO KULASA NIE KOMENTUJĘ, SZKODA MOJEJ KLAWIATURY :-)
OdpowiedzMostu w Tczewie-Zabytkowego_gość
08.09.2011, 09:25
30.04.2009.Parlament Europejski Wspiera Ratowanie
,,Posiedzenie -Parlamet Europejski i Komisja Europejska dnia 30 kwietnia 2009 .roku godzina 15,45 ;PETYCJA1448 /2007punkt 15,ktora zlozyl Henrk Demps (POLSKA),w sprawie zabytkowego mostu w Tczewie.PE414.073.CM/74508PL.doc Glos zabrali:przewodniczacy,Henryk Demps(skladajacy petycje w sprawie Mostu Tczwskiego) oraz Sheamus Cassidy i Marcin Gasiuk (przedstawiciele Komisji Europejskiej). DECYZJA:Zamknac rozpatrywanie petycji(zasadna) po otrzymaniu odpowiedzi Komisji europejskiej z wskazniami srodkow w ramach programu,,Kultura"2007-2013 i polityki polityki spojnosci na lata 2007-2013 ,,Program Operacyjny Wojewodztwa Pomorskiego" Budzet programu 1,3mld euro.Parlament Europejski i Komisja Europejska maksymalnie wspiera ratowanie Mostu Tczewskiego-Lisewskiego .Niestety nadal brak koncepcji TYLKO WIECZNA TARGOWICA FUNKCJONUJE od Starostwa w Tczewie do Ministersw ,Sejmu,Prezydenta Polski.Wine ma nasza strona polska.Nawet niemcy sa gotowi finansowac ratowanie zabytku lecz Starostwo odrzuca pomoc kooperacje w tej materii.
Odpowiedzmigacz_gość
08.09.2011, 10:59
fundusze europejskie działają na zasadzie dofinansowania oraz refundacji kosztów. Czyli jezeli na most potrzebujemy dajmy na to 100 mln pln a dofinansowanie jest na poziomie - wariant optymistyczny - 75% to teoretycznie trzeba mieć 25, ale faktycznie trzeba zarezerwować 100 bo pieniądze będą wydatkowane z budzetu powiatu a UE będzie później zwracać. Przy stuparomilionowym budżecie, z czego +-80% to edukacja nie ma możliwości zabezpieczenia 100mln pln jako gwarancję na realizację tego zadania. Ponadto to ze istnieje program Kultura"2007-2013 i polityki polityki spojnosci na lata 2007-2013 ,,Program Operacyjny Wojewodztwa Pomorskiego" to nie nikt nie daje gwarancji na to ze zarządzający tym projektem dadzą kasę akurat na most. Dlatego nie ma realnych szans na to aby to powiat, nawet wspólnie z miastem doprowadził most do świetności. To musi być zadanie rządowe lub przy mocnym wsparciu instytucji rządowych
Cytujjacek_gość
08.09.2011, 09:29
Dziękuję..
A ja dziękuję już posłom p. Kulasowi i p. Smolińskiemu. Nic nie zrobili konkretnegi i NIC NIE ZROBIĄ. Jeden i drugi to jedynie kalka Po i PiSu. Czy Tczewa nie stać na innych kandydatów???
Odpowiedzobiektywny_gość
08.09.2011, 11:46
Smoliński jest bardzo dobry!
Co do Kulasa zgoda, jest pracowity jak mucha na krowim placku. Natomiast Poseł Smoliński sprawdza się w roli Posła, czego dowodem jest choćby zastąpienie posłanki PO na stanowisku Przewodniczącego Podkomisji ds. Spółdzielni Mieszkaniowych i Prawa Spółdzielczego. http://sejm.gov.pl/poslowie/posel6/493.htm Pozostali kandydaci, bez ujmowania im czegokolwiek, to realnie biorąc - folklor dekoracyjny.
CytujDemps hihi_gość
08.09.2011, 09:31
do Pani Pierzynowskiej
--- Treść komentarza została usunięta na prośbę adresata komentarza ---
Odpowiedz_gość
08.09.2011, 14:50
Niech żyje tczewski zaścianek !
Cytujst_gość
08.09.2011, 17:24
Czyżby coś niewygodnego dla Pani P [żeby moja wiadomość nie została skasowana nie użyje nazwiska tej Pani] było w tej wiadomości?
Cytuj_gość
08.09.2011, 10:36
Nikt, nic nie zdziałał dla mostu. Podpisy pod petycją trafiły do biblioteki w Luksemburgu. A naszym politykom przypomniało się, że to jest przecież również niemieckie dziedzictwo, bo Niemcy ten most zbudowali. Chcielibyście, żeby Niemcy sypnęli kasą na remont? Może powinien sypnąć ten, kto doprowadził ten most tak zmarniał?
Odpowiedz._gość
08.09.2011, 10:41
WIECZNY ODPOCZYNEK RACZ IM DAĆ PANIE
--- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego obraźliwość ---
Odpowiedzalina_gość
08.09.2011, 10:49
A mojego głosu żaden nie dostanie ( trzeba było coś robić w trakcie kadencji ) a nie przed wyborami latać i jak zwykle wyborcą w dupę wchodzić .Zresztą myślę że tylu ich startuje że głosy tak się rozłążą że żaden nie wejdzie i dobrze bo Tczew z tego tak i tak nic nie ma czy jest ktoś z Tczewa czy nie sami się zagryzą . .
Odpowiedzdo Demps hi hi Tcz.pl_gość
08.09.2011, 12:19
DProsze usunac-do Pani Pierzynowskiej-Demps hi hi
Prosze usunac komentarz do Pani Pierzynowskiej-Demps hi hi jest obrazliwy i narusza dobre dobro osobiste i zawiera obrazliwe tresci oraz nieprawde.Funkcja jezeli ktorykolwiek komentarz lamie zasady,zawiadom nas o tym -tutaj jest zablokowana. Demps hi hi to nie DEMPS HENRYK I NARUSZA DOBRA OSOBISTE pani Pierzynowskiej i Henryka DEMPS oraz Parlamet Europejski jak i Komisje Eurpejska. Z serdecznymi pozdrowieniami
OdpowiedzJH_gość
08.09.2011, 14:10
kolejna Żenada
Sfinalizujcie w końcu budowę tego mostu, a nie obrzucacie się wzajemnie łajnem.
OdpowiedzAbisyńczyk_gość
08.09.2011, 14:14
Kłótnia i Most
Dlaczego się kłócą i tak nie uratują Mostu.
OdpowiedzObserwatorium_Kapitana_Zbika_gość
08.09.2011, 14:37
Najlepsi z najlepszych
"Rajca przypomniał, że w sprawę ratowania zabytku zaangażowany jest również Mariusz Wiórek, Roman Liebrecht oraz Ludwik Kiedrowski." NO To już jest coś niesamowitego, Pan Zbigniew Urban wymienił najlepszych z najlepszych, z grodu Sambora, osobiście zastrzeżeń do Pana Wiórka nie mam merytorycznie bardzo dobrze przygotowany... ale Ci dwaj Panowie Pan Kiedrowski i Pan Liebrecht no dajcie spokoj.... :Lanserzy z nad Wisły" chce się rzec ...Merytorycznie ? Dla mnie osobiście nie przedstawiają niczego, Pan Roman L. zamiast biegać i "żebrać o kasę" na zawody po różnych firmach, powinien pobiegać i zamiast żebrać na te zawody to żebrać na most ! Pan Ludwik K. To niestety odgrzewanie kotleta po obiedzie... nic nowego nie wnosi i już nie wniesie... Z całym szacunkiem do wszystkich tutaj wymienionych... ale obecna Rada Miasta nie zrobiła w tej kadencji nic w tym temacie a roczek już prawie minął do roboty bo od koryta odsuniemy za 3 lata ;)
Odpowiedz_gość
08.09.2011, 14:45
SPOKOJNIE - TO TYLKO KAMPANIA !
Odpowiedz._gość
08.09.2011, 14:46
TCZ.SELEKCJA WPISÓW
Nazwanie polityka miernotą polityczną ,ślizgaczem itp. to jest w/g TCZ.obrażliwe bo tyczy lokalnej polityki -cenzura jak za komuny brawo .Uwaga neciarze nie wolno pisać żle na obu posłów tylko w superlatywach
Odpowiedz_gość
08.09.2011, 15:57
Ależ tu się pisze WYŁĄCZNIE żle! Bo anonimowo.
Cytuj_gość
08.09.2011, 16:55
Posel jest chroniony prawem bardziej restrykcyjnie niz zwykly obywatel. Ciesz sie ze tcz ratuje ci tylek bo posla chroni ustawa i latwo jest mu ciebie pozwac i wygrac w sadzie.
CytujMTTczew
08.09.2011, 21:52
jest coś takiego jak NETYKIETA, czyli dobre zachowanie.
Cytujwron_gość
08.09.2011, 23:18
smolinski
Oj panie p ośle - pan jest tylko opozycją w sejmie - i co pan może ( nic) .proszę wyliczyć co pan p ośle zrobił dla ziemi tczewskiej w czasie zasiadania w ławach poselskich. ( nic?) teraz pan sobie przypomniał o o kiełbasie wyborczej????
Odpowiedzc_gość
09.09.2011, 08:08
proponuję poczytać i się doedukować http://www.kazimierzsmolinski.pl , albo wystarczy porozmawiać z ludźmi którym pomógł.
Cytujharjokari_gość
09.09.2011, 10:02
ja proponuję zmienić nazwę tego o co walczy już coraz więcj ludzi z naszego tczewskiego bałaganu. ludek startujący z ramienia PO - byłby POsłem, a z ramienia pis - pisłem. Znacznie by to przyspieszyło podawanie informaji przez media - PISeł Zbigu lub Kazik starł się z POsłem Dżonem.
Odpowiedzlllll_gość
09.09.2011, 11:45
liebrecht
No faktycznie pan Roman Liebrecht autorytetem jest, ludzie czy wy nie widzicie że to taki współczesny Dyzma. Jest tam, gdzie można się pokazać, nic nie robić i zarobic. Lepiej niech powie jakim to był dobrym pracodawcą kiedyś a nie teraz on walczy o most ( żeby chociaż znał historię tego mostu). Może któryś z talentów jego pseudo firmy-fundacji, która powstała tylko dlatego żeby gdzieś zarobić łatwą kasę i omamiać ludzi, niech się wypowie na temat osoby pana Romana L.
OdpowiedzTalent_gość
29.08.2018, 20:32
Do piachu
Znam bardzo dobrze L. Oszust i kłamca a do tego ma długi. Mozna latwo sprawdzic ma dlugi.pl. Ściemniacz pierwsza klasa. Dyzma idealnie pasuje do niego. Romek dyzma.
Cytujhihi_gość
09.09.2011, 11:50
hihi
Nikt nie obraża z całym szacunkiem Pani Pierzynowskiej, ani Pana Henryka Demps tylko pisze się prawdę. Treść komentarza nie została usunięta na prośbę adresata komentarza tylko przez serwis hihi
OdpowiedzPiękny Marian
09.09.2011, 18:14
Czytaliście notatkę wyborczą posłą Kulas?
I że ja kiedyś na tego człowieka głosowałem... Inicjowałem, spotkałem się, budowałem (chodzi rękaw wodny w czasie zeszłorocznych podtopień), pomogłem tu, pomogłem tam - kilkanaście punktów które mówią tyle, że pan kulas pokazuje się tam, gdzie może coś dla siebie ugrać i pod siebie podciągnąć. Absolutny brak konkretnych osiągnięć, a wszystkie wymienione podejrzewam że ciężko podeprzeć jakimiś dokumentami. WON Z SEJMU PANIE POŚLE KULAS !!!
OdpowiedzMariusz W_gość
09.09.2011, 21:53
Wróg prawie ..niewidoczny
Niedobrze że redakcja pozwala na sytuację wrogich insynuacji wobec pana Romana ,zauważam ze powtarza sie ta osoba jesli ja tak ją można nazwać w wielu inicjatywach ktore ten pan prowadzi i tworzy wiele dobra na rzecz naszej społeczności co potwierdzają władze wszystkich szczebli samorzadowych.l osoba pisząca jako nikt czy też nijak wrogo nastawiona gdyż jest nieudaczna a i nie potrafi nic dla Naszego miasta zrobić ,oprócz pisania jako nikt obraża i krytykuje ..cóż muszę zareagować w tej sytuacji i podjąć odpowiednie działania .Pozdrowienia dla redakcji i sukcesów....
Odpowiedzwiem_gość
09.09.2011, 23:53
Mariuszu W cała działalność pana Romana jest podporządkowana kreowaniu własnej osoby dla przyszłej działalności politycznej. Wykorzystuje do tego wszystkie możliwe sposoby i skoro uważasz, ze działa społecznie to jesteś wyjątkowo naiwny
Cytuj